Autonieuws

Lees ik dat nu goed in de krant?

VW is hier in België begonnen met advertenties op uw infotainment te geven?

Als uwe gps detecteert dat ge in de buurt bent van ne kfc bijvoorbeeld, dan krijgt ge reclame voor een emmer kippebillen, met ne grote knop eronder die uwe gps u rechtstreeks naar daar doet sturen?
WTF? Gelukkig kunt ge het af zetten, anders zou ik snel in de garage staan om te zeggen dat er iets aan mijn scherm scheelt nadat er per ongeluk nen hamer is tegen "gevallen" 🤣

Als uwe gps detecteert dat ge in de buurt bent van ne kfc bijvoorbeeld, dan krijgt ge reclame voor een emmer kippebillen, met ne grote knop eronder die uwe gps u rechtstreeks naar daar doet sturen?
WTF? Gelukkig kunt ge het af zetten, anders zou ik snel in de garage staan om te zeggen dat er iets aan mijn scherm scheelt nadat er per ongeluk nen hamer is tegen "gevallen" 🤣
Europese automakers zijn al jaren bezig hun eigen graf te delven. En dan maar klagen dat mensen Chinees kopen. Volledig, 100% hun eigen fout

HIer in België zie ik toch nog maar weinig BYD rondrijden. Ook Tesla is veel minder. VW & BMW heeft bijna alle elektrische business in de lease markt overgenomen.

HIer in België zie ik toch nog maar weinig BYD rondrijden. Ook Tesla is veel minder. VW & BMW heeft bijna alle elektrische business in de lease markt overgenomen.
Ik denk dat je niet zo hard oplet :p
BYD had in Augustus 2025 een marktaandeel van 1,7%
Er worden meer BYD's verkocht dan Nissan en Fiat bvb.
VW en BMW hebben samen gewoon altijd al 20% van de markt in handen gehad...

Het is niet zo zwart/wit hoor.

Ik zie niet goed in hoe dit iets aan mijn standpunt verandert?

De video illustreert hoe BYD een disruptieve kracht is geworden door een combinatie van technologische innovatie, slimme bedrijfsstrategieën en overheidssteun. Ook Europese en Amerikaanse autofabrikanten hebben in het verleden, en nu nog steeds, gigantische subsidies gekregen van de lokale overheden. Daar is BYD of bij uitbreiding China helemaal niet alleen in.

Nu, wat is het antwoord van de Westerse merken op deze Chinese dreiging? Inderdaad: hun auto's met reeds achterlopende technologie duurder maken, abonnementsformules aanbieden voor basic functies als zetelverwarming, advertenties inbouwen in het navigatiesysteem, en interieurs bouwen waarvan de CEO van Temu nog zou zeggen dat ze goedkoop ogen en aanvoelen. Dáár zullen ze niet van terug hebben! Als kers op de taart proberen ze ook krampachtig de regelgeving van de EU om een verkoopsverbod op ICE-wagens in te voeren, terug te draaien. Om hun technologische achterstand nóg wat groter te maken.

Ik blijf erbij, ze hebben de situatie volledig aan zichzelf te danken.

Ik zit alle dagen op de snelweg tussen Antwerpen en Brussel en kijk wat er rondrijdt. 3 tot 4 jaar geleden was het al Tesla wat de klok sloeg qua EV. Vooral Model 3 en Y. Nu zie ik vooral VW ID reeks en BMW i reeks. Wat er ingeschreven staat in België is nog iets anders dan wat je in de praktijk ziet rondrijden. BYD's kan ik op 1 hand tellen, om van de andere Chinezen maar te zwijgen. Zeekr heb ik maar 1 keer gezien en dan was het nog een prototype vol laptops van de firma zelf.

jup reeds gehad. Ge kunt het gelukkig uitzetten.
Maar mijn god VW kan niet opboksen tegen de chinees. Laat ons gewoon nog meer klanten wegjagen. Kheb al spijt dat mijn volgende een audi is.

Terug
Bovenaan