Action PC PS5 PS4 XBOX Assassin's Creed Mirage

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
acmirage.png


release: 5 oktober 2023
genre: action-adventure
dev: Ubisoft Bordeaux

Assassin's Creed Bagdad. Terug naar de roots van de reeks, met een sterke focus op stealth en parkour.

In the ninth century CE, Baghdad is at its height, leading the world in science, art, innovation, and commerce. Amid its bustling urban landscape, a conflicted young orphan with a tragic past must navigate the streets to survive. Experience the story of Basim in Assassin's Creed Mirage.

In Assassin’s Creed Mirage, you are Basim, a cunning street thief with nightmarish visions, seeking answers and justice. After an act of deadly retribution, Basim flees Baghdad and joins an ancient organization – The Hidden Ones. As he learns their mysterious rituals and powerful tenets, he will hone his unique abilities, discover his true nature, and come to understand a new Creed – one that will change his fate in ways he never could have imagined.

 
Ben wel benieuwd. Ben nu Valhalla aan 't spelen, maar moet mij daar met momenten echt door sleuren.
Heeft imo ook nog weinig met Assassin's Creed te maken.
 
Ben wel benieuwd. Ben nu Valhalla aan 't spelen, maar moet mij daar met momenten echt door sleuren.
Heeft imo ook nog weinig met Assassin's Creed te maken.
Vind deze nochtans heel leuk, alleen de combat vind ik frusterend.
Ze hadden imo beter de combat van Origins en Odyssey overgenomen.
 
Kwam er geen groot project voor AC ? Waarbij verschillende werelden samen kwamen ?
We hebben er zelfs een topic van.
 
Kwam er geen groot project voor AC ? Waarbij verschillende werelden samen kwamen ?
Komt er waarschijnlijk wel nog, maar zal nog een tijdje duren, dit is eerder een soort spin-off op basis van een karakter die in Valhalla voorkomt, en waarbij de grote Arabische middeleeuwse stad Bagdad een soort AC1/Unity achtige game zal krijgen. Er zijn ook geruchten dat in de season pass een remake van AC:1 erbij zou zitten van wat ik gelezen heb (dus die van Altair). Maar dat zijn natuurlijk geruchten.

Qua het grote project van AC vermoed ik iets gelijkaardigs zoals Destiny met een grote hub in het heden en van daaruit mogelijkheden om naar verschillende periodes (meestal online) te reizen om daar opdrachten te gaan doen, die dan stapsgewijs in de game worden gebracht update per update, wellicht dan ook met het basisspel ook f2p (vermoed ik) omdat men zich ook wel zal laten inspireren door dat nieuwe model toegepast door enkele mainstream games.

Maar deze AC Mirage is op iets kleinere schaal en meer terug naar de roots na 3 keer een grote open wereld RPG.
 
Laatst bewerkt:
ac1 was nu niet echt de beste in de reeks, als ze daar naar terugkeren is het meh, blijkbaar is iedereen al vergeten dat iedere missie bestond uit exact hetzelfde doen ...
ac2 reeks daarentegen :love:
 
How AC should be. Ik kijk er al naar uit. En als de geruchten van de AC1 remake als DLC kloppen: oh boy, let me give you all the moneys!

Daar aan toegevoegd: bring back the AC multiplayer!
Bewijst maar eens hoe verschillend de meningen kunnen zijn.

Ik was best wel fan van de historical action RPG settings. Ik speel om eerlijk te zijn ook geen AC omwille van dat het AC is, maar omdat het eigenlijk vaak een leuke levendige historische setting is. Ik vond in dat opzicht Origins en Odyssey verfrissend, hoewel dat het misschien "te" is na een gegeven moment, en wat meer focus/variatie wel had gemogen. Unity was trouwens ook goed, maar ik heb het spel nooit kort na release gespeeld.

Multiplayer in AC heeft nooit gewerkt, en was eerder vervelend dan dat het wat toevoegde.

ACI vond ik de minste, die heb ik ook nooit uitgespeeld. Nadat je ACII gespeeld hebt, kan je eigenlijk niet meer terugkeren. Maar het gaat hier wel om een "remake", een AC1 remake zou kunnen werken simpelweg omdat nieuwe features in latere games enzovoort dan toegevoegd worden. Maar AC1 zag ik eerder als een demo voor wat de franchise later zou worden.

Bagdad is wel een potentieel onderschatte setting nu ik erover nadenk, ben benieuwd wat ze ermee zullen doen. Ik vergat even dat dit de Arabische Golden Age is, en het is een keer iets anders dan met Vikingen en Spartaanse halfgoden te spelen. Sowieso zijn er toch niet al te veel spellen (meer) die een setting als dit kiezen. Al heeft Ubi tot dusver bijna altijd wel Oost-Azië genegeerd. Maar bij deze regio was het al van AC1 geleden en dat was een nog iets andere setting eigenlijk dan dit. Deze setting is één van degene waar ik me eens in moet verdiepen of over moet bijlezen en -leren, want ik weet er te weinig over.

Het zal wel sowieso net zoals de vorige spellen geen Day 1 aankoop zijn. Ubisoftspellen hebben ook wel de neiging om snel in een budgetbak te vliegen, en met iets als PSPlus zou het al snel op die manier beschikbaar worden denk ik. En Ubi verdient zijn geld toch wel via veel manieren (groot bedrijf). AC:Infinity skip ik wellicht wel, want niets aan dat project spreekt me aan (tot dusver). Enige spel dat ik ooit heb gekocht vlak na release was Black Flag indertijd, anders nooit gedaan bij AC (bij de Ezio trilogie kende ik de franchise ook nog niet).
 
Laatst bewerkt:
Open world had wel iets en Origins was enorm sfeervol, nog iets meer dan Odyssey moet ik zeggen. Wat me wel stoorde waren de duizenden randmissietjes die je moest voldoen om Platinum te halen die eigenlijk enorm repetitief waren. Dat was nodeloze opvulling. Valhalla nog niet gespeeld. Het gelijkaardige Ghost of Tsushima was dan weer een schot in de roos: een en al sfeer, topcombat, grafische pracht, boeiend verhaal en geen talloze sidequests die op geen hol trokken.
 
Open world had wel iets en Origins was enorm sfeervol, nog iets meer dan Odyssey moet ik zeggen. Wat me wel stoorde waren de duizenden randmissietjes die je moest voldoen om Platinum te halen die eigenlijk enorm repetitief waren. Dat was nodeloze opvulling. Valhalla nog niet gespeeld. Het gelijkaardige Ghost of Tsushima was dan weer een schot in de roos: een en al sfeer, topcombat, grafische pracht, boeiend verhaal en geen talloze sidequests die op geen hol trokken.

In theorie is Bagdad ook open wereld, en van Parijs heeft men bijvoorbeeld ook iets moois gemaakt. Maar de andere games hadden natuurlijk meerdere steden en de hele omgeving. Ik begrijp dat wel dat velen voor de "less is more" approach zijn, en in bepaald opzicht is dat ook wel zo. De steden kwamen vaak ook beter uit hun verf als de focus enkel daar lag. Ik denk dat Bagdad een leuke stad zal zijn om te verkennen. Maar ik zal afwachten om te zien wat het geeft. Het is vooral qua speelstijl dat ik te gewend ben geraakt aan de RPG-stijl dus zal het op dat vlak weer terug aanpassen worden.

Syndicate en Valhalla moet ik nog spelen, maar met Origins en Odyssey heb ik wel al een inhaalbeurt gemaakt dit jaar. Syndicate heeft ook problemen met PS5 dus wacht ik op een fix (als die er ooit komt?). Ghost of Tsushima moet ik ook nog spelen, maar ligt ook al klaar, kijk ik ook zeker naar uit. Tsushima is ook wel de reden waarom Ubisoft Japan voor de eerstkomende jaren links laat liggen, omdat anders vanuit marketingsperspectief de vergelijking er altijd snel zal komen, en Ubi zal moeite hebben om dat te evenaren.
 
Ontwikkeld door Ubisoft Bordeaux.

In the ninth century CE, Baghdad is at its height, leading the world in science, art, innovation, and commerce. Amid its bustling urban landscape, a conflicted young orphan with a tragic past must navigate the streets to survive. Experience the story of Basim in Assassin's Creed Mirage.

In Assassin’s Creed Mirage, you are Basim, a cunning street thief with nightmarish visions, seeking answers and justice. After an act of deadly retribution, Basim flees Baghdad and joins an ancient organization – The Hidden Ones. As he learns their mysterious rituals and powerful tenets, he will hone his unique abilities, discover his true nature, and come to understand a new Creed – one that will change his fate in ways he never could have imagined.


 
Terug
Bovenaan