Bandentopic

en die moeten onderdoen voor de PS4S? Qua grip of handling/stuurgevoel?
Ik dacht dat dit een directe concurrent is.
Op alle gebied beter, meer comfort, grip beduidend beter, ook in regenachtige omstandigheden zeer sterke prestaties... Met de Continentals met traction control aan was ik in dit weer aan het dabben tot in 4de...en niet noodzakelijk snel aan het optrekken.
De Michelins geven massa's grip en rijden ook zachter.
Zouden ook bij normaal rijgedrag makkelijk 30k kunnen halen, terwijl de contis versleten zijn na kleine 20 k.
De continentals moest ik precies echt opwarmen, en dan presteerden ze zeker goed... Is ook wat onnozel een grotendeels opgebruikte band te vergelijken met een nieuwe superieure band.
Maar gezien de maat 245/30/20 had ik bij de continentals enorm gevoel van doorschuiven bij trage manoeuvres(parkeren) , heb je wel meer bij laag profiel en grote duim maat, maar bij de Michelins absoluut volledig weg, ook minder lawaaierig, absorbeert beter... Soit alleen pluspunten.. En kan van in 1ste bij wijze v spreken vol op het gaspedaal en dat ging bij de contis absoluut niet.
 
Laatst bewerkt:
Op alle gebied beter, meer comfort, grip beduidend beter, ook in regenachtige omstandigheden zeer sterke prestaties... Met de Continentals met traction control aan was ik in dit weer aan het dabben tot in 4de...en niet noodzakelijk snel aan het optrekken.
De Michelins geven massa's grip en rijden ook zachter.
Zouden ook bij normaal rijgedrag makkelijk 30k kunnen halen, terwijl de contis versleten zijn na kleine 20 k.
De continentals moest ik precies echt opwarmen, en dan presteerden ze zeker goed... Is ook wat onnozel een grotendeels opgebruikte band te vergelijken met een nieuwe superieure band.
Maar gezien de maat 245/30/20 had ik bij de continentals enorm gevoel van doorschuiven bij trage manoeuvres(parkeren) , heb je wel meer bij laag profiel en grote duim maat, maar bij de Michelins absoluut volledig weg, ook minder lawaaierig, absorbeert beter... Soit alleen pluspunten.. En kan van in 1ste bij wijze v spreken vol op het gaspedaal en dat ging bij de contis absoluut niet.

Zit al ondertussen aan meer dan 40k km met mijn PS4S'en. Die hebben nog altijd 1-2mm profiel boven die slijtage indicator.

Rij er het merendeel van het jaar mee, behalve tijdens de winterperiode. Wagen heeft wel Quattro dus de banden slijten vrij gelijk af. Maar ben er heel content van. Spijtig dat ze nog altijd zo duur zijn.
 
Gvd.
De auto aan het poetsen en blijkbaar rechts achter een klein bultje op de wang.
Vriendin weet uiteraard van niks (wel elke dag met de auto weg)

Iemand een idee wat dat grapje kan kosten?
Momenteel P zero opliggen 255/35 R19

Zo snel mogelijk vervangen en zo min mogelijk rijden zeker?
 
Dat is nog altijd gewoon super veel geld hoor…
Ik laat het gewoon bij Porsche doen dan ben ik zeker dat het goed gebeurd, niet goede ervaring bij Donckers Wijnegem. en excuses 1040 € was het (ze hadden ook mijn turbo's bar getest want vond dat hij wat traag liet afweten tegen de Roma)
1400€ was het onderhoud.
 
Ik laat het gewoon bij Porsche doen dan ben ik zeker dat het goed gebeurd, niet goede ervaring bij Donckers Wijnegem. en excuses 1040 € was het (ze hadden ook mijn turbo's bar getest want vond dat hij wat traag liet afweten tegen de Roma)
1400€ was het onderhoud.
dus als ik het goed begrijp was het 1040 voor de banden en uw turbodruk te meten?
En 1400€ voor het onderhoud surplus?
 
Gvd.
De auto aan het poetsen en blijkbaar rechts achter een klein bultje op de wang.
Vriendin weet uiteraard van niks (wel elke dag met de auto weg)

Iemand een idee wat dat grapje kan kosten?
Momenteel P zero opliggen 255/35 R19

Zo snel mogelijk vervangen en zo min mogelijk rijden zeker?
da grapje is zowiezo een nieuwe band. Ge kunt er wel effkes mee rijden zolang ge niet sportief rijd en geen autostrade doet. Dagelijks checken.

ik heb nog een ei gehad ter grootte van een tennisbal en mijn band knalde maar pas uit mekaar aan 170 op autostrade
 
da grapje is zowiezo een nieuwe band. Ge kunt er wel effkes mee rijden zolang ge niet sportief rijd en geen autostrade doet. Dagelijks checken.

ik heb nog een ei gehad ter grootte van een tennisbal en mijn band knalde maar pas uit mekaar aan 170 op autostrade
Maak er dan maar 2 van.
Zonde, nuja banden moeten wel vervangen worden binnenkort, maar waren aan het twijfelen om de auto te verkopen.
Dan haal je de kost van 2 nieuwe Pirelli of Michelin er natuurlijk niet uit

Voorlopig moet je echt op je hurken ervoor zitten om het te zien. Als ik men velgen niet aan het poetsen was was het zelfs nog niet opgevallen denk ik 😅 dus zeker geen tennisbal, eerder een oneffenheid
 
Zoek anders naar occasie banden in die maat? Ik heb het ook ooit gedaan om mijn Audi S3 te verkopen. De banden waren meer dan degelijk genoeg nog maar aan een fractie van de nieuwprijs.
 
dus als ik het goed begrijp was het 1040 voor de banden en uw turbodruk te meten?
En 1400€ voor het onderhoud surplus?
1040 voor 2 nieuwe achterbanden, controle turbos en uitlezing. En het is daar gewoon binnendoen voor mij en heb vervangwagen, heb geen tijd om te staan wachten in die bandencentrale.

1400 was voor onderhoud.

Is veel geld weet het maar soit als ik over deze bedrag ween moet ik niet een wagen van zo een kapitaal hebben.
 
Maak er dan maar 2 van.
Zonde, nuja banden moeten wel vervangen worden binnenkort, maar waren aan het twijfelen om de auto te verkopen.
Dan haal je de kost van 2 nieuwe Pirelli of Michelin er natuurlijk niet uit

Voorlopig moet je echt op je hurken ervoor zitten om het te zien. Als ik men velgen niet aan het poetsen was was het zelfs nog niet opgevallen denk ik 😅 dus zeker geen tennisbal, eerder een oneffenheid
verkoop em dan gewoon zo, laat uw vrouw gaan voor de keuring voor verkoop met ne korte rok en der is al een goeie kans dat ze het ook nooit gaan zien.

of leg spotgoedkope bandjes op, praktisch niemand kent daar toch iets van
Als ge aan 100 mensen vraagt van wat Pirelli de merknaam is gaan er 90 antwoorden dat het een soort spaghetti is.
 
Laatst bewerkt:
Moest er iemand interesse hebben in 4 zo goed als nieuwe all-season banden, ik heb er 4 in de aanbieding.
Zijn recent geplaatst (08/10/2022) en beschikken over ruim voldoende profiel inclusief velg.
Maat 185/65R15 92V.
Merk: Goodyear vector 4seasons gen 3
Meer info cfr. B&S varia.
 
Mag je vooraan runflats hebben en achteraan non runflats?

Ik zou denken van wel, maar je weet nooit
in principe mag dat ja, want het is per as dat je dit moet bekijken.
Maar ik vermoed dat ze (automerk) wel aanraden om ofwel overal runflats te steken ofwel geen.
 
Zoek anders naar occasie banden in die maat? Ik heb het ook ooit gedaan om mijn Audi S3 te verkopen. De banden waren meer dan degelijk genoeg nog maar aan een fractie van de nieuwprijs.
2 banden gevonden. Opnieuw Pirelli P-zero runflats. Nog +-6mm profiel op
70€ per band/gemonteerd 😂
 
Terug
Bovenaan