Autotransport

Lifen

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik vroeg me af of hier iemand is die ervaringen heeft met autotransport. Ik zoek een bedrijf dat ofwel de wagen oplaadt in Duitsland en transporteert naar België, ofwel een bedrijf dat zo'n wagen verhuurt zodat ik het zelf kan doen. Heeft er hier iemand ervaring mee? Op hoeveel kosten moet ik rekenen?
 
Ik vroeg me af of hier iemand is die ervaringen heeft met autotransport. Ik zoek een bedrijf dat ofwel de wagen oplaadt in Duitsland en transporteert naar België, ofwel een bedrijf dat zo'n wagen verhuurt zodat ik het zelf kan doen. Heeft er hier iemand ervaring mee? Op hoeveel kosten moet ik rekenen?
Check even met @eniac , net een wagen gekocht in Duitsland en gewoon met nummerplaten naar hier gereden.

Ik ken ook wel iemand met een bedrijf dat zo'n transport regelt, maar dat is niet bepaald spotgoedkoop.
 
Verzekeringsmakelaar gaf mij dat idd aan. Verzekering verwittigen dat die platen op een andere wagen geplaatst zullen worden voor 1 dag. Voor de verzekering ben je dan in orde. Kan je natuurlijk wel nog steeds een boete krijgen omdat je met een niet ingeschreven wagen rijdt, maar dat risico is heel beperkt.

Natuurlijk enkel maar mogelijk bij een wagen die rijklaar is (en best voldoet aan alle technische voorwaarden en reglementen).
 
Als je echt in orde wil zijn, doe het dan niet zoals Eniac voorstelt, als ze je tegenhouden, kunnen ze zelfs uw wagen aanslagen, al is het risico daarvoor vrij klein.
Maar je kunt in Duitsland transitplaten aanvragen voor dat voertuig, en met dat en een bijhorende verzekering, ben je wel helemaal in orde.
Veel Duitse verkopers weten hoe dat in zijn werk gaat, en kunnen u daarmee helpen.

PDF document: https://www.eccbelgie.be/-/media/fi...hash=E101FFDF2838958D07C4E37DD66461C5D0C58654
 
Ik ken de andere thread waar dit besproken werd maar de wegen heeft technische problemen waardoor Ik m niet naar huis wil rijden.
 
Heb mijn post aangepast. Wel degelijk B
Ja, kzie het, maar dat is dus totaal geen oplegger natuurlijk...

Er staat ook geen laadvermogen bij, je mag max 3500kg wegen en dat ding zal zelf leeg al boven de 2000 zitten, dus veel auto kan daar niet meer op.
 
Je kan zo'n oplegger huren. Was 4 jaar geleden iets van 100 euro per dag. Je mag daarmee met je B rijbewijs rijden.


Ja, kzie het, maar dat is dus totaal geen oplegger natuurlijk...

Er staat ook geen laadvermogen bij, je mag max 3500kg wegen en dat ding zal zelf leeg al boven de 2000 zitten, dus veel auto kan daar niet meer op.
Zou inderdaad zoiets moeten hebben, maar kennen jullie ook een betrouwbare firma?
 
zelf al meerdere keren gehuurd en laatste keer heb ik eens de keuringspapieren nagekeken, zoals Remake al zei, je kan daar eigenlijk geen normale wagen mee vervoeren want je zit boven de 3500kg.
Ik dacht dat diegene die ik laatst gehuurd heb, 2700kg woog, blijft er nog 800kg over.
 
Da's een beetje te weinig. Ben ondertussen offertes aan het vragen voor transport via Shiply. 334 GBP is het goedkoopste tot nog toe.
 
Terug
Bovenaan