Avatar: The Way of Water

Film Avatar: The Way of Water

en nu gaan ze de grootste alien walvis temmen ipv de grootste alien draak. :LOL:
Ik ga hem prolly volgende week maandag gaan checken. Verwachtingen liggen vrij laag alhoewel ik wel wederom hoop visueel compleet overdonderd te worden.

Fj4AuH-XkAEZRuZ

(Oppenheimer preview)
:woohoo:
 
Laatst bewerkt:
hopelijk beter dan de eerste.

ik vond die eigenlijk waardeloos? gewoon 1 groot cgi fest met zeer mediocre verhaal. voelde aan als één of andere tech demo om hun cgi kunsten mee te promoten en er verder niks mee te doen.
Was dat toen ook niet vooral een verhaal van iets visueels sterk neer te zetten? Misschien was ik er toen te jong voor, maar herinner mij wel volledig omvergeblazen te zijn door de visuals.
 
3sgCOso.png


Die reviews van AVClub, Indiewire en Atlantic van 90+ zijn imo tamelijk verbazingwekkend zeker aangezien deze zo gelijkaardig aan de eerste zou zijn maar normaal zijn dat samen met slash film (zijn 70 zal er voor mij dichter opzitten vermoed ik) mijn go to sites.
 
Ik had exact hetzelfde gedacht als gij. Eerste Avatar was visueel zeer sterk indertijd, maar qua verhaal vond ik het maar cliché/flauw. Elke keer als de meme naar boven (water, hah!) kwam dacht ik dat het er nooit van zou komen.

...en hier zit ik nu me toch te bedenken van tickets te kopen.

Edit: Kinepolis en hun prijzen zijn wel leuk...

Originele 3D versie: €16
Laser ultra: €19
4DX: €20,65

Zelfs met vouchers aan korting te kepen geeft ge nog altijd veel geld uit. Cinema Pathé is anderzijds geen optie omdat hun schermhelderheid op niets trekt, dus zal niet te doen bij een 3D-voorstelling.

Ik zie dat ge van Heusden-Zolder zijt, in dat geval mss wel de moeite waard om naar de Dolby Cinema-zaal in de Vue in Eindhoven te gaan. Die Dolby Cinema is echt wel de best mogelijke manier om zo'n film te zien qua beeld en geluid (ook Cameron zelf haalde in een interview ergens aan dat als ge de kans hebt ge deze film gewoon in Dolby Cinema moet gaan kijken). Indien ge er niets mee in zit om in de voormiddag naar de film te gaan, kost het ticket voor die Dolby Cinema-zaal zelfs "maar" 14 euro.
(Voor alle duidelijkheid: die Dolby Cinema-zaal is niet hetzelfde als gewoon een zaal met Dolby Cinema-geluid, want die hebt ge in de Kinepolis enz natuurlijk ook)

 
Afgaande op de traiteur lijkt het mij gewoon een copie te zijn van Avatar qua verhaallijn ….eerts het gelukkig familie leven , dan iemand die in een vrouwtje haar leven komt , opleiding , waarschijnlijk ook dan weer liefde , de vijand komt en wilt iets hebben , oorlog , krijgen slaag , hebben hulp nodig maar met zo een mythologisch wezen gaat het allemaal wat gemakkelijker , er stapt een held naar voor die dat beest dan gaat vangen , ze komen allemaal samen en gaan dan ten strijde en winnen dan ook nog eens en het gelukkige leven kan verder gaan .
Maar dan allemaal in op of onder water in plaats van op land en lucht . ;)

hopelijk krijg ik ongelijk . ;)
Ik vond hem niet goed, maar ik wil echt wel weten wat uwe traiteur van de film vond?
 
Gisteren met de kinderen de eerste gekeken (eerste keer voor hen) en in de vakantie met de zoon naar 2. Hij is al helemaal hyped (kan ook zijn adhd zijn, maar soit).
 
Avatar 1 was briljant omdat het visueel baanbrekend was. Achteraf gezien was het gewoon Pocahontas. Ondertussen zijn we veel gewoon. Is dit echt nog een topper nu we verwend zijn en van het visuele niet meer omver vallen? Het is voor dit soort films dat ik graag nog eens 15€ betaal in de cinema maar het moet naast het visuele toch ook wel echt goed zijn dan. Ik ben ook geen fan van water-levels in games:)
 
Laatst bewerkt:
Gezien en goed bevonden 👌
Cameron did it again! Die blijft echt heer en meester van actie scenes. Film zit vol met high octane Fuck Yeah momenten en vloog voorbij. En belangrijker, in tegenstelling tot de meeste meuk vandaag geef je er ook echt om. De actie is gemarineerd in emotie. Now this is how you do a family epic. Take notes lege doos fast en furious! 🤣 Als zelfs u walvissen meer karakter hebben dan de protagonisten van andere films... Top! De visuals en fx, ja cameron he. Niets komt in de buurt.

Op alle vlakken beter dan het origineel. Aanrader imo!

@Lint defuq is wrong witchu man?! ;p
 
Ik had bij momenten een Titanic gevoel 🥲
Is that a good thing or a bad thing? 😅

@Lint - Eerlijk is eerlijk; ik heb lichte maieusophoria (your new word of the day)
Al die halfnaakte hoogzwangere navi grieten... kon zeker geen kwaad maar heeft mogelijks enkele procent punten aan de score toegevoegd.

I'll show myself out. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik had bij momenten een Titanic gevoel 🥲

Inderdaad, dat had ik ook. Enkel en alleen voor die scenes zou ik hem niet meer gaan zien... wat een immersiebreker imo. Niet dat ik Titanic slecht vond, verre van, maar het pastte gewoon niet.

Ben blijkbaar de enige die Pocahontas nog nooit heeft gezien... 😅
 
Terug
Bovenaan