Bandentopic

Had een topic aangemaakt, maar had deze nog niet tegengekomen 🙈

Binnenkort weer zomerbanden-wissel-tijd 😊

Nu wou ik een ander type, want de originele trokken op niet veel. Ik heb met mijn hybride wagen een koppel van +400Nm op de voorbanden, hierdoor heb je vaak weinig grip met optrekken.
Iemand ervaring met een goeie band die dit koppel toch redelijk op de baan kan brengen?

Moet van de grote merken (Bridgestone, continental,...) zijn van de lease...
 
Had een topic aangemaakt, maar had deze nog niet tegengekomen 🙈

Binnenkort weer zomerbanden-wissel-tijd 😊

Nu wou ik een ander type, want de originele trokken op niet veel. Ik heb met mijn hybride wagen een koppel van +400Nm op de voorbanden, hierdoor heb je vaak weinig grip met optrekken.
Iemand ervaring met een goeie band die dit koppel toch redelijk op de baan kan brengen?

Moet van de grote merken (Bridgestone, continental,...) zijn van de lease...
Runflat, geen runflat?

Pirelli P-Zero
Michelin Pilot Sport
...

Er zitten er hier wel meerdere met een 330e en consoorten die datzelfde vermogen draaien (op zich is dat niet zo uitzonderlijk veel)
Ik persoonlijk heb P-Zero's eronder liggen. Tamelijk hard, maar wel heel tevreden van. Sterband dus door BMW erkent en mogelijks garantie bij n schadegeval (nooit geprobeerd)
 
Mss nog een belangrijk detail: bandenmaat = 205/55/17 dus P-zero's etc vallen af vrees ik dan.

Mag runflat maar moet niet
 
Er zitten er hier wel meerdere met een 330e en consoorten die datzelfde vermogen draaien (op zich is dat niet zo uitzonderlijk veel)
Maar hebben achterwiel aandrijving met ondersteuning op voorwielen. Dus koppel wordt verdeeld. Bij m'n a250e zit alles op de voorwielen
 
Maar hebben achterwiel aandrijving met ondersteuning op voorwielen. Dus koppel wordt verdeeld. Bij m'n a250e zit alles op de voorwielen

Dan nog, mijn diesel zet ook 400Nm op alleen de voorwielen, dat valt wel mee hoor :)
Denk dat je gewoon slechte banden had tout court.

Ik heb er nu zelf allseasons onder liggen, Michelin Crossclimate, en die doen het echt wel goed,
Los daarvan altijd tevreden geweest van Bridgestone Turanza.
 
Max koppel aan 0 toeren of aan 800 toeren scheelt wel hoor 😉
Vorige wagens waren toch steeds in het sportievere segment, maar nooit voorgehad.
Als ik nu 70km/u rij en volgas geef dan patineerd die. Dus niet enkel vanuit stilstand
 
Max koppel aan 0 toeren of aan 800 toeren scheelt wel hoor 😉
Vorige wagens waren toch steeds in het sportievere segment, maar nooit voorgehad.
Als ik nu 70km/u rij en volgas geef dan patineerd die. Dus niet enkel vanuit stilstand
Michelin pilot sport 4s. Geen idee of die in die maat te krijgen zijn. Enige band tot nu toe die omkan met 325pk/475nm op de voorwielen..
 
Bridgestone Potenza ook heel tevreden van. Ik heb een sportieve rijstijl en deze zijn al het langste meegegaan van allemaal. Ook veel grip als het regent.
 
Michelin pilot sport 4s. Geen idee of die in die maat te krijgen zijn. Enige band tot nu toe die omkan met 325pk/475nm op de voorwielen..
Alleen vanaf 19".
De S5 zit ook int verschiet, maar geen idee vanaf wanneer die beschikbaar zijn
Alleen vanaf 21" voorlopig.
Zaten er volgens mij standaard op, slechtste banden ooit 🤣
Patineren gelijk zot 🙈
Zeker dat het die banden waren en geen EcoContact?
Ik heb alle banden bekeken in uw maat en dit is samen met Michelin PS2 de beste qua grip.

Een goed recente test: https://www.tyrereviews.com/Article/2023-Tyre-Reviews-Summer-Tyre-Test.htm
 
je kan die toch ook voor 18' kopen?
Vroeger niet, tegenwoordig alleen voor een paar maten.
Ik heb ook PS4S op mijn wagen met 18inch velgen maar dat is omdat ze speciaal voor Yaris GR die maat hebben gemaakt en mijn wagen dezelfde maat heeft :)
 
Terug
Bovenaan