ASMR

Is al een tijdje aan populariteit aan het winnen en een soort van rage op Twitch en nu ook YT. Ik weet nu wel niet of ik zo graag naar AMSR streaming wil kijken, dan zijn ze hun microfoon aan het lekken omdat dat speciale geluidjes maakt.
 
Ik heb dat ook wel, maar het is moeilijk om dat te laten "triggeren". Ik zoek het nu ook niet op.

Ik wist ook niet dat het iets was vroeger. Ik ervaarde dat bv op zwemkamp toen we ons moesten ontspannen. Toen moesten we allemaal op de grond liggen met onze ogen dicht en vertelde een vrouwelijke trainsters een verhaaltje terwijl ze rond wandelde.
Ik merkte toen ook wel tintelingen en werd ik heel ontspannen.

Geluiden als de wind, regen of een fontein ervaar ik eerder als storend.
 
Niet iedereen krijgt iets van "triggers" Of misschien krijg je slechts reactie van 1 bepaalde trigger ( maar ga daar maar eens op zoek naar in een ASMR wereld van honderden triggers )

Ik kijk al 3 jaar geregeld ASMR voor het slapen en buiten toch redelijk rustgevend te zijn doet het voor mij 99% van de tijd niets, ook niet de videos met als titel bv " for people who don't get tingles "

Heel in het begin kreeg ik het soms van ASMR waar men water spraying deed uit een fles of van een schaar die knipt.
Dan een tijdje werkte "layered sounds" soms bij mij waar een artist een handeling uitvoert en er een apart opgenomen geluid over "geplakt" is zodat het heel realistisch klinkt.

Maar de laatste maanden krijg ik zo goed als geen tingles, ook niet van "creators" die ik al lang kijk en waar het vroeger soms lukte.
 
Niet iedereen krijgt iets van "triggers" Of misschien krijg je slechts reactie van 1 bepaalde trigger ( maar ga daar maar eens op zoek naar in een ASMR wereld van honderden triggers )

Ik kijk al 3 jaar geregeld ASMR voor het slapen en buiten toch redelijk rustgevend te zijn doet het voor mij 99% van de tijd niets, ook niet de videos met als titel bv " for people who don't get tingles "

Heel in het begin kreeg ik het soms van ASMR waar men water spraying deed uit een fles of van een schaar die knipt.
Dan een tijdje werkte "layered sounds" soms bij mij waar een artist een handeling uitvoert en er een apart opgenomen geluid over "geplakt" is zodat het heel realistisch klinkt.

Maar de laatste maanden krijg ik zo goed als geen tingles, ook niet van "creators" die ik al lang kijk en waar het vroeger soms lukte.
Het helpt soms om dan een tijdje niet te luisteren.

Raphytaphy asmr kijk ik trouwens ook nog. Maar hij post tegenwoordig nog heel weinig.
 
Ik heb net het omgekeerde, ik word ongemakkelijk van die geluiden. Walging, bijna. Ik heb ook misofonie, dus waarschijnlijk daarmee. Van dat gefluister word ik agressief 😅
 
Ik luister ondertussen bijna 3 jaar ASMR, quasi elke avond, voor in slaap te vallen.
Ik krijg ook niet echt triggers, ik vind het gewoon rustgevend. Voornamelijk gewoon (vrouwelijke) fluisterstemmen.

Ik luister regelmatig naar:
Scottish Murmurs
Lizi ASMR
Goodnight Moon
Smidjen ASMR (zij is er ondertussen mee gestopt, haar video's staan nog wel online)
Visualsounds ASMR
 
Het helpt soms om dan een tijdje niet te luisteren.

Raphytaphy asmr kijk ik trouwens ook nog. Maar hij post tegenwoordig nog heel weinig.
Iemand toonde me onlangs een Youtube-kanaal waar een vrouw gewoon ieder filmpje haar mond volpropt en dan heel luid zit te eten/smakken. Blijkbaar zijn er mensen die van die geluiden houden. Die had +2 mil volgers als ik mij niet vergis.

Een collega van mij heeft dan weer een fobie waarbij hij razend kan worden van mensen die smakken als ze eten.

Cool world.
 
Ik ken de term niet, maar ik geniet wel van zacht regengeluid, naderend onweer en het geluid van het ritselende gebladerte van een volgroeide loofboom. Regelmatig zet ik ook oerwoudgeluiden op, op een of andere manier brengt mij dat ook tot rust. Ongetwijfeld zijn er nog veel meer zaken, maar die ASMR-video's vind ik maar eigenaardig.
 
Ik ken de term niet, maar ik geniet wel van zacht regengeluid, naderend onweer en het geluid van het ritselende gebladerte van een volgroeide loofboom. Regelmatig zet ik ook oerwoudgeluiden op, op een of andere manier brengt mij dat ook tot rust. Ongetwijfeld zijn er nog veel meer zaken, maar die ASMR-video's vind ik maar eigenaardig.
Geef er u aan over!
 
Wij hebben zo'n bakje in de gang staan dat allerlei geluiden afspeelt. Vogeltjes die fluiten, de zee, watervalletje, regen dat tegen het raam klettert, witte ruis, enz.

We hebben dat gekocht op aanraden van een slaapcoach omdat onze kinderen 2 moeilijke slapers waren. Die stille ruis zorgt ervoor dat omgevingslawaai geblokkeerd wordt en zij zo ook rustig worden.

Tot op vandaag gebruiken we dat en dat doet goed zijn werk. Mijn overbuur heeft dat ook. Zijn kinderen zijn ondertussen al heel wat ouder maar dat blijft op z'n kamer staan. Die geraakt niet meer in slaap zonder.
 
I need this topic in my life!!:love:
Vind die kerel die knipgeluidjes nabootst wel wat weg hebben van Edward Scissorhands. :laugh:
Geluidjes van masseren is geil maar kan daar niet rustig van worden, integendeel.

Wat ik wel oprecht rustgevend vind is mensen die eten en zo zijn er paar waar ik uren kan naar kan kijken/luisteren, bij wijze van want zoveel tijd heb ik niet.
Wat ik ook leuk vind om naar te kijken zijn die Aziatische vrouwen die hele schotels naar binnen werken alsof het niets is.
Allen hebben ze van dunne roodgekleurde lipjes en dan dan denk je er past niet zoveel in totdat ze een hele kip in hun mond steken en alleen de botjes er weer uithalen.
 
Terug
Bovenaan