Bandentopic

Vroeger niet, tegenwoordig alleen voor een paar maten.
Ik heb ook PS4S op mijn wagen met 18inch velgen maar dat is omdat ze speciaal voor Yaris GR die maat hebben gemaakt en mijn wagen dezelfde maat heeft :)
Oei ik was van plan om hen te kopen maar best zien of ze mijn maat hebben dus.
 
Ik steun gewoon de lokale bandenboer. Je kan hier en daar wel wat euro's uitsparen door online te bestellen en dan ergens te laten monteren, maar ik vind het wel leuker als ik gewoon een vaste bandenman heb. Als er iets is ofzo, kan ik daar gewoon binnenspringen.
 
Ik steun gewoon de lokale bandenboer. Je kan hier en daar wel wat euro's uitsparen door online te bestellen en dan ergens te laten monteren, maar ik vind het wel leuker als ik gewoon een vaste bandenman heb. Als er iets is ofzo, kan ik daar gewoon binnenspringen.
Idem!
 
Gisteren morgen de pech gehad dat er betonijzer in men band zat. Ik bel naar centrale maar die had mijn band niet liggen (Michelin Crossclimate 2) Enkel Minerva all season master. 92euro per band. Tov +-200€ voor de Michelin.
Ik moet zeggen op eerste indruk, ik voel geen kloten verschil tussen de 2 merken. Ondanks de prijs. Straf wel, hopelijk vertaald zich de prijs niet in slijtage en done after 25k km
 
Ik moet zeggen op eerste indruk, ik voel geen kloten verschil tussen de 2 merken. Ondanks de prijs.
Op zich is dat toch niet verwonderlijk? Het verschil is enkel merkbaar bij sportiever rijgedrag en/of eventueel slechter weer.
Als het droog is en +10°C en je rijd normaal zal je idd zo goed als geen verschil merken. Enigste dat daar dan verschil kan geven is rolgeluiden en verbruik (en op termijn slijtage).
 
Op zich is dat toch niet verwonderlijk? Het verschil is enkel merkbaar bij sportiever rijgedrag en/of eventueel slechter weer.
Als het droog is en +10°C en je rijd normaal zal je idd zo goed als geen verschil merken. Enigste dat daar dan verschil kan geven is rolgeluiden en verbruik (en op termijn slijtage).
Voor mijn voorgevoel toch wel. Toen ik van Pirelli cinturato p7 runflat naar falken runflat ging met een gelijkaardig prijsverschil was er meteen een merkbaar verschil in rij-gedrag. In de negatieve zin toen helaas. Vandaar dat ik ditmaal iets gelijkaardige verwachte en iets had van "zou ik dat wel doen weer cheap gaan".

Nu, kan zijn dat ik hier binnen een week kom vloeken hoor :unsure:
 
Ik heb ook ooit een goedkoper merk gehad voor all-season banden, was een dochterbedrijf van Michelin maar ik kan me de naam niet meer herinneren. Na 20.000 km waren die wel versleten.

Nu liggen er Bridgestone Potenzas op en de voorste banden zijn 40.000 km meegegaan, de achterste zijn nog in prima staat. Dit allemaal met sportieve rijstijl.
 
Ik heb ook ooit een goedkoper merk gehad voor all-season banden, was een dochterbedrijf van Michelin maar ik kan me de naam niet meer herinneren. Na 20.000 km waren die wel versleten.

Nu liggen er Bridgestone Potenzas op en de voorste banden zijn 40.000 km meegegaan, de achterste zijn nog in prima staat. Dit allemaal met sportieve rijstijl.
Kleber?
 
ik zit op een site te zien naar de banden.
Voor mijn maten (245/40/18) Vind ik dus Michelin Pilot sport 4 XL en 5 XL de 4 is een beetje duurder dan de 5 is daar een reden voor?
En welke is nu beter 4 of 5? En kan het zijn dat er geen runflat banden zijn of zijn die standaard runflat?
 
Is dit dan nu de rechtstreekse opvolger van de Pilot sport 4S? De S5?

Moesten ze nu echt die S vanvoor zetten voor de verwarring compleet te maken? :p

Anyways, ik moet nieuwe leggen binnenkort dus ik ga deze wel eens testen dan.

