Bandentopic

ik monteer mijn wintervelgen niet meer, vroeger deed ik dat om mijn zomervelgen te sparen van het strooizout, maar dat is de laatste jaren zelfs niet meer nodig gezien er amper nog echte winterdagen zijn.
 
Mijn wagen, V60 t8 heeft nieuwe banden nodig (staan nu zo goed als versleten All seasons op) iemand voorstel van een goed setje zomer/winter of weer All seasons.
Heb (voorlopig) maar 1 set velgen.
Vroeger steeds bedrijfswagens gehad en automatisch een set zomer- en wintervelgen gehad, maar 90% van de tijd vond ik dit overbodig.
 
Mijn wagen, V60 t8 heeft nieuwe banden nodig (staan nu zo goed als versleten All seasons op) iemand voorstel van een goed setje zomer/winter of weer All seasons.
Heb (voorlopig) maar 1 set velgen.
Vroeger steeds bedrijfswagens gehad en automatisch een set zomer- en wintervelgen gehad, maar 90% van de tijd vond ik dit overbodig.
Zoals op de laatste pagina’s bediscussieerd, goeie all seasons zijn de Michelin crossclimate 2.

Een meer budgetvriendelijke oplossing zijn volgens @phate_13 de Kleber quadraxer 3
 
Mijn wagen, V60 t8 heeft nieuwe banden nodig (staan nu zo goed als versleten All seasons op) iemand voorstel van een goed setje zomer/winter of weer All seasons.
Heb (voorlopig) maar 1 set velgen.
Vroeger steeds bedrijfswagens gehad en automatisch een set zomer- en wintervelgen gehad, maar 90% van de tijd vond ik dit overbodig.
Als je tevreden bent van de all seasons die er nu op liggen, dan zou ik zeker terug een all season band kiezen.
In rij nu al meerdere jaren met Crossclimate's en ben daar nog steeds heel tevreden van.
 
Bedankt iedereen. Nog even de Blizzaks en Scorpions naast elkaar leggen en dan beslissen :)
Misschien wat laat maar ik zou oprecht de wintercontacts overwegen.
Is toch al jaren een solide performer en staat overal in de top 3 van beste winterband allround.
Rij er zelf ook al even mee rond, en ik ben er zeer tevreden van. Wel in een meer bescheiden maat :p


Wie heeft z’n winterbanden al gestoken? Ik denk dat ik dat eind volgende week maar eens ga doen. Anders blijf ik er maar mee rondkarren tot het te laat is :p
De mijne liggen er al een week op.
Te snel maar weekendje in de Ardennen lag al even vast en wou zeker zijn :p
 
ik monteer mijn wintervelgen niet meer, vroeger deed ik dat om mijn zomervelgen te sparen van het strooizout, maar dat is de laatste jaren zelfs niet meer nodig gezien er amper nog echte winterdagen zijn.
Ik heb bij aankoop van m'n auto een set winterbanden op velg gekocht. Maar ik denk niet dat ik ze er nog op ga steken. Voor die weinig kilometers die wij nog maar doen is dat echt de moeite niet meer.
Als m'n zomerbanden aan vervanging toe zijn koop ik sowieso all-seasons.

1 band zit trouwens een gaatje in herinneren ik mij nu net, na vorige winter op onze oprit in een nagel gereden en een paar dagen later platte band. Dus dan m'n zomerbanden gestoken en die opzij gelegd ..

Mss eens gaan laten herstellen en dan zien of ik die set kan verkopen. Alhoewel ik daar niet veel meer voor ga krijgen zeker? (Voor een Peugeot Partner, 6j oud)
 
Via
naar
naar
naar
https://assets-global.website-files...952c0a63155cf108272880_V3-43.12-2012-09-N.pdf (want deze link op zich zou ikzelf maar dubieus vinden, snap dan ook niet dat ze dat officieel op een website met zo'n url zetten... iets voor de ergernisthread)

Punten 5.3 en 6.4

Zo te zien heeft utolor.('s garagist) gelijk ...
Enkel afmetingen, snelheidsindex en loadindex moeten gelijk zijn (5.3)
6.4 geldt enkel voor personenwagens (cat M), niet voor vracht- en bestelwagens (cat N).

'k Vind het allemaal wel ingewikkeld, eigenlijk.
Dus niet op mij schieten mocht ik ergens een uitzondering op een uitzondering op een uitzondering,... niet gezien hebben...

Categorieën vind je hier:
Door de keuring geraakt zonder enige opmerking. Best wel goed voor een auto met 260k km. 😁

Er is niks over de banden gezegd, dus ik ga er vanuit dat je uitleg hierboven klopt en je idd gewoon banden van 2 verschillende merken mag hebben op dezelfde as bij een lichte vracht. Nog eens bedankt voor je grondige research! (y)
 
vanavond gaan de wintervelgen eronder, als ik naar de voorspellingen kijk, het juiste moment :)
 
vanavond gaan de wintervelgen eronder, als ik naar de voorspellingen kijk, het juiste moment :)

Ik heb gisteren afspraak ingepland, 16 december 🫥
Heb wel Quattro, maar de SportContacts hebben toch te weinig profiel om echt gerust te zitten.

Pirelli Winter Sottozero maar binnenkort terug bestellen voor de P. Grapje van 2,8k..

Amai. Ik vond mijn 400/band al genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Blij dat ik ze zelf kan opleggen. Kheb ze afgelopen weekend opgelegd, echt een wereld van verschil.

Dat mijn voorste paar zomerbanden quasi versleten zijn helpt natuurlijk niet.
 
Terug
Bovenaan