Autonieuws

Rimac heeft het wereldrecord "snelst achteruit rijdende productiewagens" beet.

Ik dacht 100km/u ofzo?

275 blijkbaar...
Moest een dafke 275/h vooruit gekund hebben, dan had die dat ook achteruit gekund :oi22:
De rapste was de 66 Marathon, 145/h zowel vooruit als achteruit...
 
Dat is hun volgend record. Meeste 360's na elkaar :p

Wel straf, die aero werkt langs geen kanten achteruit, en dan zo'n snelheid halen...
Is dat eigenlijk getest dat die aero zo hard tegenwerkt achteruit?
Want ook al kan die auto +400km/u, het lijkt mij straf dat ze nog 275 halen achteruit als die aero zou tegenwerken.
 
Is dat eigenlijk getest dat die aero zo hard tegenwerkt achteruit?
Want ook al kan die auto +400km/u, het lijkt mij straf dat ze nog 275 halen achteruit als die aero zou tegenwerken.
In de richting waarin hij rijdt werkt aero al tegen he, daarom dat ze die zo maken dat die grotendeels kan "wegklappen" om topsnelheden te halen. Aangezien die ingenieurs heel zeker geen rekening houden met "een zo hoog mogelijke topsnelheid achteruit" ben ik er vrij zeker van dat ze daar zelfs niet naar gekeken hebben. De kans dat het dan positief uitdraait is echt wel heel miniem. Maar 275 km/u halen zonder enige vorm van aerodynamische optimalisatie is indrukwekkend, daar heb je écht een berg vermogen voor nodig. Gelukkig is dat nu net wat ze hebben zeker :D
 
In de richting waarin hij rijdt werkt aero al tegen he, daarom dat ze die zo maken dat die grotendeels kan "wegklappen" om topsnelheden te halen. Aangezien die ingenieurs heel zeker geen rekening houden met "een zo hoog mogelijke topsnelheid achteruit" ben ik er vrij zeker van dat ze daar zelfs niet naar gekeken hebben. De kans dat het dan positief uitdraait is echt wel heel miniem. Maar 275 km/u halen zonder enige vorm van aerodynamische optimalisatie is indrukwekkend, daar heb je écht een berg vermogen voor nodig. Gelukkig is dat nu net wat ze hebben zeker :D
Maar dat ze er niet achter gekeken hebben betekent nog niet dat het achterwaarts ook niet een redelijk goede aërodynamica heeft.
Mythbusters heeft dat eens getest met de Porsche 928 of 944 en dat viel eigenlijk ook heel goed mee qua aërodynamica achterwaarts.
 
In de richting waarin hij rijdt werkt aero al tegen he, daarom dat ze die zo maken dat die grotendeels kan "wegklappen" om topsnelheden te halen. Aangezien die ingenieurs heel zeker geen rekening houden met "een zo hoog mogelijke topsnelheid achteruit" ben ik er vrij zeker van dat ze daar zelfs niet naar gekeken hebben. De kans dat het dan positief uitdraait is echt wel heel miniem. Maar 275 km/u halen zonder enige vorm van aerodynamische optimalisatie is indrukwekkend, daar heb je écht een berg vermogen voor nodig. Gelukkig is dat nu net wat ze hebben zeker :D
Als ge in 't filmke kijkt ziet ge trouwens op het dashboard dat ze bij zo'n 270km/h nog ongeveer een 200 kW aan vermogen over hebben (da's ongeveer ne Porsche Cayman aan vermogen op overschot). 't Zou mij dus niet eens verbazen als die in de buurt van 300 km/h zou geraken in achteruit.

Al is 275 al indrukwekkend genoeg uiteraard.
 
In de richting waarin hij rijdt werkt aero al tegen he, daarom dat ze die zo maken dat die grotendeels kan "wegklappen" om topsnelheden te halen. Aangezien die ingenieurs heel zeker geen rekening houden met "een zo hoog mogelijke topsnelheid achteruit" ben ik er vrij zeker van dat ze daar zelfs niet naar gekeken hebben. De kans dat het dan positief uitdraait is echt wel heel miniem. Maar 275 km/u halen zonder enige vorm van aerodynamische optimalisatie is indrukwekkend, daar heb je écht een berg vermogen voor nodig. Gelukkig is dat nu net wat ze hebben zeker :D
Dat zijn dan toch geen zaken die de aerodynamica van de wagen ten goede kwamen maar die zorgden voor downforce vermoed ik?
 
Dat zijn dan toch geen zaken die de aerodynamica van de wagen ten goede kwamen maar die zorgden voor downforce vermoed ik?
Die auto's hebben spoilers etc die kunnen wegklappen zodat ze kunnen switchen tussen een "downforce" modus VS een "topspeed" modus. Maar achteruit werken beide natuurlijk niet.
 
Die auto's hebben spoilers etc die kunnen wegklappen zodat ze kunnen switchen tussen een "downforce" modus VS een "topspeed" modus. Maar achteruit werken beide natuurlijk niet.
Maar hoe weet je dat? Heb je de testresultaten daarvan?
Want een tandenstoker is extreem aerodynamisch en dat in beide richtingen.
Het kan zijn dat veel van die aërodynamica van die auto ook gewoon in achteruit ook redelijk goed werkt.
 
Sidenote: iemand ooit al reclame van Porsche gezien de voorbije 20 jaar?
Hangt er maar van af waar je kijkt zeker of wat je reclame profiel is online? Ik zie af en toe wel eens Porsche reclame passeren. Zoek maar eens op YouTube naar promo filmpjes van Porsche.
 
Ik ken het merk totaal niet maar ik zie hier net een nieuwe garage bij ons en was zo eens ah snuisteren naar de modellen die ze hebben van Chery en dan zie ik dat deze er ook aankomen.

Jaecoo J7 en J8, dat zijn precies van styling wel mooie wagens:

J7

J8:
Zoals altijd bij dat soort merken "het zal wel chinees zijn" en jawel :p. Nu, persoonlijk vind ik daar niks mis mee, maar ik vrees dat het een van vele zal zijn die binnen 3 jaar niet meer bestaat buiten China.
 
Terug
Bovenaan