Avatar: The Way of Water

Film Avatar: The Way of Water

Gisteren gaan kijken naar de "laser 3D HFR versie." Gezien in 3D alles kleiner lijkt zou ik volgende keer toch opteren voor Imax 3D.
Visueel echt prachtig, voor mij had ook de 3D een echte meerwaarde (net zoals bij deel 1 trouwens).
Verhaallijn is echter niet vernieuwend (onderdrukte natives, "witte man" heeft geen respect voor de natuur) dus quasi identiek aan deel 1, maw klassiek indianenverhaal in een modern sci-fi jasje dus. Ook wel hoog "moraliserend" Disney gehalte, maar dit was te verwachten uiteraard.
Ondanks de voorspelbaarheid, weet toch emotioneel meeslepend te zijn (ik kan er ook niet goed tegen dat ze de beestjes pijn doen uiteraard).
Snelheid van de film zat goed (niet overdreven veel opeenvolgende actiescenes, af en toe ademnruimte). Ik heb mij dan ook niet verveeld en de 3 uren zijn dan ook voorbij gevlogen.
 
Pff ik ben er toch zo wild niet van. Verhaaltechnisch vond ik dit een pak minder dan de eerste Avatar. En die was al heel erg simpel en clichématig, maar de ecologische boodschap was sterk en duidelijk. In deze film voelde ik dat eigenlijk helemaal niet zo.
De anti-whaling thematiek voelde helemaal ondergeschikt aan een misplaatste - en véél te langgerokken - revenge trip. De enige reden waarom er sprake is van walvisjacht in dit verhaal is omdat er whaling ships worden opgeëist door die knotsgekke generaal in zijn zoektocht naar "rebel leader" Jake.
Maar ik vond het wel fijn dat de film vooral focuste op de kinderen van Sully en Jake, en dat zeg ik niet enkel omdat ik Worthington en Saldana een irritant koppel vind. Vooral de jongste zoon en de whale bonding scenes waren wel fijn. Verder kon ik ook mijn lach niet inhouden telkens wanneer die Mowgli dude op het scherm verscheen (wtf was dat voor een personage, jezus), of wanneer de stem van Sigourney Weaver uit het lichaam van een teenage Naavi-meisje kwam.
Wanneer de actie echt begint, is het wel heel vermakelijk en met momenten zelfs spannend, maar niet episch genoeg om de traagheid van de film goed te maken.
Animatie is natuurlijk uitstekend, 3D is knap gedaan en minder storend dan in de meeste films die zich wagen aan deze technologie, maar seriously, die HFR can go fuck itself. Wat een vreselijk irritant effect heeft dat toch.
 
Pff ik ben er toch zo wild niet van. Verhaaltechnisch vond ik dit een pak minder dan de eerste Avatar. En die was al heel erg simpel en clichématig, maar de ecologische boodschap was sterk en duidelijk. In deze film voelde ik dat eigenlijk helemaal niet zo.
De anti-whaling thematiek voelde helemaal ondergeschikt aan een misplaatste - en véél te langgerokken - revenge trip. De enige reden waarom er sprake is van walvisjacht in dit verhaal is omdat er whaling ships worden opgeëist door die knotsgekke generaal in zijn zoektocht naar "rebel leader" Jake.
Maar ik vond het wel fijn dat de film vooral focuste op de kinderen van Sully en Jake, en dat zeg ik niet enkel omdat ik Worthington en Saldana een irritant koppel vind. Vooral de jongste zoon en de whale bonding scenes waren wel fijn. Verder kon ik ook mijn lach niet inhouden telkens wanneer die Mowgli dude op het scherm verscheen (wtf was dat voor een personage, jezus), of wanneer de stem van Sigourney Weaver uit het lichaam van een teenage Naavi-meisje kwam.
Wanneer de actie echt begint, is het wel heel vermakelijk en met momenten zelfs spannend, maar niet episch genoeg om de traagheid van de film goed te maken.
Animatie is natuurlijk uitstekend, 3D is knap gedaan en minder storend dan in de meeste films die zich wagen aan deze technologie, maar seriously, die HFR can go fuck itself. Wat een vreselijk irritant effect heeft dat toch.
Ik wou deze nog meepikken in de cinema, maar na jou review weet ik niet of het mijn tijd en geld waard is.
 
Ik had nog een bioscoopvoucher en ben voor de 3D HFR Laster Ultra versie met Cosy Seat gegaan. Ben 2 weken geleden geweest. Ik vond de film zeker de moeite en volledig mijn ding, ook totaal niet het gevoel gehad dat de film 3 uur duurde.
 

