Bandentopic

Ik raak precies mijn zomerbanden van de stock velgen niet kwijt :/
Is ook al een vrij exotische maat, dus weinig vraag I guess...

Slimste optie is die dan nog maar eens op de originele velgen te laten monteren in maart en die te verslijten. Maar dan kan ik mijn mooie 22'ers pas volgende zomer ergens beginnen gebruiken 😢
Ik heb die van mij toen aan een spotprijs moeten verkopen of ik geraakte er ook niet vanaf.
 
Ik heb die van mij toen aan een spotprijs moeten verkopen of ik geraakte er ook niet vanaf.
Ja, dan misschien wel. Staan nu al te koop voor de helft van de prijs...
En ik kan ze nog zelf oprijden, want ik hou mijn originele velgen sowieso voor de winter. Win-win behalve het feit dat ik hem echt op de nieuwe velgen wil zien 😄
 
Ja, dan misschien wel. Staan nu al te koop voor de helft van de prijs...
En ik kan ze nog zelf oprijden, want ik hou mijn originele velgen sowieso voor de winter. Win-win behalve het feit dat ik hem echt op de nieuwe velgen wil zien 😄
Ge kunt ze monteren en dan 2 weken het varken uithangen, dan de 22” steken.


Win-win :unsure:
 
Ik raak precies mijn zomerbanden van de stock velgen niet kwijt :/
Is ook al een vrij exotische maat, dus weinig vraag I guess...

Slimste optie is die dan nog maar eens op de originele velgen te laten monteren in maart en die te verslijten. Maar dan kan ik mijn mooie 22'ers pas volgende zomer ergens beginnen gebruiken 😢
Welke zijn het + welke maten? Op mijne liggen nu sport contact 6'en waar ik wel tevreden van ben. Maar ik moeten mijn afmetingen even bekijken.
 
SportContact 6 maatje 285/45/21 113Y XL.
Helaas nog een stukje groter dan die van mij 255/40 R20 101Y XL.

Welke banden ga je op de zomervelgen steken als ik mag vragen? Ik wou gewoon terug voor sport contact 6'en gaan maar misschien heb je iets beters gevonden?
 
SportContact 6 maatje 285/45/21 113Y XL.
Voor diegenen die zich er iets bij willen voorstellen: da's ongeveer het formaat van de achterste:
timthumb.php


't Is ook ne witte Lamborghini, net als die van Eniac. :unsure:
 
Setje zomervelgen in bestelling.
Heb er de michelin ps5 voor besteld.
Zal Allessinds beter zijn dan de tracmax s210 winterbanden die op de oem 17 velgen zaten bij aankoop.

Denk dat volgende herfst/winter daar crossclimates 2 gaan opkomen.

No way dat ik nog eens een winter met die tracmax riskeer op de RWD😅



EDE5975-F-0728-4-C12-BD8-B-59-B790-EA7222.png
 
Iemand tips voor goede banden?

Ik heb nu Continental Sport Contact 6's liggen. Het gaat om een Audi A6 55TFSI E (370pk, hybride). Ze zijn aan het einde van hun leven, nu dacht ik om gewoon terug de SC6 terug te leggen, maar heeft iemand misschien andere alternatieven die nog beter zouden kunnen zijn?
 
Iemand tips voor goede banden?

Ik heb nu Continental Sport Contact 6's liggen. Het gaat om een Audi A6 55TFSI E (370pk, hybride). Ze zijn aan het einde van hun leven, nu dacht ik om gewoon terug de SC6 terug te leggen, maar heeft iemand misschien andere alternatieven die nog beter zouden kunnen zijn?

Persoonlijk ook al wel in eerste instantie tevreden van die SC6, maar nog niet veel zicht op hun duurzaamheid.
 
Iemand tips voor goede banden?

Ik heb nu Continental Sport Contact 6's liggen. Het gaat om een Audi A6 55TFSI E (370pk, hybride). Ze zijn aan het einde van hun leven, nu dacht ik om gewoon terug de SC6 terug te leggen, maar heeft iemand misschien andere alternatieven die nog beter zouden kunnen zijn?
Ik koop eigenlijk alleen nog maar pilot sports (4S of 5) - denk niet dat er veel andere banden aan kunnen tippen tbh.
 
Oem fabriek af lag er op de civic type r (2016) continental sportcontact op.
Ik weet dat bijna iedereen op type-r forums deze liet vernieuwen naar michelin ps4s.

Ik weet nog reviews .
Stevigere wangen en alround betere prestaties nat en droog en daarbovenop langere levensduur
 
Ik koop eigenlijk alleen nog maar pilot sports (4S of 5) - denk niet dat er veel andere banden aan kunnen tippen tbh.
Ik heb de PS4S en die zijn echt slecht in de regen. Trok tijdje geleden gematigd sportief op aan de lichten bij nat wegdek en had 3x wheelspin (FWD). Of verwacht ik nu te veel?
 
@Tijdloos bij nader inzien zou ik toch ook eens naar bvb de PremiumContact of Turanza kijken. Of zelfs naar een allseason zoals de CrossClimate.
Ik vind het voor een A6 wat erover om een dedicated zomerband met uitgesproken sportief karakter te nemen. Ja, die A6 heeft redelijk wat vermogen in hybride vorm maar op zich moet je daar niet de maximale bochtensnelheden uit halen. Dan denk ik dat bovenstaande mogelijk zinvoller zijn.

Zelf heb ik nog die CrossClimates gehad op mijn A6 gehad, naar volle tevredenheid.
 
@Tijdloos bij nader inzien zou ik toch ook eens naar bvb de PremiumContact of Turanza kijken. Of zelfs naar een allseason zoals de CrossClimate.
Ik vind het voor een A6 wat erover om een dedicated zomerband met uitgesproken sportief karakter te nemen. Ja, die A6 heeft redelijk wat vermogen in hybride vorm maar op zich moet je daar niet de maximale bochtensnelheden uit halen. Dan denk ik dat bovenstaande mogelijk zinvoller zijn.

Zelf heb ik nog die CrossClimates gehad op mijn A6 gehad, naar volle tevredenheid.
Ben eens naar die premiumcontact aan het kijken. Die hebben ze wel enkel in 255/45 r20 en niet in 255/40 r20.

Zou opzich wel moeten lukken zeker?
 
Terug
Bovenaan