Bandentopic

Blij dat ik ze zelf kan opleggen. Kheb ze afgelopen weekend opgelegd, echt een wereld van verschil.

Dat mijn voorste paar zomerbanden quasi versleten zijn helpt natuurlijk niet.
Blij dat ik een bevriende garagist heb :p daarstraks gebeld, vanavond bandjes wisselen en dan nog een pintje drinken :)
 
Ik ga subiet mijn winterbanden er ook onder steken. Ga er nog wel eerst een waxlaag opleggen.

Mijn achterbanden van de zomerband heeft ook zijn beste tijd gehad.
Heb al een mail gestuurd voor nieuwe achterbanden.
Michelin pilot sport 4s, 343 €/st totaalprijs.
 
Laatst bewerkt:
Voor de eerste keer ook winterbanden/velgen onder de GTI gestoken, miljaar trekt op niks :p

XF5lPGl.jpg
 
Die voetpadden voor je wagen op te zetten (je ziet dit soms in die youtube filmpjes met eigenaars van bolides) als hij een tijdje stil staat. Waar kan ik dit vinden? Het is voor mijne kever.

Edit: tire guards of wheel saver set wordt het genoemd. In orde :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu de kleber quadraxer 3 klaarliggen op velg als 'winterband'.

Dit onder impuls van tyre reviews op YouTube die deze band omschrijft als de 'baby crossclimate'. Is marginaal minder goed (nog 4de van de test, grotendeels zelfde eigenschappen), maar wel een stuk goedkoper.
Deze thread in deze periode maar eens omhoogwerpen.

Ik moet zeggen dat ik enorm tevreden ben van de bandjes. Natuurlijk, ik kan niet één op één vergelijken met de winterbanden die ik voorheen had, te lang geleden, omstandigheden niet altijd hetzelfde, ... maar ik kan geen verschil opmerken in negatieve zin. Ik heb zeker niet minder grip in de sneeuw/gladde omstandigheden dan de winterbanden van voorheen.

En daarbovenop een veel aangenamer rijgedrag bij andere omstandigheden. Volgende week woensdag weer 13 graden (minimum 9). Het is voor een stuk misschien confirmation bias. Maar alleszins heel tevreden met de keuze voor vierseizoensbanden voor in de winter.
 
Mijn madam is met de type-r en de crossclimates 2 toch ook al 2 dagen thuisgeraakt😁

Zelf heb ik met de honda e met tracmax s210 winterbanden die ik ergens in een test bijna ver achteraan zien bengelen heb ook niet teveel problemen gehad.

Na aankoop van een set velgen voor de e met zomerbanden ga ik de set tracmax voor volgende winter toch inruilen voor michelin.
Ben er nog niet uit of dit ook crossclimates of alpins gaan worden
 
Ik raak precies mijn zomerbanden van de stock velgen niet kwijt :/
Is ook al een vrij exotische maat, dus weinig vraag I guess...

Slimste optie is die dan nog maar eens op de originele velgen te laten monteren in maart en die te verslijten. Maar dan kan ik mijn mooie 22'ers pas volgende zomer ergens beginnen gebruiken 😢
 
Terug
Bovenaan