Atletiek

Toen zat hij al aan de tapering periode :p
Vooral blessurevrij is belangrijk want laten we wel wezen qua tempo is dat nu ook niet extreem he
Te zwaar
Totaal niet in vorm
Blessure(s) gehad tijdens de trainingen
Amper 6 maanden getraind

Je mag er zeggen van wat je wil, 95% van de mensen gaat hierin niet slagen.
Sorry maar we moeten realistisch zijn. :tongue:

En ja jij gaat hier zeker wel in slagen. Als ik die trainingen zou doen, zou het mij ook wel lukken.
Maar wij zijn dan ook sportiever aangelegd dan de 'gemiddelde' mens.

Ik denk dat soms ook wel: Allé iedereen kan toch 10km lopen (of fietsen) zeker? Zelfs als ik 2 maanden NIKS train, dan slaag ik daar als 48 jarige bejaarde nog steeds in. Maar als ik zeg tegen ne twintiger op het werk dat ik regelmatig 10km loop dan krijg ik als reactie: Fuck ik kan er nog geen 3 lopen! (En aan die hun gezicht te zien is dat meestal ook nog gemeend ook). :rolleyes:

Te zwaar
Totaal niet in vorm
Blessure(s) gehad tijdens de trainingen
Amper 6 maanden getraind

Je mag er zeggen van wat je wil, 95% van de mensen gaat hierin niet slagen.
Sorry maar we moeten realistisch zijn. :tongue:

En ja jij gaat hier zeker wel in slagen. Als ik die trainingen zou doen, zou het mij ook wel lukken.
Maar wij zijn dan ook sportiever aangelegd dan de 'gemiddelde' mens.

Ik denk dat soms ook wel: Allé iedereen kan toch 10km lopen (of fietsen) zeker? Zelfs als ik 2 maanden NIKS train, dan slaag ik daar als 48 jarige bejaarde nog steeds in. Maar als ik zeg tegen ne twintiger op het werk dat ik regelmatig 10km loop dan krijg ik als reactie: Fuck ik kan er nog geen 3 lopen! (En aan die hun gezicht te zien is dat meestal ook nog gemeend ook). :rolleyes:
Maar u tempo noem ik ook niet lopen :oi22:

Ik hoor hier een uitdaging! 😍
Stiekem droom ik daar wel van. Ik zou er graag eentje willen doen.
Maar je moet er tijd voor hebben. Had ik geen vrouw gehad, dan had ik meteen al getekend.
Fysiek moet ik daar toe wel in staat zijn mits een goeie voorbereiding.

Ik ga toch vooral veel moeten zwemmen dan. Dat is een beetje mijn zwak punt. (al kan ik wel zwemmen)

Ik heb al eens 4 marathons gelopen (2014 tem 2017), en mijn vrouw was niet echt gelukkig daarmee lol.
Fietsen kan ik ook wel redelijk goed. Alleen is mijn huidige fiets maar ne brolfiets dus dan ga ik daar 10u over doen of zo. (op ne volledige) :tongue:
Wil ik echt comfortabel ééntje doen, dan is een goeie koersfiets wel broodnodig anders ligt mijn zitvlak open. Ik heb er ene gehad lang geleden maar ..

Misschien een ideetje om mij ergens in te schrijven voor een kwart of halve triathlon in de toekomst.
Dat moet nog wel te doen zijn. Al valt het natuurlijk niet te onderschatten ;)

respect voor die andere. Die woog 100kg!
(zijn broer?)
idd zijn broer, de Rob zegt zelf ook dat de prestatie van zijn broer veel straffer is want die was idd in tegenstelling tot hem totaal niet in conditie of wat dan ook vooraleer ze aan die uitdaging begonnen :p .

Zopas alles bekeken. De uren begeleiding is niet te tellen, om nog maar te zwijgen over het geld dat dit allemaal moet gekost hebben. Voor de modale Belg ergens tussen 10k en 20k denk ik. Ook voor Rob en zijn broer natuurlijk maar het is toch niet voor iedereen weggelegd. Ik ben wel verschoten hoe traag ze zwemmen en lopen. Op de 1/4 triatlon vlammen ze echt. Ergens wel normaal natuurlijk maar toch veel mensen die een halve moeten doen ipv een volledige. Je kan zien dat ze zwaar over hun limieten gaan.

Zopas alles bekeken. De uren begeleiding is niet te tellen, om nog maar te zwijgen over het geld dat dit allemaal moet gekost hebben. Voor de modale Belg ergens tussen 10k en 20k denk ik. Ook voor Rob en zijn broer natuurlijk maar het is toch niet voor iedereen weggelegd. Ik ben wel verschoten hoe traag ze zwemmen en lopen. Op de 1/4 triatlon vlammen ze echt. Ergens wel normaal natuurlijk maar toch veel mensen die een halve moeten doen ipv een volledige. Je kan zien dat ze zwaar over hun limieten gaan.
Maar als je ‘t enkel doet voor de challenge, en niet voor een goeie tijd, is een halve toch te weinig voor iemand die een beetje sportief is?

Ik heb 2 zomers geleden ook eens 90km aan 30km/u gefietst om meteen erna af te stappen en een halve marathon te lopen aan 10-11km/u. Iedereen met wat conditie kan dat vrijwel meteen. Dat zwemmen komt er nog bij, maar ook hier, als de snelheid er niet toe doet kan je gewoon schoolslag oid doen.

Dus ik snap de full length craze wel

Maar als je ‘t enkel doet voor de challenge, en niet voor een goeie tijd, is een halve toch te weinig voor iemand die een beetje sportief is?

Ik heb 2 zomers geleden ook eens 90km aan 30km/u gefietst om meteen erna af te stappen en een halve marathon te lopen aan 10-11km/u. Iedereen met wat conditie kan dat vrijwel meteen. Dat zwemmen komt er nog bij, maar ook hier, als de snelheid er niet toe doet kan je gewoon schoolslag oid doen.

Zwemmen moet je zo veel mogelijk op uw armen doen en dus geen schoolslag ;)

Ja. Maar elke niet-zwemmer kan aan 2km/u met schoolslag die afstand doen. Of rugslag, of whatever. Je weet wel wat ik bedoel trolletje!
Nee bij triathlon moet je tijdens het zwemmen uw benen zo veel mogelijk sparen en is schoolslag dus echt wel volledig te mijden.
Met een wetsuit aan is crawl trouwens ook eenvoudiger

Probeer eerst eens een halve triatlon, en kom dan terug

Nee bij triathlon moet je tijdens het zwemmen uw benen zo veel mogelijk sparen en is schoolslag dus echt wel volledig te mijden.
Met een wetsuit aan is crawl trouwens ook eenvoudiger
maar dat weet ik ook wel. Maar voor crawl heb je techniek nodig. Schoolslag, of hondjesslag of whatever, kan iedereen als het maar is om 2km te overleven.

@Horse: ik zeg net dat ik zonder prep "gewoon" 90km en een halve marathon na elkaar heb gedaan, en dat dat dus niet veel voorstelt. Daar gaat die 2km zwemmen niet veel aan veranderen hoor.

Ja poeperman, doe die van Menen eens mee en vertel ons eind augustus jouw tijd.
Gelukkig is het geen begrijpend lezen!

Ik zeg er van bij het begin bij: wanneer de tijd niet belangrijk is. Een kwart kan ook extreem zwaar zijn als je gaat voor een toptijd, maar als het "gewoon" uitdoen is stelt dat niks voor.

Een volledige is niet dubbel zo zwaar als een halve, maar 10 keer.

"Als het gewoon uitdoen is, stelt dat niets voor."

Probeer eens een halve triatlon, ok? Anders is het maar cafépraat aan de toog.

Terug
Bovenaan