Auto Autonieuws

ABS en TC zijn nu toch echt wel zaken waar ik blij mee ben. Maakt je eigen fouten vaak goed.

Lane assist en consoorten vind ik dan weer minder nuttig.

Regen bij mij is standaard TC af. AMG is eens bij wisselen baanvak dwars gegaan in de regen door grote oneffenheid op de e19. Je corrigeert en auto slingert ineens bij correctie de andere kant op omda hij plots grip krijgt. Dan heb ik liever gecontroleerde slip die ik zelf door gas en stuur input rustig recht zet. Maakt de auto veel voorspelbaarder dan zo consumer grade TC. Is bijlange niet zo geavanceerd als multi-traps TC op een racewagen. (maar goed, Mercedes electronics zijn altijd al shit geweest natuurlijk)
 
Regen bij mij is standaard TC af. AMG is eens bij wisselen baanvak dwars gegaan in de regen door grote oneffenheid op de e19. Je corrigeert en auto slingert ineens bij correctie de andere kant op omda hij plots grip krijgt. Dan heb ik liever gecontroleerde slip die ik zelf door gas en stuur input rustig recht zet. Maakt de auto veel voorspelbaarder dan zo consumer grade TC. Is bijlange niet zo geavanceerd als multi-traps TC op een racewagen. (maar goed, Mercedes electronics zijn altijd al shit geweest natuurlijk)
Je weet natuurlijk zelf ook dat 99% van de chauffeurs niet regelmatig op een racetrack vertoeven he.
 
Je weet natuurlijk zelf ook dat 99% van de chauffeurs niet regelmatig op een racetrack vertoeven he.
Neemt het punt niet weg dat elektronica de auto net onvoorspelbaar maakt soms. Men vrouw reed met de range rover deze week en zei dat die op het middenste vak plots alles dichtgooide automatisch omdat de vrachtwagen van zijn baanvak afweek. In principe moet de wagen achter u altijd kunnen stoppen maar zo een plotse brake check is toch ook niet de manier om de veiligheid te verhogen. Als ik van men oprit afrij achterwaarts en er komt een auto op de baan af kan die soms gewoon alles dichtgooien terwijl ik nog meer dan 1-1,5meter van de straat verwijderd ben. Echt absolute rommel al die dingen.

Dat ze rijvaardigheid is een onderdeel maken van het rijbewijs. Verplichte slipcursus die je succesvol moet kunnen afronden vooraleer te slagen voor een rijbewijs.

De onkunde op de weg die je dagelijks ziet is enorm en alle systemen die alles zogezegd doen voor de chauffeur bezorgen te vaak een vals gevoel van veiligheid. ''Ja maar de auto stopt wel vanzelf''
Tot hij dat is niet doet natuurlijk :)
 
Bwah, ik vind dat je het nogal uitvergroot. Die systemen hebben zeker hun nut. Verplichte slipcursussen etc.. gewoon niet realistisch, dan ben je 2 generaties verder eer dat geïmplementeerd is. Dan liever gebruik maken van de technologie die er nu is.

Wat niet wegneemt dat ik mij ook vaak stoor aan de beperkte rijvaardigheid van velen..

Nu bon, we wijken af. Mijn punt was dat ik het wat spijtig vind die mission X full ev gaat zijn. Maar waarschijnlijk te begrijpen gezien de Rimac familie. Misschien dat de volgende Bugatti wel nog een hybride is ofzo.
 
Bwah, ik vind dat je het nogal uitvergroot. Die systemen hebben zeker hun nut. Verplichte slipcursussen etc.. gewoon niet realistisch, dan ben je 2 generaties verder eer dat geïmplementeerd is. Dan liever gebruik maken van de technologie die er nu is.

Wat niet wegneemt dat ik mij ook vaak stoor aan de beperkte rijvaardigheid van velen..

Nu bon, we wijken af. Mijn punt was dat ik het wat spijtig vind die mission X full ev gaat zijn. Maar waarschijnlijk te begrijpen gezien de Rimac familie. Misschien dat de volgende Bugatti wel nog een hybride is ofzo.
Ik ben persoonlijk grote fan van rijhulpsystemen. Ook van de meer "opvallende". En (@Nijntje gaat mij hier zot verklaren) ik ben ook van plan om de TC niet volledig af te zetten op circuit, of toch zeker de eerste rondjes niet. Maar het is wel een punt dat op zo'n 1000kg auto dingen als stuurbekrachtiging minder nuttig zijn. Bij een Lotus zou me dat ook niet echt storen, maar ik heb evengoed eens met een 4C moeten keren in een straat, en dat was nu toch ook niet echt aangenaam, hoewel die in dezelfde gewichtsklasse zit.
 

2300PK. 2850Nm koppel, minder dan 2 ton.
4-seater met bagage.

Oké, ze zullen er wel ne absurde prijs voor vragen, maar dat is toch echt een heel nieuwe klasse van auto's.

Ook wel grappig dat ze aan die cijfers zijn geraakt (tov de 1700PK die ze vooropgesteld hadden). Blijkt dat ze per ongeluk hun V8 er ook wel in konden krijgen :p
 
Vroeg mij ook wel meteen af: als je in die budgetten kan shoppen, gaat er toch gewoon niemand die 3-cil optie kiezen? :p


Prachtige wagen trouwens. Prestaties zullen wel absurd zijn.

Die 'dark matter' elektromotor ook een zot staaltje engineering.
 
Vroeg mij ook wel meteen af: als je in die budgetten kan shoppen, gaat er toch gewoon niemand die 3-cil optie kiezen? :p


Prachtige wagen trouwens. Prestaties zullen wel absurd zijn.

Die 'dark matter' elektromotor ook een zot staaltje engineering.
De V8 voor de man en de 3-cilinder voor de vrouw he :D
Ik vind de meeste Koenigseggs niet echt knap tov de concurrentie (Pagani en Bugatti), maar qua engineering staan die echt op een ander niveau. Elke nieuwe auto lijkt daar weer iets compleet nieuws uitgevonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk

2300PK. 2850Nm koppel, minder dan 2 ton.
4-seater met bagage.

Oké, ze zullen er wel ne absurde prijs voor vragen, maar dat is toch echt een heel nieuwe klasse van auto's.

Ook wel grappig dat ze aan die cijfers zijn geraakt (tov de 1700PK die ze vooropgesteld hadden). Blijkt dat ze per ongeluk hun V8 er ook wel in konden krijgen :p
Zotjes wel, die gaan nooit echt conventioneel doen, altijd wel iets speciaals :D
 

Nieuwe Skoda Superb. Ziet er gewoon goed uit, ook qua interieur en middenconsole.
Ik heb het daarstraks gezien, en ik vind hem eigenlijk weer fantastisch. Zeer knap interieur, klassieke stijlvolle looks, ruim, ...

Alleen... die zijn niet meer goedkoop he. Imo nog steeds goeie value, maar je gaat niet veel goedkoper uitkomen dan bij een VW (maar, ik vind deze veel knapper dan een Passat).

Moesten ze nu eens een EV van zo'n model uitbrengen
 
Rimac heeft het wereldrecord "snelst achteruit rijdende productiewagens" beet.

Ik dacht 100km/u ofzo?

275 blijkbaar...
 
Terug
Bovenaan