Avatar: The Way of Water

Film Avatar: The Way of Water

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
YCaLNYo.jpg


Speelt zich meer dan een decade na het origineel af en Jake en Neytiri hebben nu 5 kinderen. 4 navi kids waarvan één een reincarnatie van Grace Augustine (Sigourney Weaver) en 1 geadopteerde menselijke zoon. Ahja en ultimate badass Quaritch is ook terug op één of andere manier.

original teaser
Trailer 1

Langs één kant denkik, no way in hell dat deze Avatar's gigantische box office omzet weet te evenaren, langs de andere kant... Don't bet against James Cameron. Visueel ziet het er al vast weer adembenemend uit. Film duurt meer dan 3 uur dus hopelijk is het verhaal ook de moeite. 😅

 
Laatst bewerkt:
Afgaande op de traiteur lijkt het mij gewoon een copie te zijn van Avatar qua verhaallijn ….eerts het gelukkig familie leven , dan iemand die in een vrouwtje haar leven komt , opleiding , waarschijnlijk ook dan weer liefde , de vijand komt en wilt iets hebben , oorlog , krijgen slaag , hebben hulp nodig maar met zo een mythologisch wezen gaat het allemaal wat gemakkelijker , er stapt een held naar voor die dat beest dan gaat vangen , ze komen allemaal samen en gaan dan ten strijde en winnen dan ook nog eens en het gelukkige leven kan verder gaan .
Maar dan allemaal in op of onder water in plaats van op land en lucht . ;)

hopelijk krijg ik ongelijk . ;)
 
Destijds was er een hele hype rond, maar ik voel het nu niet. Alsof Avatar passé is. Of vergis ik me daarin?

De hype was enorm maar na de film was het met beide voetjes op de grond, ik denk zelfs niet dat ik de film ooit nog eens terug gezien heb. Misschien nog één keer thuis maar daar stopt het. Voor een groot publiek best ok voor de film liefhebber toch een afknapper.
 
Den eerste staat sinds gisteren op disney+. Toen ik em zag was ik 11 jaar en mijn idee erover is ook 'meh'. Ik wil wel is een rewatch doen 12 jaar later om te zien of het effectief 'meh' is
 
Laatst bewerkt:
Geen idee. Het ziet er mij wel leuk uit om op groot scherm te zien, maar meer ook niet. De hype rond de eerste was er voornamelijk omdat dit de eerste 3D-film was niet?
 
Het was niet de allereerste film maar zat idd vroeg in de 3D-series en was ook visueel de meest indrukwekkende.

Ik denk dat die weer 1 miljard dollar zal halen maar niet zoveel als het origineel. Het was toen ook een hit in Rusland en China en die 2 landen zijn nu lastig te bereiken voor westerse films.

Er is iets voor te zeggen dat je het niet terug ziet. Ondanks het enorme succes komt de film niet meer spontaan voor in menig lijstje van beste films, waar Camerons andere film Titanic wel nog vaak vermeld en herbekeken wordt.
 
De eerste Avatar film is de enige film waarbij ik ooit in slaap gevallen ben in de bioscoop. Veel verwachtingen heb ik hier dus niet van.

Ik vind het jammer dat Cameron zo veel van zijn jaren aan deze reeks spendeert.
 
Ik ga natuurlijk niet zeggen dat Avatar origineel was want dat was ie natuurlijk niet maar ik vond het wel altijd zwaar overdreven hoe zwaar men deze afkraakte terwijl de films waar men mee vergeleek; dances with wolves, ferngully, The Last of the Mohicans, The Last Samurai, ... allemaal een pass kregen. Dat terwijl Avatar toch wel heel wat meer nieuws introduceerde dan die anderen (alien hybrid cloned bodies waarin human minds geupload werden om een amoniak atmosfeer te overleven op een sentient alien planeet wiens denken gestuurd wordt door haar bewoners, ... 😅)

Nu ik zit er ook niet echt op te wachten maar het blijft wel Cameron. Die actie in de eerste was op en top Cameron en dus van de allerbovenste plank. Dat zal ook hier wel weer snor zitten.
 
Origineel blijft een teleurstelling hier. Maar dit is een sequel. Een Cameron sequel. Eens zien da'k de eerste nog eens herbekijk, zonder die torenhoge verwachtingen zal die ook al wel wat beter binnenkomen.
 
