Atletiek

Kan er mij iemand uitleggen waarom die mannen op de 100m even gespierd zijn als zwemmers? Van die laatste is dat duidelijk waarom, maar voor lopers?

Sorry heb er geen verstand van
Power!

Je trekt op uw armen en je duwt op uw benen.

Moet wel zeggen dat er sinds gisteren ook een nieuwe definitie is van 'op uw kop vallen': 'op uw bol vallen'

Mooi van Rosius, zonder noemenswaardige voorbereiding efkes een PR lopen en naar de halve finales. Van 't verspringen ook wel genoten, Spanovic eindelijk haar eerste outdoor wereldtitel vast, ben benieuwd of ze dat niveau nog kan aanhouden tot in Parijs, dan zou haar palmares echt wel af zijn.

Er wordt wel enorm veel naar vdp gekeken voor die blessure van Thiam. Nu ook weer Berings op Sporza. Niet meteen betichten, maar toch weer het idee ik de wereld sturen.

Goed, de historie met Thomas VDP pleit nu ook niet in zijn voordeel. Maar het is toch ook niet alsof Thiam amper blessures heeft gekend in haar verleden

Er wordt wel enorm veel naar vdp gekeken voor die blessure van Thiam. Nu ook weer Berings op Sporza. Niet meteen betichten, maar toch weer het idee ik de wereld sturen.

Goed, de historie met Thomas VDP pleit nu ook niet in zijn voordeel. Maar het is toch ook niet alsof Thiam amper blessures heeft gekend in haar verleden
VDP zijn blessures zijn toch ook vooral na zijn kanker?

Belgen presteren voorlopig goed tot uitstekend

Bolingo in de finale :love:
Dat had ik op voorhand niet echt verwacht maar als je onder de 50 sec kan lopen dan is dat verdiend. :tongue:
De Belgen doen het iets beter dan gemiddeld vind ik. Weinig of geen echte teleurstellingen. Allen op niveau.

Jawadde Richardson, wat een fenomeen. Als er ooit iemand die tijd van Griffith-Joyner kan gaan halen zal zij 't wel zijn. 2 keer zo'n brolstart en dan nog enorm relaxed 10.84 en 10.65 lopen.
Ontknoping in discuswerpen was ook de moeite, ik dacht toch ook dat Ceh ermee weg was, gooit Stahl er daar in zijn allerlaatste worp nog efkes een kampioenschapsrecord uit. Alleen jammer dat je zo weinig te zien krijgt van die kampnummers.

Zot dat er zo eigenlijk weinig ophef is over die niet DSQ van Warholm.

Het ging heel jammer zijn natuurlijk , mocht hij geen finale lopen.
Maar regels zijn regels en het is nu ook niet dat het een twijfelgeval is nu.

De reden dat hij niet DSQ is blijkbaar omdat het protest te laat kwam van italië (moet 30 minuten na de race binnenkomen)

De reden dat hij niet DSQ is blijkbaar omdat het protest te laat kwam van italië (moet 30 minuten na de race binnenkomen)
Dus ook de reden waarom er geen ophef is. De vraag is natuurlijk wel waarom het protest per se van een land moet komen en de jury niet zelf kan ingrijpen.

(langs de andere kant: heeft hij er enig voordeel uit gehaald waardoor hij anders niet gekwalificeerd zou zijn? Nee, hé.

Voor een WR zouden ze wél superstreng moeten zijn imho.

Jawadde Richardson, wat een fenomeen. Als er ooit iemand die tijd van Griffith-Joyner kan gaan halen zal zij 't wel zijn. 2 keer zo'n brolstart en dan nog enorm relaxed 10.84 en 10.65 lopen.
Ontknoping in discuswerpen was ook de moeite, ik dacht toch ook dat Ceh ermee weg was, gooit Stahl er daar in zijn allerlaatste worp nog efkes een kampioenschapsrecord uit. Alleen jammer dat je zo weinig te zien krijgt van die kampnummers.
Haar start in de final was toch prima?

Warholm moet gewoon DQ krijgen. Uiteraard heeft hij er voordeel uit want anders ligt hem er gewoon

Dus ook de reden waarom er geen ophef is. De vraag is natuurlijk wel waarom het protest per se van een land moet komen en de jury niet zelf kan ingrijpen.

(langs de andere kant: heeft hij er enig voordeel uit gehaald waardoor hij anders niet gekwalificeerd zou zijn? Nee, hé.

Voor een WR zouden ze wél superstreng moeten zijn imho.

Goh ik denk dat hij enorm veel kans had dat hij keihard op zijn smikkel ging gaan.
Had dezelfde horde ook vol mee met zijn bijtrek been. (die horde is mooi in 2 gekraakt)

Ik heb er geen probleem mee als hij door mag, maar dan mag Churandy ook officieel zijn OS 2008 zilveren medaille mag gaan ophalen.
Dat protest kwam nog veel later dan het protest van de italianen nu , is live ook niet opgemerkt en daar is men toch op ingegaan omdat het door de amerikanen was waarschijnlijk.

Het is gewoon weer een gevaarlijk precedent.
Er waren blijkbaar wel wat commentatoren (uit andere landen die het live hadden gezien).

en mag Nederland toch nog een medaille ophalen bij de mixed relays aangezien ze niet echt een voordeel heeft gehad bij het vallen;)

en mag Nederland toch nog een medaille ophalen bij de mixed relays aangezien ze niet echt een voordeel heeft gehad bij het vallen;)
Goeie vraag. Ze zijn "DNF" omdat ze het stokje laten vallen hebben, een stokje die eerder de finish bereikte dan USA. Welke tijd zou je dan nemen? Moet ze eerst het stokje nemen en dan terugkeren en finishen? Want ze heeft wel een (klein) voordeel gehad dat ze na haar val niet met de stok moest lopen (wat lastiger zou zijn om recht te komen).

Vallen (door jezelf te forceren als iemand naast je komt) is een deel van het spel, je kan dat vallen niet corrigeren.

(ok, da's eerder theoretisch :p)

Wel super weer op Eurosport Player kan je zelf elke sport apart live volgen, dus mocht je hamerslingeren leuker vinden dan de sprintnummers kan je dat gewoon laten opstaan.

Kerr zowaar Ingebrigtsen verslagen, straf.

Laatst bewerkt:
Lijkt wel alsof die Bolingo goud heeft gepakt. Amper een woord over de winnares of de top3.

Lijkt wel alsof die Bolingo goud heeft gepakt. Amper een woord over de winnares of de top3.
Dat ze met een tijd van boven de 50 sec nog 5des wordt geeft wel aan dat veel atleten (inclusief zijzelf) veel hebben moeten geven in de reeksen en de HF's om zich te plaatsen voor de finale. Het was 'op' bij verschillende atletes.

Een sterke prestatie maar mmm inderdaad een beetje overdreven ... ach ja :tongue:

Terug
Bovenaan