Edit: precies alleen nog maar in 21" te krijgen. En aan +€400 per band :eek:

 
Heeft er iemand ervaring met "sterbanden" van BMW bij de bandenboer kopen vs bij de garage? Is er een verschil?

Ik wil Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6's eens proberen ter vervanging van mijn Bridgestone Potenza RFT's.
 
Een vraagje. Wij zijn aan het twijfelen om 4 seizoenenbanden te leggen, maar ik twijfel of dat soort banden goed genoeg zijn. Ik denk voor de winters in België wel, maar het kan ook zijn dat we ermee naar Oostenrijk gaan voor te skiën. Iemand die me dit kan aan- of afraden en beter voor echte winterbanden te gaan? Ik ben me wel bewust van de regels welke banden toegelaten zijn in Duitsland en Oostenrijk.
 
Een vraagje. Wij zijn aan het twijfelen om 4 seizoenenbanden te leggen, maar ik twijfel of dat soort banden goed genoeg zijn. Ik denk voor de winters in België wel, maar het kan ook zijn dat we ermee naar Oostenrijk gaan voor te skiën. Iemand die me dit kan aan- of afraden en beter voor echte winterbanden te gaan? Ik ben me wel bewust van de regels welke banden toegelaten zijn in Duitsland en Oostenrijk.
Er zijn 4-seizoensbanden van Michelin die een M+S rating hebben, maar dat is een uitzondering. Er is een YT kanaal, TyreReviews die daar specifieke tests van hebben. 't Zal een compromis zijn in de zomer vermoedelijk, ik denk dat die beter renderen als "winterband voor milde zomers" dan als 4-seizoensband... Ik heb ze zelf niet, dus kan je geen eerstehand info geven.
 
Ik steun gewoon de lokale bandenboer. Je kan hier en daar wel wat euro's uitsparen door online te bestellen en dan ergens te laten monteren, maar ik vind het wel leuker als ik gewoon een vaste bandenman heb. Als er iets is ofzo, kan ik daar gewoon binnenspringen.
Ik heb onlangs voor een offerte gevraagd, en die heeft mij letterlijk gezegd "koop die gewoon online, en dan leg ik ze er op." :p

Prijsverschil tussen Michelin en Yokohama (de andere die ik overwoog) is wel enorm
Yokohama A052: 877€
Michelin 4S: 1118€
Michelin Cup2: 1404€
 
Er zijn 4-seizoensbanden van Michelin die een M+S rating hebben, maar dat is een uitzondering. Er is een YT kanaal, TyreReviews die daar specifieke tests van hebben. 't Zal een compromis zijn in de zomer vermoedelijk, ik denk dat die beter renderen als "winterband voor milde zomers" dan als 4-seizoensband... Ik heb ze zelf niet, dus kan je geen eerstehand info geven.
Alle vierseizoensbanden hier zijn M+S (misschien dat er uitzonderingen zijn, maar dat is de regel.) Anders is het per definitie geen vierseizoensband want zou je er al niet in de winter mee mogen rijden in sommige Europese landen.

De vroegere vierseizoensbanden waren eerder winterbanden met iets compromissen richting de zomer. De nieuwe, goede generaties, zoals de Michelin crossclimate zijn echt goede vierseizoensbanden waar je in de zomer weinig compromissen moet sluiten. En ook in de winter heel goed presteren, ook op sneeuw. Enkel op ijzigere ondergrond zal deze significanter onderdoen voor winterbanden.

Zie wel tyre reviews op YouTube inderdaad.
 
Ik heb onlangs voor een offerte gevraagd, en die heeft mij letterlijk gezegd "koop die gewoon online, en dan leg ik ze er op." :p

Prijsverschil tussen Michelin en Yokohama (de andere die ik overwoog) is wel enorm
Yokohama A052: 877€
Michelin 4S: 1118€
Michelin Cup2: 1404€
Zijn dat dan banden enkel voor op circuit te gebruiken? Lijkt me toch niet aangenaam om cup2's er standaard onder te hebben liggen?
 
Terug
Bovenaan