Bandentopic

Als je 2 sets hebt raden ze aan van een zomer -en winterband set te nemen.
Alleen weet ik zelf ook niet goed of ik het nog zou doen als deze versleten zijn en ook gewoon een zomer en all-season set te nemen.
 
Als je toch al wisselt dan zou ik toch voor een winterband gaan.
Rij je maar op één band dan zou ik all seasons niet afraden.
 
Heb toch de crossclimate 2 besteld 😊
Nog wat opzoekwerk gedaan en voor hier in belgie is een 4s beter geschikt.
En als het hier dan toch eens uitzonderlijk sneeuwt en ik erdoor moet

Kan ik ook wat vroeger de wintervelgen in de herfst steken en wat later in de lente laten zitten.
Want vind ze mooier dan de oem en op 18 is de R-stand niet te hard op slechte banen
 
Op mijn vorige wagen altijd 4 seizoens, wagen van werk ook al een tijd. Op mijn eigen wagen nu gewoon zomerbanden en das toch een merde met achterwielaandrijving, vorig weekend in de Ardennen weer goed ondervonden, never again.
Winterbanden in Vlaanderen vind ik niet rendabel voor die enkele winterprik per jaar en mijn kilometers, teveel gedoe ook.
 
Banden worden 28/12 geleverd.
Lijkt nu nog een eeuwigheid nu ik de velgen ben gaan afhalen🤪🤣
Dit word de winter set-up

D66-C1218-361-C-49-DF-B7-DC-4-AADE3016-C06.png
 
Banden uiteindelijk maar deze week geleverd.
Maar ze zitten👍

18054760-A176-4-E19-A0-E9-9-F48-D512-FF0-D.jpg


Pilot sport 4s 19" 8,5" 235 breed vs crossclimate 2 235 breed maar 18" 8"
Pilots hebben meer loopvlak is dit omdat het een sportband is of door de 8" vs 8,5" breedte v de velgen?
6-F452-A26-99-AB-427-A-BCFD-108378-F3-AB01.jpg
 
Michelin Pilot sport 4s daarstraks besteld bij men onderhoud.
Was v plan de winter uit te doen met men Continentals maar geen zin om in den decor te schuiven, ze zijn echt op.
Nu zeker geen ideale banden maar rustig rijden tot het droog ligt is de boodschap.
 
Wat een wereld v verschil die Michelins!
Ben geen snelheidsduivel ofzo, enkel waar het mogelijk is strek ik de beentjes soms.
Maar wat topprestaties, leuk om echt het volle vermogen probleemloos op het asvalt over te zetten. Ok er hangt een serieus prijskaartje aan vast, maar wat Honda heeft bezield de wagen standaard met die Continentals te leveren, die overigens niet veel goedkoper zijn is me een raadsel.
Meer dan tevreden!
 
Wat een wereld v verschil die Michelins!
Ben geen snelheidsduivel ofzo, enkel waar het mogelijk is strek ik de beentjes soms.
Maar wat topprestaties, leuk om echt het volle vermogen probleemloos op het asvalt over te zetten. Ok er hangt een serieus prijskaartje aan vast, maar wat Honda heeft bezield de wagen standaard met die Continentals te leveren, die overigens niet veel goedkoper zijn is me een raadsel.
Meer dan tevreden!
Van welke contis spreken we juist?
 
De auto in het midden van de weg moeten achterlaten want niet meer vooruit te krijgen 🥲 (paar weken terug lag er 15-20cm sneeuw in Limburg, gevallen op 1 namiddag)
Kan je ook gewoon nog voorhebben met winterbanden hoor.
Maar ik was al vergeten hoe grellig het gedaan had in Limburg :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Terug
Bovenaan