Bandentopic

Want onveilig en slecht kunnen die toch niet zijn. Anders komen die hier niet op de markt.

Ik vermoed dat die voldoen aan de absolute minimumvereisten, maar dat is het dan ook. Verwacht veel langere remwegen en minder grip.
Je kan dan zeggen dat als je rustig rijdt dat allemaal geen probleem is, maar dan nog zijn ze onveiliger dan wanneer je rustig rijdt met kwaliteitsbanden.

Vermijden.
 
Heb de Pirelli's op de X5 in runflat. Ik wou per sé runflat.
Merk geen verschil met de zomerbanden (Bridgestone runflats ook) in geluid of handling.
Waren zeer goed in de sneeuw op skireis vorige winter.

Grip met de zomerbanden op droog wegdek is wel beter natuurlijk, maar dat zal altijd zo zijn denk ik.
Met de winterbanden dient de bochtensnelheid wat lager te zijn.

De Vredestein Wintrac's nog gehad op mijn Saab 9-3, dus dat is wel al héél even geleden.
Was ook gewoon een prima band van wat ik me daarvan herinner.
Op m'n A6 én Saab anders ook altijd met Vredestein gereden (winter/zomer/4 seizoens).

Een kameraad van mij heeft onder z’n range rover onlangs die Pirelli Scorpion winter 2 geplaatst, die is daar zeer content van.

Ik geloof wel prijzig schoeisel in die maten.

Ik heb die Blizzaks. Op zich best wel tevreden van voor een winterband te zijn, verbruik is normaal en rolgeluiden vallen ook zeer goed mee.

Bedankt iedereen. Nog even de Blizzaks en Scorpions naast elkaar leggen en dan beslissen :)
 
Ik vermoed dat die voldoen aan de absolute minimumvereisten, maar dat is het dan ook. Verwacht veel langere remwegen en minder grip.
Je kan dan zeggen dat als je rustig rijdt dat allemaal geen probleem is, maar dan nog zijn ze onveiliger dan wanneer je rustig rijdt met kwaliteitsbanden.

Vermijden.
Ik kan moeilijk geloven dat die onveilig zouden zijn. Dan komen die hier nooit op de markt.
Al onze bedrijfscamionette's hebben die banden, en in die 8 jaar dat ik hier werk, is nog nooit een ongeval gebeurd er mee.
 
Ik kan moeilijk geloven dat die onveilig zouden zijn. Dan komen die hier nooit op de markt.
Al onze bedrijfscamionette's hebben die banden, en in die 8 jaar dat ik hier werk, is nog nooit een ongeval gebeurd er mee.
Het is meestal dikke rommel, punt. Het hoeft maar ene keer tegoei mis te gaan hè. Dat uw camionetten daarmee rijden bewijst toch helemaal niks.

Als er ooit 1 situatie is waarbij het verschil tussen kwalitatieve banden en Chinese brol ervoor heeft gezorgd dat je niet in het decor hangt, ga je dat nooit weten, maar dan zijn ze het wel waard geweest.
 
Ik kan moeilijk geloven dat die onveilig zouden zijn. Dan komen die hier nooit op de markt.

Ik herhaal: ik vermoed dat die voldoen aan de absolute minimumvereisten en daarom als "veilig genoeg" beschouwd worden, maar opmerking blijft: verwacht minder grip en langere remwegen, waardoor die in dezelfde situaties onveiligER zijn dan kwaliteitsbanden.
 
Dat ze niet uit elkaar gaan rammelen, dat is uw absolute minimumvereiste. Verder niets van verwachten. Zoals altijd, het ligt in eerste instantie aan de chauffeur.
 
Ik herhaal: ik vermoed dat die voldoen aan de absolute minimumvereisten en daarom als "veilig genoeg" beschouwd worden, maar opmerking blijft: verwacht minder grip en langere remwegen, waardoor die in dezelfde situaties onveiligER zijn dan kwaliteitsbanden.

In natte omstandigheden een remweg die 24-46% langer is bij een snelheid van 80kmh.

