Atletiek

En nog altijd geen interview in het Nederlands, nochtans is dat dacht ik een vereiste als je door Vlaamse overheid betaald wordt :unsure:
+

Of heb je het over iemand anders? :tongue:
Want Doom spreekt vlotjes Nederlands ..

Ik vermoed dat je het over de Borlées hebt en niet over Doom? :)

+

Of heb je het over iemand anders? :tongue:
Want Doom spreekt vlotjes Nederlands ..

Ik vermoed dat je het over de Borlées hebt en niet over Doom? :)
Uiteraard over die laatste, als je bij de Vlaamse bond wilt moet je Nederlands spreken!

Doom is van Roeselare als in me niet vergis

Op dat BK Halve Marathon , als ze de regels echt volgen is Bashir geen Belgisch Kampioen wegens het niet dragen van zijn clubtrui.
Maar denk dat ze daar niet echt achter zullen kijken zeker ?

Op dat BK Halve Marathon , als ze de regels echt volgen is Bashir geen Belgisch Kampioen wegens het niet dragen van zijn clubtrui.
Maar denk dat ze daar niet echt achter zullen kijken zeker ?
Haha stel je voor.

Straks in het nieuws - Geen Belgische titel en geen Belgisch record voor Bashir.
De jury oordeelde dat hij de verkeerde trui droeg en dat is tegen het reglement. Ze konden niet anders dan hem een DQ geven. :tongue:

Haha stel je voor.

Straks in het nieuws - Geen Belgische titel en geen Belgisch record voor Bashir.
De jury oordeelde dat hij de verkeerde trui droeg en dat is tegen het reglement. Ze konden niet anders dan hem een DQ geven. :tongue:

Ik denk dat zijn Belgisch record wel telt en zijn tijd officieel ook, maar normaal om mee te dingen voor een Belgische titel op een BK moet je een officieel clubtenue dragen.

Ik zag daar toch wat tumult over op FB bij bepaalde atleten (en dat de bond de klacht naast zich neerlegt)
Nu ik denk dat Bashir daar zelf niet van wakker ligt zolang de tijd blijft staan.

Ik denk dat zijn Belgisch record wel telt en zijn tijd officieel ook, maar normaal om mee te dingen voor een Belgische titel op een BK moet je een officieel clubtenue dragen.

Ik zag daar toch wat tumult over op FB bij bepaalde atleten (en dat de bond de klacht naast zich neerlegt)
Nu ik denk dat Bashir daar zelf niet van wakker ligt zolang de tijd blijft staan.
Op het podium had hij zijn clubtrui wel aan :p

Sterk. Hij is altijd een groot talent geweest maar om zomaar eventjes zijn PR en tevens het stokoude BR speerwerpen zo maar eventjes te verpulveren (mede door eindelijk eens, een winter en herfst blessurevrij te blijven), en heel de wereldtop verrassend het na kijken te geven .. kudos!

Heeft natuurlijk ook wel enorm veel blessures gehad he. Oa zijn rug. Heeft nooit een uitschieter gehad, misschien dat dit hem dan eens is.

Voor wie dit jaar meerkamp/nafi Thiam op het werk atletiek wil volgen, er is een nieuwe ster rijzende: Anna hall. Ze heeft dit weekend net geen 7000 punten gescoord en da's vlakbij de beste prestaties van nafi.

En eentje voor binnen een paar jaar: Jana koscak. 6200 punten op 17-jarige leeftijd. Da's enorm.

Voor wie dit jaar meerkamp/nafi Thiam op het werk atletiek wil volgen, er is een nieuwe ster rijzende: Anna hall. Ze heeft dit weekend net geen 7000 punten gescoord en da's vlakbij de beste prestaties van nafi.

En eentje voor binnen een paar jaar: Jana koscak. 6200 punten op 17-jarige leeftijd. Da's enorm.

Vooral haar 800m tijd wow

Een sport die niet zoveel aandacht krijgt, maar Ryan Crouser heeft dus nogmaals het WR verbeterd in het kogelstoten. 8 van de 12 verste worpen zijn nu van Ryan.

Man is 2.01 m hoog en weegt 145 kg. Je zou dan zeggen niet echt sportief figuur, maar wanneer je dit trainingsfilmpje ziet, zie je toch dat dat een complete atleet is. Die je niet teveel wil boosmaken denk ik

Een sport die niet zoveel aandacht krijgt, maar Ryan Crouser heeft dus nogmaals het WR verbeterd in het kogelstoten. 8 van de 12 verste worpen zijn nu van Ryan.

Man is 2.01 m hoog en weegt 145 kg. Je zou dan zeggen niet echt sportief figuur, maar wanneer je dit trainingsfilmpje ziet, zie je toch dat dat een complete atleet is. Die je niet teveel wil boosmaken denk ik
Kogelstoten is dan ook een snelle beweging met massa achter en van zo hoog mogelijk (en zo ver mogelijk voorbij de balk)

Die lopen vaak niet eens zo'n slechte 100m bijvoorbeeld. Zijn idd veel meer atleet dan je zou verwachten.

Crazy. Ze is de kleinste van héél het veld (je zou dan zeggen dat ze daardoor minder snel zou zijn in verhouding, maar niets is minder waar? En toch is ze veruit de snelste) En ze kan duidelijk nog sneller, ze is niet eens kapot aan de finish. (Youtube filmke gezien, precies alsof ze nog niet eens gelopen heeft :unsure:)

Onlangs zei ze dat 3:48 mogelijk is en toen werd ze nog half uitgelachen. Maar als je haar zo fris als een hoen over de finish ziet komen in 3:49:11. In perfecte omstandigheden kan ze gewoon effectief 3:48 lopen. :oink:

Toch wel een fenomeen, ze domineert nu toch al jaren de 1500 meter (buiten even een afwezigheid wegens zwangerschap en moederschapsverlof).

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan