Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Alleen presteren zomerbanden bij vriestemperaturen veel slechter dan winterbanden, en valt het prestatieverlies van winterbanden bij pakweg 20 °C nog wel mee (dacht ik toch). Ik heb daarom ook altijd de neiging van wat langer door te rijden op de winterbanden.Het omgekeerde geldt evengoed. Dan zit je daar in maart met uw slecht presterende winterbanden te rijden omdat het misschien nog een keer onder de 7 graden gaat. Dat is een afweging die je moet maken maar doen alsof november tot begin april het juiste is klopt toch gewoon niet.
Ik zie niet in waarom die te mijden zouden zijn. Ik raad meestal winterbanden aan voor mensen die veel rijden, maar ik zie nu ook weer geen probleem met all season banden.Zijn all season banden nog altijd te mijden? Die liggen er nu nog op en hebben maar één set velgen.
In de praktijk is dat zelfs 2-3 graden. Tenzij je dus vaak op de baan moet, ongeacht het weer of meermaals op skireis gaat zijn winterbanden maar heel beperkt nuttig in ons klimaat.Het omgekeerde geldt evengoed. Dan zit je daar in maart met uw slecht presterende winterbanden te rijden omdat het misschien nog een keer onder de 7 graden gaat. Dat is een afweging die je moet maken maar doen alsof november tot begin april het juiste is klopt toch gewoon niet.
De nieuwere generaties zijn bijna even goed als een zomerband, maar hebben wel betere grip bij vriestemperaturen en sneeuw. Ik zou ze in ieder geval niet vervangen als ze nog genoeg profiel hebben.Zijn all season banden nog altijd te mijden? Die liggen er nu nog op en hebben maar één set velgen.
Op mijn vorige Peugeot had ik all season banden. (Vredestein quarta 4 als ik me niet vergis) en dan waren de beste banden overall die ik ooit gehad heb.Zijn all season banden nog altijd te mijden? Die liggen er nu nog op en hebben maar één set velgen.
Ik zou niet weten waarom je die zou moeten mijden, ik rij nu al zeker 6 jaar met all seasons en ben er nog altijd heel tevreden mee.Zijn all season banden nog altijd te mijden? Die liggen er nu nog op en hebben maar één set velgen.
Ik volg die redenering wel een beetje, maar "veel rijden" wat is dat juist, niet iedereen verstaat daar hetzelfde onder.Ik zie niet in waarom die te mijden zouden zijn. Ik raad meestal winterbanden aan voor mensen die veel rijden, maar ik zie nu ook weer geen probleem met all season banden.
Mijn Crossclimate's zijn ondertussen an van 2017, ik ga er dus ook van uit dat de nieuwere Crossclimate's beter zullen zij dan die die er nu bij mij om liggen, aangezien ik al heel tevreden ben van de huidige banden kan dat alleen maar beter worden.De nieuwere generaties zijn bijna even goed als een zomerband, maar hebben wel betere grip bij vriestemperaturen en sneeuw. Ik zou ze in ieder geval niet vervangen als ze nog genoeg profiel hebben.
Denk dat het vooral gaat rond het "verplicht" op de baan moeten, ongeacht het weer. En dan niet om naar de bakker te gaan, maar om het grootste deel van de dag te rijden, eventueel zelfs naar plaatsen waar het meer sneeuwt dan in Vlaanderen. Koerierdiensten, taxi's, vertegenwoordigers, technici,... dat soort profielen.Ik volg die redenering wel een beetje, maar "veel rijden" wat is dat juist, niet iedereen verstaat daar hetzelfde onder.
Die redenering volg ik wel ja.Denk dat het vooral gaat rond het "verplicht" op de baan moeten, ongeacht het weer. En dan niet om naar de bakker te gaan, maar om het grootste deel van de dag te rijden, eventueel zelfs naar plaatsen waar het meer sneeuwt dan in Vlaanderen. Koerierdiensten, taxi's, vertegenwoordigers, technici,... dat soort profielen.
Ik hoorde dat ook altijd en vroeger was dat blijkbaar ook wel zo, maar ik denk wel dat er ondertussen veel veranderd is op dat vlak.Bedankt. Zal er dan binnenkort waarschijnlijk wel nieuwe all seasons op laten leggen. Ik heb altijd gehoord dat zulke banden het slechtste van beide zijn. Beter is twee sets: 1 voor de zomer en 1 voor de winter. Tegenwoordig rijden we echter vrij weinig, en de wagen is ook al oud dus niet interessant om tweede set banden voor te kopen.
Vorige week nieuwe ps4 laten leggen op de Tesla 3. 2e winter nu met enkel zomerbanden, als het te gortig word gooi ik er wel een sneeuwketting op. Met al dat thuiswerken zie ik niet in waarom te investeren in een 2e winterset.
Ik had ze vroeger op zolder liggen. Droog en warm. Ne krik en 4 steunen en op drie kwartier was dat in orde. En in de lente combineren met de onderhoud (olie, filters, bougies,...). Vooral in de lente een leuke bezigheid.Zitten er hier eigenlijk nog liefhebbers of mannen? Het lijkt wel alsof iedereen zijn wielen laat wisselen en er zelfs nog voor betaalt ook.
Drie kwartier is dan nog op 't gemak waarschijnlijk.Ik had ze vroeger op zolder liggen. Droog en warm. Ne krik en 4 steunen en op drie kwartier was dat in orde. En in de lente combineren met de onderhoud (olie, filters, bougies,...). Vooral in de lente een leuke bezigheid.
Nu all-seasons, dus heb die rompslomp nie meer...

Ik ben geen te rappen in zo'n zaken. Liever wat trager, maar zeker dat het juist is.Drie kwartier is dan nog op 't gemak waarschijnlijk.
Eigenlijk zot hoe weinig mensen dat nog zelf kunnen. Dat "mobiliteit" op dit forum al jaren dood is qua sfeer zal er niet los van staan.
Een tweetal jaar geleden nog eens een platte band meegemaakt, toen we met een hoop volk onderweg waren. Het verbaasde mij eigenlijk dat we daar met 3 van de 4 mannen op vlogen. Achteraf zei de 4e dat ie dat ook wel kan, maar aangezien er bij ons 3 al een garagist was ging ie er terecht van uit dat die dat wel beter/vlugger ging kunnen.Drie kwartier is dan nog op 't gemak waarschijnlijk.
Eigenlijk zot hoe weinig mensen dat nog zelf kunnen. Dat "mobiliteit" op dit forum al jaren dood is qua sfeer zal er niet los van staan.