phate_13
Well-known member
De 2 is een nieuwe, verder verbeterde versie.Wat is het verschil tussen de crossclimate + en 2?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De 2 is een nieuwe, verder verbeterde versie.Wat is het verschil tussen de crossclimate + en 2?
En dat is een goede 4seizoenenband? Had al wat gelezen erover en lijkt me wel iets te zijn. Ik ga ervanuit dat een op- en terugrit naar Oostenrijk (tijdens winterseizoen) ook wel te doen is met zo'n band?De 2 is een nieuwe, verder verbeterde versie.
Dat is niet zomaar een zeer goede vierseizoensband, het is zelfs gewoon een goede zomerband EN een goede winterband.En dat is een goede 4seizoenenband? Had al wat gelezen erover en lijkt me wel iets te zijn. Ik ga ervanuit dat een op- en terugrit naar Oostenrijk (tijdens winterseizoen) ook wel te doen is met zo'n band?
Staat hier eerder ergens in de topic. Een volwaardige winterband is goed voor een sprookjeswinter, met veel sneeuw. Hoeveel sneeuw zien we hier in België? En zelfs dat is discutabel als je naar de performance van deze band in de sneeuw kijkt. Maar in alles buiten sneeuw/ijs/ijzel is de crossclimate beter.
Zie deze post :
![]()
Bandentopic
Altijd extreem tevreden geweest van mijn Michelin Crossclimates, op het punt na dat ze enorm snel versleten waren. Heb er mee in de winter door IJsland getrokken, dus ze zijn goed getest geweest. Toen ze op waren kocht ik Goodyear Vector2, omdat die op dat moment boven de Crossclimates werden...www.beyondgaming.be
En weet dan dan de crossclimate 2 nog beter is in de sneeuw (ten koste van een klein beetje dry/wet performance).
Ik heb liefst een band die goed presteert in 99% van mijn gebruik. Dat die dan net 5% slechter is dan de winterband in die 1% (maar wel nog altijd gigantisch veel beter dan de zomerband), neem ik er wel bij.
Edit: En zelfs dat is niet echt het geval :
"If the crossclimate 2 was in the winter tire test it would have been better than half the winter tires in the snow"
Merci! Ga het eens bekijken. Ook via YT reviews. Qua prijs precies ook wel dik in orde.Dat is niet zomaar een zeer goede vierseizoensband, het is zelfs gewoon een goede zomerband EN een goede winterband.
Verschil in rolling resistance vind ik wel zot groot trouwens.Hmm...
2023 AZ UHP Summer Tyre Test
The 2023 Auto Zeitung Performance Summer Tyre Test included nine of the very best UHP summer tyres in the popular 235/35 R19 tyre size, and also included the Michelin CrossClimate 2 all season / all ...www.tyrereviews.com
Denk dat ik toch maar voor zomer + winter of crossclimate ga gaan. Niet dat ik circuit rij, maar ik heb toch wel graag wat sportiviteit...
Lijkt me gewoon de ideale combinatie, gewoon doen. Ps4s zomer, Cc winterRij jij daar dan het jaar mee rond of enkel de winter?
Ik heb nu Bridgestone Potenza (RF) zomerbanden die aan vervanging toe zijn en was aan het denken om naar PS4's te gaan nu voor in de zomer, of ineens CrossClimate 2's te leggen en dan in het voorjaar PS4's of iets anders zomerband. Ik heb hiervoor altijd een setje zomer en winterbanden gehad, maar twijfel nu wat.
Voor een sportief rijgevoel, absoluut.Lijkt me gewoon de ideale combinatie, gewoon doen. Ps4s zomer, Cc winter
Goh ja uitsparen.. uiteindelijk slijt de ene set niet als de andere eronder ligt natuurlijkVoor een sportief rijgevoel, absoluut.
Al zou ik, aangezien dat hier mogelijk lijkt, starten met de crossclimates. Als je dan merkt dat je het sportievere mist bij warmer weer kun je nog voor de tweede set gaan.
Mis je het niet, heb je je wat gemak en geld uitgespaard.

Gemak uitgespaard als in, niet moeten wisselen.Goh ja uitsparen.. uiteindelijk slijt de ene set niet als de andere eronder ligt natuurlijk![]()

Ja hoor, ik had mijn post nog ge-editGemak uitgespaard als in, niet moeten wisselen.
Geld uitgespaard als in : Geen banden moeten binnendoen om te wisselen of geen extra set velgen aan te schaffen.
Dat de meerprijs relatief beperkt is en niet gewoon "set maal twee", daar ga ik mee akkoord, maar er lijkt me wel altijd een meerprijs te zijn?

Ik vind het ook wel eens leuk om van set velgen te wisselen.Ik zie mensen meestal een aparte velgenset voor zomer en winter hebben. Is de reden daarvoor puur om de bandenwissel zelf uit te sparen en telkens gewoon de wielen te moeten wisselen?
Kan om uiteenlopende redenen zijn. Met een goedkope stalen set is het vaak goedkoper dan tweemaal per jaar de bandenwissel te moeten betalen.Ik zie mensen meestal een aparte velgenset voor zomer en winter hebben. Is de reden daarvoor puur om de bandenwissel zelf uit te sparen en telkens gewoon de wielen te moeten wisselen?
Hangt van de auto af en wat je zelf wilt. Kunt hetzelfde nemen, kunt kleiner nemen (is vaak iets goedkoper), is een persoonlijke voorkeur.Op dit moment heb ik 20 inch velgen die onder de wagen zaten. Hoeveel inch velgen neem ik dan best als wintersetje? De breedte maak ik me na deze vraag wel druk over.
Toch te begrijpen? Het aantal dagen dat een winterband overkill zijn tov een crossclimate zijn meestal hoger dan dat een crosclimate minder zou presteren tov de winterbanden op échte winterse omstandigheden?Het ontgaat mij nog altijd waarom je een crossclimate als pure winterband zou gebruiken en hier naar wisselen.
Het punt waarbij een winterband minder interessant wordt bestaat. Maar omgedraaid bestaat het punt ook waarbij de crossclimate minder gaat presteren.
En als je toch al wisselt?