Avatar going full avatar. :oi22:

35b.jpg



Zit ondertussen al aan 1,2 miljard met een 3e weekend dat meer opbracht dan het vorige alhoewel die storm in de US daar ook wel voor iets zal tussen zitten. gaat sowieso nog over Top Gun wippen en de grootste 2022 release worden maar of hij over de 2 miljard gaat gaan is nog een vraagteken. De eerste avatar inhalen en #1 of all time worden lijkt in ieder geval onwaarschijnlijk. Over de 1,9 miljard gaan en Endgame naar nummer 3 verdringen is wel nog mogelijk. Stel je voor dat in 2028 de hele top 5 avatar films zijn. 😅 Titanic staat ook nog altijd op 3.

 
Laatst bewerkt:
Gisteren gaan zien Imax 3d hfr in Brussel.
3d is echt m'n ding niet, maar omdat het zo hard de moeite zou zijn bij Avatar toch nog maar eens gedaan. En Imax zou in Brussel veel beter zijn dan Antwerpen dus naar daar gegaan.
Film zelf volledig mijn ding. Voor het verhaal moet je het niet doen uiteraard.
10+ jaar in het bos wonen en opgroeien, om dan na enkele maanden aan het water te zeggen ja this is my home now, I am water people, I will never leave. :rofl:

Dat Spider Quarritch ging redden op het eind dat wist je al na een half uur, net zoals Quarritch volgende film wrs het licht gaat zien en ook "tree-hugger" wordt.


Nu het 3d aspect blijft voor mij toch meer een gimmick.
Met momenten zelfs een beetje half duizelig, maar is misschien door de switch van 48 naar 24 fps?

Ik was veel meer onder de indruk van de imax expperience van Dune in Antwerpen dan de Imax 3d in Brussel tbh.

Volgende Avatae wrs gewoon laser ultra of imax indien het 2d kan in Antwerpen.
 
Plaatsjes zijn geboekt in imax 3d in Brussel, voorlaatste rij, centraal...

Ik lees hier diagonaal iets van een brilletje dat nog moet aangekocht worden... Hoeveel vragen ze hiervoor?

Zou deze gewoon komen dan naar imax ook? Zonder brilletje?
 
Plaatsjes zijn geboekt in imax 3d in Brussel, voorlaatste rij, centraal...

Ik lees hier diagonaal iets van een brilletje dat nog moet aangekocht worden... Hoeveel vragen ze hiervoor?

Zou deze gewoon komen dan naar imax ook? Zonder brilletje?
Imax brussel krijg je het brilletje gratis in bruikleen, enkel in antwerpen moet je aankopen.
 
Net terug met de zoon. Ik vond het geweldig, door de 3D zit je er middenin die wonderlijke wereld die door cameron op het scherm wordt getoverd. Ja, de boodschap wordt er in gehamerd en ja het is bij wijlen cheesy. Maar dat stoort helemaal niet, als het zo knap wordt gebracht.
 
Film waarvoor je naar de cinema gaat. De 3d hoeft voor mij niet, maar geeft je wel nog meer het gevoel van in de film te zitten. Het effect werkt wel fantastisch bij de onderwaterscenes. Opnieuw een prachtige wereld gecreëerd.

Het verhaal is wel weer flinterdun en zeer getelefoneerd, maar heb me toch niet verveeld (wel een paar keer gestoord). Ik begon de speelduur wel een paar keer te voelen, en zeker het laaste half uur duurde voor mij te lang. Maar ik ben sowieso minder fan van die slotactiescènes in dit soort films. Het haalt de magie vaak weg en alle logica gaat op de schop om zoveel mogelijk coole shots te kunnen maken.

Ben wel benieuwd naar film 3, al hoop ik dat het verhaal daar toch een andere wending neemt. Want dit was voor een deel toch gewoon een herhaling van film 1, maar in een andere omgeving. Gezien er zo veel jaar tussen de twee zat, niet zo'n probleem, maar als film 3 al snel volgt en weer hetzelfde recept herhaalt ... dan worden die 3 uur toch wel lang vrees ik.
 
zalige film.

beiden vrij kort na elkaar nog es gekeken, en het is toch een beestig goede film verhaal.

toegeven: bij mijn eerste watch 10 jaar terug vond ik het nogal wat goofy die blauwe mensjes, maar ondertussen kan ik het plaatsen.
 
