Bandentopic

Zijn dat dan banden enkel voor op circuit te gebruiken? Lijkt me toch niet aangenaam om cup2's er standaard onder te hebben liggen?
Met de 718 rij ik sowieso amper (nooit) in de regen, ofwel met de winterbanden (die gaan na slijtage vervangen worden door all seasons).

Zou toch precies gewoon ps4s'en leggen dan, die kunnen tenminste nog om met vochtige/natte wegen.
Die semislicks vallen normaal nog wel mee bij regen hoor (nog geen ervaring). Je kan niet doortrekken, maar zolang je rustig rijdt hebben die ook grip. Enkel stilstaand water is een probleem, maar dat geldt voor een 4S ook.

Ik heb onlangs voor een offerte gevraagd, en die heeft mij letterlijk gezegd "koop die gewoon online, en dan leg ik ze er op." :p

Prijsverschil tussen Michelin en Yokohama (de andere die ik overwoog) is wel enorm
Yokohama A052: 877€
Michelin 4S: 1118€
Michelin Cup2: 1404€
Rare bandenboer heb jij, daar halen ze toch makkelijk wat winst uit :p

Die semislicks vallen normaal nog wel mee bij regen hoor (nog geen ervaring). Je kan niet doortrekken, maar zolang je rustig rijdt hebben die ook grip. Enkel stilstaand water is een probleem, maar dat geldt voor een 4S ook.
Ik heb toch eens met cup2's gereden op een vochtige weg en dat was eigenlijk echt niet leuk. Op droog wegdek is dat dan weer top natuurlijk.

Slijten ook wel een stuk sneller dan een pilot sport 4S.

De 4s zijn idd in regenweer nog zeer goed.

Heb het al eens gezegd maar vroeger toyo r1r was voor mij DE "semi" slick band.

Over de winterbandenvraag:
Deze winter geen sneeuw gezien hier met de michelin crossclimates 2 waar ik voor gegaan ben,maar op reviewfilmpjes konden ze in de sneeuw toch aardig mee.

Rare bandenboer heb jij, daar halen ze toch makkelijk wat winst uit :p
Mijn garagist zegt dit nochtans ook. :p Ze verdienen toch al genoeg met de banden erop te leggen? Het is alweer een jaar geleden dat ik nog banden heb laten leggen op een privéwagen, maar je betaalt toch al gauw 20 euro per band (nu mogelijk al meer met de inflatie) en zoveel werk is dat nu ook weer niet voor iemand die hier dagelijks mee bezig is.

De 4s zijn idd in regenweer nog zeer goed.

Heb het al eens gezegd maar vroeger toyo r1r was voor mij DE "semi" slick band.

Over de winterbandenvraag:
Deze winter geen sneeuw gezien hier met de michelin crossclimates 2 waar ik voor gegaan ben,maar op reviewfilmpjes konden ze in de sneeuw toch aardig mee.
Combineer je die met zomerbanden of laat je die heel het jaar opliggen?

Combineer je die met zomerbanden of laat je die heel het jaar opliggen?
Combineer ik met de ps4s.
Hiervoor had ik "echte winterbanden" maar met die temperaturen hier en als het al eens sneeuwt hier is dat uitzonderlijk.
De 4 seizoensband stuurt ook wat beter dan het zachtere rubber van een echte winterband

Mijn garagist zegt dit nochtans ook. :p Ze verdienen toch al genoeg met de banden erop te leggen? Het is alweer een jaar geleden dat ik nog banden heb laten leggen op een privéwagen, maar je betaalt toch al gauw 20 euro per band (nu mogelijk al meer met de inflatie) en zoveel werk is dat nu ook weer niet voor iemand die hier dagelijks mee bezig is.
Ja daar verdienen ze al mooi aan, maar een garage/bandencentrale maakt toch ook veel winst aan verkoop van banden/velgen/reparaties?
Ik had ooit eens een bandenwissel nodig en kocht mijn eigen banden aan. Heeft mij 4 garages/bandenboeren gekost voor iemand het wou doen.
De andere zeiden "ik leg geen banden op die niet bij mij gekocht zijn"...

Zijn 4-seizoensbanden eigelijk aangeraden in België?
Ik ontvang binnenkort een nieuwe wagen via m'n werk maar deze komt niet standaard met 4-seizoensbanden (normaal is dit wel het geval, enkel niet mogelijk bij het gekozen merk).

Dus ik heb eigelijk vanuit m'n werk de keuze gekregen voor de standaard zomerbanden gewoon te laten zitten ofwel onmiddellijk na ontvangst van de auto naar de bandencentrale te gaan voor te wisselen naar 4-seizoensbanden.

Voor die 4 - 5 dagen per jaar hier in België dat het eens vriest denk ik niet dat ik het moet doen, maar maakt het ook een groot verschil bij een nat wegdek?

Zijn 4-seizoensbanden eigelijk aangeraden in België?
Ik ontvang binnenkort een nieuwe wagen via m'n werk maar deze komt niet standaard met 4-seizoensbanden (normaal is dit wel het geval, enkel niet mogelijk bij het gekozen merk).

Dus ik heb eigelijk vanuit m'n werk de keuze gekregen voor de standaard zomerbanden gewoon te laten zitten ofwel onmiddellijk na ontvangst van de auto naar de bandencentrale te gaan voor te wisselen naar 4-seizoensbanden.

Voor die 4 - 5 dagen per jaar hier in België dat het eens vriest denk ik niet dat ik het moet doen, maar maakt het ook een groot verschil bij een nat wegdek?

Zomerbanden kunnen ook heel goed presteren op een nat wegdek.
All-season -en winter banden blijven gewoon soepeler bij lage temperaturen waardoor ze meer grip hebben op die momenten.

Je zou eens moeten in sneeuw ook al is dat maar 2 cm en platgereden sneeuw van 1cm met zomerbanden moeten op een lichte helling rijden of gewoon eens remmen.
Doe hetzelfde met winter of 4 seizoensbanden en je keuze zal vlug gemaakt zijn😁

Je komt nog maar lichtjes aan je rem en je slipt en voor je terug controle hebt...

Met winter of 4 seizoensbanden moet je al heel goed remmen om hetzelfde te bekomen ,en je zal idd ook slippen maar je krijgt terug veel sneller de controle en grip terug

Sinds corona heb ik geen bandenwissel naar winter banden meer laten doen. Was altijd teleurgesteld in hoe de auto reed met de winterbanden. Enkel bij hele harde regen en vorst/sneeuw, had ik meer vertrouwen in de winterbanden. En ik moest ook 45min (enkel) bollen naar de banden centrale voor een wissel die door de leasemaatschappij was toegekend... Door het thuiswerk dat met corona gekomen is, laat ik nu de auto staan als de omstandigheden niet goed genoeg zijn.

Nu eigen wagen en ik twijfel wat te doen. Winter banden + velgen halen, enkel banden of zomerbanden houden. Kwa prijs valt het volgens mij wel mee buiten de extra set velgen. Maar zal dan mijn zomerbanden niet zo snel hoeven te wisselen. 4 seizoensband lijkt me zoiets te zijn dat overal werkt maar nooit erg goed is, dus daarvoor ga ik passen.

Ik ben heel tevreden van mijn Michelin Crossclimate's, heb nu al mijn derde set (eentje op de vorige auto en nu de tweede op de huidige auto).
Ik heb vroeger ook het hele jaar door met zomerbanden gereden en dat toen er nog echt winters waren, dat is nu ook al heel wat jaren geleden, maar eigenlijk nooit echt problemen gehad met die zomerbanden in de winter (dat was wel altijd met voorwiel aan gedreven auto's, bij achterwielaandrijving heb je vaker problemen on de winter).

Laatst bewerkt:
Ik ben heel tevreden van mijn Michelin Crossclimate's, heb nu al mijn derde set (eentje op de vorige auto en nu de tweede op de huidige auto).
Ik heb vroeger ook het hele jaar door met zomerbanden gereden en dat toen er nog echt winters waren, dat is nu ook al heel wat jaren geleden, maar eigenlijk nooit echt problemen gehad met die zomerbanden in de winter (dat was wel altijd met voorwiel aan gedreven auto's, bij achterwielaandrijving heb je vaker problemen on de winter).
Rij jij daar dan het jaar mee rond of enkel de winter?

Ik heb nu Bridgestone Potenza (RF) zomerbanden die aan vervanging toe zijn en was aan het denken om naar PS4's te gaan nu voor in de zomer, of ineens CrossClimate 2's te leggen en dan in het voorjaar PS4's of iets anders zomerband. Ik heb hiervoor altijd een setje zomer en winterbanden gehad, maar twijfel nu wat.

Ik heb nu Bridgestone Potenza (RF) zomerbanden die aan vervanging toe zijn en was aan het denken om naar PS4's te gaan nu voor in de zomer, of ineens CrossClimate 2's te leggen en dan in het voorjaar PS4's of iets anders zomerband. Ik heb hiervoor altijd een setje zomer en winterbanden gehad, maar twijfel nu wat.
Als 'sportieve prestaties/ weggedrag' je niet uitmaken aan de ene kant en je niet meer dan een maand in skigebieden rondrijdt aan de andere kant, zou ik voor in België altijd voor een band genre crossclimate gaan.

Moest alleen het eerste je uitmaken, gebruik dan een sportieve zomerband en de crossclimate als winterband.

Ik rij daar het hele jaar door mee ja, sinds 2015 ondertussen al denk ik.
Eerst de Crossclimate's op mijn Citroën C4, dan in 2017 mijn Renault Megane GT laten leveren op Crossclimate + banden en nu heb ik de Crossclimate 2 erop liggen.

Met mijn Megane GT met 205 pk valt heel goed sportief te rijden met die banden eronder.
Over andere auto's kan ik mij niet uitspreken.

Ik rij daar het hele jaar door mee ja, sinds 2015 ondertussen al denk ik.
Eerst de Crossclimate's op mijn Citroën C4, dan in 2017 mijn Renault Megane GT laten leveren op Crossclimate + banden en nu heb ik de Crossclimate 2 erop liggen.

Met mijn Megane GT met 205 pk valt heel goed sportief te rijden met die banden eronder.
Over andere auto's kan ik mij niet uitspreken.
Wat is het verschil tussen de crossclimate + en 2?

Terug
Bovenaan