Is het niet zoals animatiefilms? Ik was daar echt lyrisch over in het begin maar nu is het ‘nieuwe’ er af en vind ik ze allemaal maar zus en zo
 
Is het niet zoals animatiefilms? Ik was daar echt lyrisch over in het begin maar nu is het ‘nieuwe’ er af en vind ik ze allemaal maar zus en zo
Bwa das toch nog anders, animatiefilms zijn een genre op zich Avatar een franchise. Bij animatiefilms is volgens mij vooral het monopolie dat Pixar had al lang doorbroken en maken veel meer studios ze. Gevolg: de stapel wordt groter en niet alles is even goed of origineel, we zien het bos door de bomen niet meer. Maar als je wat aanraders wilt gewoon zeggen he
 
Is het niet zoals animatiefilms? Ik was daar echt lyrisch over in het begin maar nu is het ‘nieuwe’ er af en vind ik ze allemaal maar zus en zo

Gewoon even Kubo and the two strings, Wolfwalkers en de How to train your dragon reeks kijken en de magische vonk voor het genre is terug.
 
nu wil ik een rewatch doen van de originele.
home cinema begint nu eindelijk op punt te geraken in nieuw huis en niets beter dan een audiovisuele klassieker om uit te testen.
van het verhaal heb ik nooit verwachtingen, anders geraak ik niet anders dan teleurgesteld.
 
It's starting to look like Cameron did it again. De pers heeft hem gezien en alhoewel er een review embargo loopt tot 13 december mochten sociale medie reacties vanaf gisteravond.

Ze zijn overweldigend positief tot zelfs bejubelend.










Mijn grootste vrees, dat het verhaal basically een repeat van de eerste film zou zijn blijkt ongegrond. De trailer zou praktisch niets weggeven van het feitelijke verhaal.

Ik zat er eerlijk niet echt op te wachten maar... The hype is starting to flow now. 😅
 
Ik had exact hetzelfde gedacht als gij. Eerste Avatar was visueel zeer sterk indertijd, maar qua verhaal vond ik het maar cliché/flauw. Elke keer als de meme naar boven (water, hah!) kwam dacht ik dat het er nooit van zou komen.

...en hier zit ik nu me toch te bedenken van tickets te kopen.

Edit: Kinepolis en hun prijzen zijn wel leuk...

Originele 3D versie: €16
Laser ultra: €19
4DX: €20,65

Zelfs met vouchers aan korting te kepen geeft ge nog altijd veel geld uit. Cinema Pathé is anderzijds geen optie omdat hun schermhelderheid op niets trekt, dus zal niet te doen bij een 3D-voorstelling.
 
Laatst bewerkt:
De eerste Avatar was visueel wel echt een spektakel. Daar draaide de hype, zeker met de revival van 3D die Cameron beoogde, rond. Qua verhaal was het zuiver Pocahontas in de ruimte, dat viel toch nogal tegen.

Misschien wel eens met de vrouw proberen te gaan zien.
 
Wel lachen hoe de 3D versie ondertussen het goedkoopst is..

Ik bestel alvast mijn tickets, zowel T2 als Aliens belachelijk veel herbekeken, en nog steeds om de zoveel tijd. Ik ga geen kans missen om een Cameron sequel te missen op het groot scherm, hoe lauw de introductie van deel 1 eigenlijk wel was.
 
Ook deze is weer native in 3d geschoten (no post conversion) en zal wederom zoals de eerste een raam creëren ipv gimmickry stuff uit het scherm te laten springen en naar u hoofd te smijten. Sinds de originele, Gravity en Hugo is er geen enkele film uitgebracht die op een gelijkaardige manier 3d zodanig integreerde dat het de film ten goede kwam en immersie verhoogde. Ik heb daardoor al jaren geen 3d versie van films meer gezien maar voor deze maak ik uiteraard een uitzondering. Het verhoogt niet enkel het you are really there traveldocu gehalte van pandora maar het is ook hoe de regisseur wil dat hij gezien wordt. Heeft er rond weer een hele hoop nieuwe tech ontwikkeld en de presentatie zelf is ook een first, in variable framerate. Het vermijdt het soap opera effect (hobbit 60 fps) maar wordt geboost bij bijvoorbeeld panning shots zodat er geen strobing optreed. Ben alvast benieuwd!

Idd best grappig dat dit nu de goedkope versie is. :biglaugh:
 
Terug
Bovenaan