Net in de imax in Brussel gaan zien, 3D uiteraard, en ik kan mij inbeelden dat zonder echt wel een pak minder zou zijn, 3D komt ongeloofelijk tot zijn recht.

En best seats in the house, voorlaatste rij, pal in t midden, voor mij is dat de sweet spot, ik zag mensen 5 a 6 rijen lager regelmatig hun kopje draaien, lichtjes wel, maar daar zit ge perfect voor het beeld, wel een week geleden al gereserveerd als bijna eerste

Die kleuren en de 3D waardoor er bij sommige scènes precies iets uw richting uitvliegt, of zelf soms uit het scherm zo leek het. Technologie staat nu echt wel op punt vond ik
 
En best seats in the house, voorlaatste rij, pal in t midden, voor mij is dat de sweet spot, ik zag mensen 5 a 6 rijen lager regelmatig hun kopje draaien, lichtjes wel, maar daar zit ge perfect voor het beeld, wel een week geleden al gereserveerd als bijna eerste.
Bovenaan zit je eigenlijk net iets te ver waardoor een deel van je ooghoeken (peripheral vision) niet opgevuld is.

Het midden 50% tot 75% van de zaal (de witte plaatsen) is eigenlijk de echte sweet spot.

main-qimg-0006e609f4f560ea53feffe135245d99
 
Bovenaan zit je eigenlijk net iets te ver waardoor een deel van je ooghoeken (peripheral vision) niet opgevuld is.

Het midden 50% tot 75% van de zaal (de witte plaatsen) is eigenlijk de echte sweet spot.

main-qimg-0006e609f4f560ea53feffe135245d99
Is voor iedereen persoonlijk, mijzelf toch liever die plaatsjes
 

"You're going to meet two completely new cultures in the next film. We met the Omaticaya, we met the Metkayina, and you're going to meet two new cultures in the next film, and rove a little more freely around the world of Pandora to different places."

"Fire has a symbolic purpose in the film and there's a [Na'vi] culture that is specifically around that concept."

Fire desert biotope?
 

"You're going to meet two completely new cultures in the next film. We met the Omaticaya, we met the Metkayina, and you're going to meet two new cultures in the next film, and rove a little more freely around the world of Pandora to different places."

"Fire has a symbolic purpose in the film and there's a [Na'vi] culture that is specifically around that concept."

Fire desert biotope?
Water en vuur dan nog lucht en aarde en we zijn bij de andere avatar.
 
Dit weekend hem ook eindelijk kunnen zien en goddamn Cameron did It again.

Het wonder van de eerste Avatar herhaalt hij niet volledig maar hoe mooi ziet deze cgi er niet uit als je dat vergelijkt met alle andere zaken die je momenteel te zien krijgt. En dan die onderwaterscenes, daar blijft hij toch een meester in. Avatar blijft de enige filmreeks waarbij de 3D geen gimmick is. Ik kijk al uit naar het vervolg.
 
Dit weekend hem ook eindelijk kunnen zien en goddamn Cameron did It again.

Het wonder van de eerste Avatar herhaalt hij niet volledig maar hoe mooi ziet deze cgi er niet uit als je dat vergelijkt met alle andere zaken die je momenteel te zien krijgt. En dan die onderwaterscenes, daar blijft hij toch een meester in. Avatar blijft de enige filmreeks waarbij de 3D geen gimmick is. Ik kijk al uit naar het vervolg.
life of pi was ook prachtig in 3d
 
As of this weekend, only six movies have ever made more than $2 billion at the worldwide box office — and three of them were directed by James Cameron. Variety confirmed that "Avatar: The Way of Water" has passed the major milestone in its sixth weekend at the box office.

Friggin Cameron man. Avengers: Infinity War en Star Wars zal hij ook nog wel voorbijsteken. Titanic is al een beetje een twijfelgeval maar volgens mij gaat hij die ook nog kelderen om dan uiteindelijk te stranden op de 3e plek.

Praktisch out of the blue (pun intended) de twee meest gigantische franchises die al decennia box office domineren zo het nakijken geven. Alle sequels zijn nu een zekerheid dus dit gaat er over komend decade prolly één van worden. Mixed feelings here. Ik had Cameron graag nog andere films zien maken maar hij is al bijna 70 dus het lijkt erop dat Avatar zijn swansong zal worden.

Fun Fact; Zoe Saldaña speelt in vier van die zes 2 miljard+ films. From reddit; What colour Zoe will hit the 2 billion mark next?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan