Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tijdens mijn theoretisch rijexamen (toch al bijna 19jaar geleden), werd er al op gehamerd dat je volgens de wegcode het voertuig niet mag verlaten als de motor draait. Uit de auto = motor af. Niets nieuws dus?Laat je motor niet warmdraaien om je auto ijsvrij te maken: “Je riskeert een fikse boete, net als in deze populaire skilanden”
Wist je dat je jouw wagen niet mag laten warmdraaien terwijl je sneeuw en ijs wegkrabt? Je kan er niet alleen in ons land, maar ook in veel populaire skilanden een fikse boete voor krijgen. Op één land na. “Let ook op in Wallonië, waar de pakkans groter en de boete hoger is”, waarschuwt jurist...www.hln.be
Iemand die dit volledig kan lezen?
Effectief verboden om uw wagen voor te verwarmen? Heb deze optie via app op mijn wagen en ook mijn vrouw heeft deze optie (+/- 700 euro) genomen op haar nieuwe.
Gebruiken we elke dag met dit weer, zou jammer zijn indien dit echt niet meer mag...
Nooit echt gehoord en toch ook al 18 jaar mijn rijbewijs.Tijdens mijn theoretisch rijexamen (toch al bijna 19jaar geleden), werd er al op gehamerd dat je volgens de wegcode het voertuig niet mag verlaten als de motor draait. Uit de auto = motor af. Niets nieuws dus?
Volgens mij doe je op uw privé oprit nog altijd wat je wil, zolang je daar uw buren niet te veel mee stoortNooit echt gehoord en toch ook al 18 jaar mijn rijbewijs.
Het is natuurlijk nog iets anders om uw wagen op straat stationair te laten draaien dan op uw privé oprit met de deuren gesloten.
Dat is net wat ik wil weten, of dit wel nog mag. Had even opgezocht en in Wallonië wordt dit zelfs beboet.Volgens mij doe je op uw privé oprit nog altijd wat je wil, zolang je daar uw buren niet te veel mee stoort
Maar start die app de wagen ook? Of gebruikt die een batterij ofzo?Laat je motor niet warmdraaien om je auto ijsvrij te maken: “Je riskeert een fikse boete, net als in deze populaire skilanden”
Wist je dat je jouw wagen niet mag laten warmdraaien terwijl je sneeuw en ijs wegkrabt? Je kan er niet alleen in ons land, maar ook in veel populaire skilanden een fikse boete voor krijgen. Op één land na. “Let ook op in Wallonië, waar de pakkans groter en de boete hoger is”, waarschuwt jurist...www.hln.be
Iemand die dit volledig kan lezen?
Effectief verboden om uw wagen voor te verwarmen? Heb deze optie via app op mijn wagen en ook mijn vrouw heeft deze optie (+/- 700 euro) genomen op haar nieuwe.
Gebruiken we elke dag met dit weer, zou jammer zijn indien dit echt niet meer mag...
Mijn wagen is hybride, die hoor je niet aanstaan.Maar start die app de wagen ook? Of gebruikt die een batterij ofzo?
Bij die van jou boeit het dan al helemaal niet als je dit doet. Bij die van je vrouw, goh, wie gaat er iets van zeggen?Mijn wagen is hybride, die hoor je niet aanstaan.
De wagen van mijn vrouw is gewoon naft en deze start de wagen effectief en dus hoorbaar, ik denk zelf dat de standlichten ook aangaan.
Beide zijn wel gewoon op slot.
Van waar haalt die energie dan om op te warmen? Van de batterij? Dan is de kans toch groot dat je wagen nadien niet meer start?Via de app laten opwarmen vanbinnen is perfect normaal. Dat start de wagen toch niet? Mijn benzinewagen di dit had schoot ook niet aan?
Waarom zou de batterij plat zijn na eventjes opwarmen of afkoelen? Nog nooit de motor weten aanslaan als ik toekwam in mijn verwarmde of afgekoelde wagen...Van waar haalt die energie dan om op te warmen? Van de batterij? Dan is de kans toch groot dat je wagen nadien niet meer start?
Normaal werken die dingen even op de batterij en springt dan de motor wel degelijk gewoon op (nogal een risico in een afgesloten garage bvb).Van waar haalt die energie dan om op te warmen? Van de batterij? Dan is de kans toch groot dat je wagen nadien niet meer start?
Omdat een 12V batterij absoluut niet bedoeld is om een volledige verwarming/airco draaiend te houden?Waarom zou de batterij plat zijn na eventjes opwarmen of afkoelen? Nog nooit de motor weten aanslaan als ik toekwam in mijn verwarmde of afgekoelde wagen...
Hoe lang laat jij de wagen opwarmen dan? Ik heb ook al 10-15 minuten staan wachten naast iemand zijn wagen die de airco had opgezet toen het 32 graden was, geen motor die opsprong.Omdat een 12V batterij absoluut niet bedoeld is om een volledige verwarming/airco draaiend te houden?
Dan rijd/reed jij/jouw kennis ofwel met een (plug-in)hybride of een EV, ofwel met een ICE-wagen met apart ingebouwde standverwarming.Hoe lang laat jij de wagen opwarmen dan? Ik heb ook al 10-15 minuten staan wachten naast iemand zijn wagen die de airco had opgezet toen het 32 graden was, geen motor die opsprong.
Misschien as je bij -6 je iglo laat smelten dat het na een tijdje wel kritiek wordt. Maar die springt toch nooit aan als je wagen in de garage staat?
Maar die ingebouwde standverwarming is zelfs op benzine/diesel normaal...Dan rijd/reed jij/jouw kennis ofwel met een (plug-in)hybride of een EV, ofwel met een ICE-wagen met apart ingebouwde standverwarming.
Als ik mijn hybride Corolla 's ochtends start met de ontwaseming vol aan, dan trekt die dat ook niet op de hybridebatterij, en springt de verbrandingsmotor vrijwel onmiddellijk ook aan.
Dat was een BMW 520d.Dan rijd/reed jij/jouw kennis ofwel met een (plug-in)hybride of een EV, ofwel met een ICE-wagen met apart ingebouwde standverwarming.
Als ik mijn hybride Corolla 's ochtends start met de ontwaseming vol aan, dan trekt die dat ook niet op de hybridebatterij, en springt de verbrandingsmotor vrijwel onmiddellijk ook aan.
In een auto met verbandingsmotor (niet-hybride) is de interieurwarmte toch afkomstig van de motor?Dat was een BMW 520d.
Kzeg het, kheb nog nooit een van mijn of kennissen hun wagens weten aangaan voor een paar minuten op te warmen of af te koelen.