Facturen komen toe op ons adres, verkeerde firma naam

D

Deleted member 451

Guest
Wij zitten hier met een vervelend probleempje.

Dit pand waar ik werk, is een 10 tal jaren overgenomen, van een vorig bedrijf. (enkel locatie over genomen, dus niets van bedrijf zelf)


echter krijgen wij nog steeds facturen die toe komen op NAAM VAN VORIG bedrijf,
maar wel met ons adres dus.


onze boekhoudster zegt dat we daar ons niet van moeten aantrekken, dat dit niet naar ONS is gericht.
zij raad ons aan, mail te sturen naar die afzender (DHL), en zeggen dat die firma hier niet meer actief is. (toch straf, is 10 jaar geleden dat wij hier zijn ingetrokken).
bovendien alle toekomstige brieven, niet open doen, op de envelop zelf schrijven dat die firma hier niet meer woont, en terug in de brievenbus droppen (post zal die dan wel terug naar afzender sturen)


we maken ons toch wat zorgen omdat hier natuurlijk herinneringen ook toe komen, en extra kosten en dergelijke....

DHL reageert uiteraard niet op onze mails, en we hebben indertijd ook al 1 aangetekende brief verzonden naar daar. ook geen reactie op gehad.
 
Kan ook altijd de afzender of de vorige firma hiervan op de hoogte brengen.
Vorige firma moet dan maar correct adres doorgeven aan leverancier.
Of leverancier moet maar vragen naar het correcte adres.

Wij krijgen prive ook nog steeds post na bijna 2 jaar dat de huisnummers gewijzigd zijn.
Sinds kort vertik ik het ook om dat nog tot bij de juiste persoon hier int straat te brengen, ze hebben tijd genoeg gehad om iedereen te informeren.
 
Als die oude firma haar adres correct heeft aangepast is er geen probleem, da's gewoon een fout van DHL, moeten ze zelf voor opdraaien. zeker nadat jullie al een getekende brief hebben verstuurd dat de oude firma niet meer op dat adres zit.

héél uitzonderlijk (mijn broer heeft dat als particulier voor gehad) kan de oude firma bewust zijn verhuis verzwegen hebben, opdat de schuldeiser hun niet zouden vinden, en als die dan een deurwaarder sturen staat die wel bij jullie, natuurlijk. maar daar moet ge u ook geen zorgen over maken, moest het al van toepassing zijn op uw situatie (wat ik niet denk dat het geval is, alleen het enkel DHL die facturen stuurt). ge hebt genoeg moeite gedaan om DHL op de hoogte te stellen.
 
toch eens controleren of er niet nog een bedrijf ingeschreven is op jullie adres. Anders kan dit veel problemen opleveren indien jullie vaak niet thuis zijn.
 
miljaarde , die staat daar nog steeds ingeschreven!!.

en nu, wat moeten wij ondernemen, of wat kunnen wij doen?
Zoals JPV zegt, kan dat wel gevolgen hebben. Zeker als er beslag wordt gelegd en jullie zijn er niet.
Wij hebben de notaris van de firma die vertrokken was aangeschreven, die heeft alle nodige stappen ondernomen. En hebben toen ook (op aanraden van de deurwaarder en de agent die erbij was) schriftelijk de wijkagent op de hoogte gesteld en gevraagd de firma te schrappen op dat adres.
 
Hier net hetzelfde voorgehad. Ineens een persoon aan de deur die zijn voorschot kwam terugeisen.. naar de politie gegaan en melding gemaakt, pv op deur gehangen.

Wanneer ik nu dezelfde check als TRUMP uitvoer merk ik dat dit bedrijf nog steeds op mijn adres ingeschreven staat. Wie kan ik hiervoor her beste contacteren om gegevens in kbo aan te passen? Firma is niet meer actief.
 
Hier net hetzelfde voorgehad. Ineens een persoon aan de deur die zijn voorschot kwam terugeisen.. naar de politie gegaan en melding gemaakt, pv op deur gehangen.

Wanneer ik nu dezelfde check als TRUMP uitvoer merk ik dat dit bedrijf nog steeds op mijn adres ingeschreven staat. Wie kan ik hiervoor her beste contacteren om gegevens in kbo aan te passen? Firma is niet meer actief.
Als de firma niet meer actief is, is er geen probleem lijkt me.
 
Terug
Bovenaan