Auto huren barcelona

Fabke

Active member
Hallo,


We zoeken een goede autoverhuur bedrijf, auto op te halen in de luchthaven van Barcelona zelf.

10 jaar geleden had ik er 1 gehuurd en alles was perfect verlopen. Geen extra kosten.

Een 4 tal jaar geleden hadden m'n ouders een wagen gehuurd (ik denk van goldcars) en bij het afgeven van de sleutels kwamen ze af met een extra rekening van ongeveer 150 a 200 euro.. zonder reden.. andere personen klaagden ook.

Dus ik zoek een betrouwbare autoverhuurfirma die geen extra kosten aanrekent.

welke raden jullie me aan?

Mijn
 
Hallo,


We zoeken een goede autoverhuur bedrijf, auto op te halen in de luchthaven van Barcelona zelf.

10 jaar geleden had ik er 1 gehuurd en alles was perfect verlopen. Geen extra kosten.

Een 4 tal jaar geleden hadden m'n ouders een wagen gehuurd (ik denk van goldcars) en bij het afgeven van de sleutels kwamen ze af met een extra rekening van ongeveer 150 a 200 euro.. zonder reden.. andere personen klaagden ook.

Dus ik zoek een betrouwbare autoverhuurfirma die geen extra kosten aanrekent.

welke raden jullie me aan?

Mijn
Wij huren quasi altijd met SunnyCars. Daar zit een goede dekking in, nooit extra kosten en qua prijs is dat wel vrij scherp.
Een snelle blik op de website: Een (kleine) wagen in Barcelona voor één week: 280 euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: JDB
Wij huren quasi altijd met SunnyCars. Daar zit een goede dekking in, nooit extra kosten en qua prijs is dat wel vrij scherp.
Een snelle blik op de website: Een (kleine) wagen in Barcelona voor één week: 280 euro.
+1 voor SunnyCars. Alles zit er meteen in, geen zorgen.
Op Tenerife op de weg van luchthaven naar hotel meteen brokken gemaakt (wielkas eruit geknald) en 0,0 moeten bijbetalen. Wel even laten controleren eerst of het veilig was er mee verder te rijden, maar dat was ook snel gebeurd eigenlijk.
 
Wij huren quasi altijd met SunnyCars. Daar zit een goede dekking in, nooit extra kosten en qua prijs is dat wel vrij scherp.
Een snelle blik op de website: Een (kleine) wagen in Barcelona voor één week: 280 euro.
Idem hier. Laatste trip Portugal was Sunnycars zowat de enige die een formule aanbood waar ik me goed bij voelde.
Ze zeggen het ook zelf op hun site, als het verhuurbedrijf afkomt met extra kosten, niet betalen en ons bellen.

Laat u niet vangen door goedkopere prijzen.
 
Kan alleen maar aansluiten bij Sunny Cars. Mij hadden ze eens een rekening gestuurd omdat mijn tank 7/8 gevuld was. Uiteraard onterecht, want had bij het laatste tankstation vol getankt. Sunny Cars gestuurd en die hebben dat geregeld.
 
Ik zou dan weer nooit Sunny Cars gebruiken. Je zal nooit extra kosten hebben, maar ze zijn wel erg duur en je betaalt dus eigenlijk altijd te veel.
Wij huren meerdere wagens per jaar en boeken altijd de goedkoopste auto met ongelimiteerde kms en full-full policy. In al die jaren (7 jaar) dat we dit doen en dat tot 5x per jaar, maar 2x "problemen" mee gehad dat ze achteraf met onterechte extra kosten afkwamen, waarvan 1x in Spanje (en we gaan bijna elk jaar 1x naar Spanje). Beide keren hadden we bewijs van de staat van het voertuig wanneer we de wagen oppikten en inleverden en we hebben dus 2x ons geld teruggekregen via Worldline. Als je telkens een video maakt van de staat van de wagen bij het oppikken en inleveren (ook binnenkant, dak, koffer en onderkant wagen!) kunnen ze je nooit iets maken.

We hebben vroeger dikwijls een auto gehuurd voor 50 cent of 1 euro per dag. Is nu wel niet meer mogelijk aan die prijzen, maar als ik zo snel kijk vind je voor 100 euro een auto in Barcelona Airport voor 7 dagen in juli. Zelfs al rekenen ze dan 150 euro extra aan die je niet kan weerleggen, dan zit je nog maar aan dezelfde prijs als een auto bij Sunny Cars.
 
In spanje is doyouspain.com zeer handig/goedkoop om te vergelijken. Bij de meeste wagens kan je ook extra verzekeringen afsluiten voor onverwachte kosten indien gewenst. Kwestie van wat door te klikken op de kleine letters of in de filters aan te duiden wat je zoekt.
 
In spanje is doyouspain.com zeer handig/goedkoop om te vergelijken. Bij de meeste wagens kan je ook extra verzekeringen afsluiten voor onverwachte kosten indien gewenst. Kwestie van wat door te klikken op de kleine letters of in de filters aan te duiden wat je zoekt.
Voor Spanje gebruik ik die site ook sinds enkele jaren. Zelf nemen we wel nooit een extra verzekering, maar dat is iets wat je zelf wat moet inschatten naargelang de rijcapaciteiten van de personen die zullen rijden (en dan vooral de rijcapaciteiten van die personen in andere landen waar dikwijls andere of geen regels gelden, al valt dat in Spanje nog wel mee).

Als je die verzekering wel moest nemen, laat je dan zeker geen extra verzekering aansmeren aan de desk van de verhuurmaatschappij zelf. Hiervoor moet je wel een kredietkaart hebben met voldoende marge om je excess te laten blokkeren voor eventuele schade die dan achteraf vergoed wordt aan jou door de aparte verzekering die je afsloot. Heb je die marge niet en kunnen ze de excess niet blokkeren op je kredietkaart, moet je verplicht de verzekering van de huurmaatschappij aankopen en ben je dus dubbel verzekerd als je ook de aparte verzekering afsloot.
 
Terug
Bovenaan