Voor mij is dat echt een no go.
 

In natte omstandigheden een remweg die 24-46% langer is bij een snelheid van 80kmh.

Voor mij is dat echt een no go.

Voila. Dat is inderdaad redelijk stevig en genoeg om daar niet mee rond te willen rijden.
 
waaronder klasseren we Uniroyal eigenlijk? Ik heb dat heel vroeger eens gehad en dat vond ik precies de slechtste band die ik ooit al gehad heb.

Is precies zo een band die de generatie van onze ouders er allemaal onder leggen :unsure:
 
waaronder klasseren we Uniroyal eigenlijk? Ik heb dat heel vroeger eens gehad en dat vond ik precies de slechtste band die ik ooit al gehad heb.

Is precies zo een band die de generatie van onze ouders er allemaal onder leggen :unsure:

Kut. :unsure:

Nee, Uniroyal zit op zich wel bij de goede merken, heeft vooral de naam goed te zijn in de regen. De enige ervaring die ik ermee had was een tijd geleden op, ik denk, een Toyota Avensis en die waren ABSURD snel versleten. Als in: ik deed met bvb een Conti PremiumContact of Bridgestone Turanza op dezelfde wagen 60-70.000 kilometer, terwijl die Uniroyals na 20.000 kilometer compleet versleten waren. En ik overdrijf echt niet.

Dan krijg je vanuit de leasingmaatschappij ook gestrubbel omdat die zo snel versleten zijn. Chance dat de kost voor mijn werkgever was.
Kan zijn dat het ondertussen beter is, geen idee, maar ik hoef het niet meer te proberen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Uniroyal is zoals een Falken of Federal. De betere goedkopere band, maar nog steeds goedkoop. Alhoewel ik wel vrij tevreden was van een Federal. Niet te vergelijken met een Michelin natuurlijk.

In mijn ervaring, hoe goedkoper, hoe slechter het presteert in de regen. En gezien ons landje voor 75% uit regenachtige dagen bestaat, uiteraard niet te verwaarlozen dus.

Maar zet die tegenover een linglong en het verschil is gigantisch.
 
Moet de t-waarde van de band op een lichte vracht (citroen berlingo) op beide assen hetzelfde zijn?
 
Moet de t-waarde van de band op een lichte vracht (citroen berlingo) op beide assen hetzelfde zijn?
Wat is een t-waarde? Bedoel je de loadindex naast de snelheidsindex T?
Als ik het document bekijk van de Vlaamse overheid, zie ik dat ze de symmetrie per as controleren, maar hier gaat het over verschillende assen dus maakt het volgens mij niets uit. Bij lichte vracht maakt het op de niet-gestuurde assen zelfs niet uit, zolang de bandenmaat maar dezelfde is. Snelheidsindex en loadindex mogen verschillen op dezelfde as bij niet-gestuurde assen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaTi
Wie heeft z’n winterbanden al gestoken? Ik denk dat ik dat eind volgende week maar eens ga doen. Anders blijf ik er maar mee rondkarren tot het te laat is :p
 
Wie heeft z’n winterbanden al gestoken? Ik denk dat ik dat eind volgende week maar eens ga doen. Anders blijf ik er maar mee rondkarren tot het te laat is :p

Ik heb nu de kleber quadraxer 3 klaarliggen op velg als 'winterband'.

Dit onder impuls van tyre reviews op YouTube die deze band omschrijft als de 'baby crossclimate'. Is marginaal minder goed (nog 4de van de test, grotendeels zelfde eigenschappen), maar wel een stuk goedkoper.
Kga ze dit weekend eens der onder steken.
 
Wie heeft z’n winterbanden al gestoken? Ik denk dat ik dat eind volgende week maar eens ga doen. Anders blijf ik er maar mee rondkarren tot het te laat is :p
Afspraak is gemaakt voor 19 december. Met normale seizoenen lagen ze er normaal gezien al onder rond deze periode maar heb besloten van er deze wat langer mee te wachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Terug
Bovenaan