Auto Autonieuws

Het feit dat het specifiek in het nieuws komt als ze eens een boete krijgen, zegt eigenlijk toch dat het wel meevalt? De vraag is hoeveel boetes ze zouden krijgen als ze niét zouden racen.
Dus het is nu al positief dat ze 'maar' wat boetes krijgen omdat ze 196 rijden? Gezien de pakkans lijkt me dat nu ook niet zo positief. Of ga je me zeggen dat de pakkans in België zo groot is dat je bijna niemand in België te snel ziet rijden (idem voor andere landen).
. En dat is volgens mij wat ze bij Isle of Man doen, je hebt daar waarschijnlijk stukken die "manageable" zijn, en stukken waar huizen en voetgangers zijn. Je wéét dat je daar een bepaald publiek hebt, als je ze op sommige stukken toelaat is volgens mij de kans kleiner dat ze op andere stukken ook zot gaan doen.

Nee, daar is overdreven snelheid en ook als gevolg de doden op de tt course een noodzaak om het toerisme draaiende te houden, is te belangrijk voor de economie. Er is daar dus niet 'toevallig' een bepaald publiek, het wordt er bewust in stand gehouden. Met de extra doden tot gevolg.
Letterlijk iedereen die ik ken die meedoet met rondritten zegt ook van dat er wel eens zot gedaan wordt tussen de velden, maar dat ze het niet vinden kunnen dat er volk door bebouwde kommen vliegt.
dus als er een rondrit is, moeten fietsers en voetgangers maar maken dat ze weg zijn, want het is logisch dat er zot gedaan wordt?
 
Maar je zou een volledig ventileerbare, verwarmde en gekoelde jas kunnen maken he. Zodat iedereen een klein microklimaat maakt.
Zuiniger en individueler (de huidige versie van multizone is wel vrij absurd...)
Onze samenleving is nog niet individueel genoeg..
Jij wilt het nog enger en individueler maken :p

Kijk naar Duitsland als voorbeeld, je kan daar eens helemaal doortrekken maar bijna niemand rijdt daar continu aan 250 omdat dat gewoon vermoeiend is. Bijna iedereen met een sportwagen doet dat even en zakt dan naar een normalere snelheid. Maar in de bebouwde kom rijden de meesten dan gewoon 50.
Niet elk stuk is daar ongelimiteerd om te beginnen en met 250km/h ben je ook gewoon heel snel van uw start tot eindpunt.
Het is daar ook nog altijd een openbare plaats waar je dus geconfronteerd wordt met mensen die “maar 190” rijden, dat is 60km/h verschil. Dat is 16m/s dat je dichter komt.
En in Duitsland is men zeer streng op verkeersovertredingen, zeker in de bebouwde kom. Dus mensen rijden daar gewoon niet graag te snel, of ze zijn financieel gebroken.

Is gewoon dus een voorbeeld dat niet volledig klopt.
 
Laatst bewerkt:
... Niet elk stuk is daar ongelimiteerd om te beginnen en met 250km/h ben je ook gewoon heel snel van uw start tot eindpunt.
Het is daar ook nog altijd een openbare plaats waar je dus geconfronteerd wordt met mensen die “maar 190” rijden, dat is 60km/h verschil. Dat is 16m/s dat je dichter komt.
En in Duitsland is men zeer streng op verkeersovertredingen, zeker in de bebouwde kom. Dus mensen rijden daar gewoon niet graag te snel, of ze zijn financieel gebroken.

Is gewoon dus een voorbeeld dat niet volledig klopt.

Ook op de autostrade is mijn indruk dat ze zich beter aan de limieten houden dan bij ons, als er bv. een stuk beperkt is tot 100 km/u.
 
Ook op de autostrade is mijn indruk dat ze zich beter aan de limieten houden dan bij ons, als er bv. een stuk beperkt is tot 100 km/u.
Ja, dat gevoel heb ik dus ook. Omdat er stukken zijn waar je wel sneller mag, is het op de stukken waar het niet mag ook gewoon letterlijk allemaal exact de limiet. Of het nettoresultaat nu veiliger is of niet, kan ik niet zeggen, maar ik denk wel dat het zou kunnen.
 
Ja, dat gevoel heb ik dus ook. Omdat er stukken zijn waar je wel sneller mag, is het op de stukken waar het niet mag ook gewoon letterlijk allemaal exact de limiet. Of het nettoresultaat nu veiliger is of niet, kan ik niet zeggen, maar ik denk wel dat het zou kunnen.
Waarom is dat.
Ten eerste omdat men in Duitsland een rijbewijs met punten heeft en omdat de boetes niet zo laag zijn.
Snor jij 126 waar je maar 100 mag dan trekt men linea recta in uw rijbewijs in, of je nu Duitser, Belg, Pool of Rus bent. Dan zal je dus een duplicaat moeten gaan aanvragen als je terugkomt.
Ben je Duitser dan mag je u een maand lang laten voeren.
 
Alpina=luxe, M=sport

Inderdaad ... elke hedendaagse BMW heeft volgende modes (los van de individuele modes)

Comfort
Sport
Spot Plus
Eco Pro

Het leuke van een Alpina is dat er een extra mode bijkomt Comfort Plus en voor Belgische wegen mooi meegenomen is.

Nog een groot pluspunt is dat ze niet op run flat banden rijden en daarop voorzien zijn. Nu BMW heeft die ophanging wel dik in orde met run flats, maar als ge over grote put rijdt hebt ge het wel geweten. Zeker op 20 inchers. Ik had vroeger een BMW E92 335d op 19 inch en die reed echt wel hard. Ik had daar op een bepaald moment de run flats vervangen door gewone banden. Bij sportief rijden is dat echt een pak minder. De run flats lagen er snel terug op.

Voor de rest heeft Alpina nog wat extra opties als beter leer, etc.

Nu denk ik wel dat een Alpina best sportief uit de hoek zal komen. Natuurlijk als ge gaat vergelijken met een M, die auto's zijn ontworpen om hard te gaan op het circuit. Een Alpina is ontworpen om hard te gaan op normale wegen.

Ik zou daar eigenlijk wel eens een testrit mee willen doen, maar 't is allemaal niet zo toegankelijk vermoerd ik.
 
Zou leuk zijn moest er af en toe zo eentje staan in de showroom bij BMW. En moesten ze de Alpina configurator eens aanpakken...
 
De Audi A9.. komt die ook naar België?

Ik vind het wel leuk dat ze die velgen zo wat gelijkaardig als vorige generaties gemaakt hebben.

En een V8, ook leuk!

 
De Audi A9.. komt die ook naar België?

Ik vind het wel leuk dat ze die velgen zo wat gelijkaardig als vorige generaties gemaakt hebben.

En een V8, ook leuk!

Ik vind precies niks van dat model terug, behalve dat die wel heel hard lijkt op een concept uit 2015:

Is dit weer zo'n pipo die een model uit zijn duim zuigt en er dan maar een virtueel filmpje van maakt alsof dat allemaal echt is? Of komt er echt iets als een A9 aan?
 
Terug
Bovenaan