Artikel niet geleverd wegens fout geprijsd, legitiem?

Als een artikel 1000€ kost in VDB en dat artikel staat geprijst aan 900€ (Als de naam van het artikel juist is, als het om een kast gaat en het papierke zegt een stoel dan natuurlijk niet), en ze weigeren dit mee te geven dan neem ik foto's (Tenminste deels op voorhand voor ik aan de kassa sta) en dien ik klacht in, en stap ik desnoods naar de rechtbank. 100% kans dat VDB aan het korste eind trekt.

100€ korting is in dit voorbeeld realistisch en dan moeten ze dit gewoon verkopen aan de lagere prijs.

PS. Als je wil dat ik bovenstaande bewijs dan moet ik wel eerst zo'n artikel vinden .. dat is het grootste issue eigenlijk ..
Wilt gij daar precies veel moeite in steken, voor een lullige €100 :p
 
Wilt gij daar precies veel moeite in steken, voor een lullige €100 :p
Ik denk dat je dat echt wel onderschat. Elke cent is een cent. Zo is dat ingebakken geweest door mijn ouders en ik ben zeker de enige niet die zo redeneert. Dus het antwoord zal je mss verrassend maar is gewoon een dikke vette 'ja'.

Ik moet toegeven, in de praktijk heb ik nog niet echt voor gehad dat iets te laag geprijsd stond trouwens.

Ik heb wel 1x gehad dat op een kast van 100+€ een sticker hing van een (véél goedkoper) schoenkastje. Aan de kassa scant die jobstudent dat en inderdaad op de kassa komt schoenkastje te staan (+- 70% korting). Ik heb dat toen gewoon meegenomen aan die prijs.

Ook een keertje wel eens de wettelijke garantie geweigerd in de winkel terwijl ik er gewoon recht op had. Ik keek achter mij en er stond een grote rij klanten aan te schuiven. Ik heb toen luidop beginnen zeggen (lees brullen) dat het hier maar een schandalige service was en dat ze onterehct hier géén garantie willen geven. Toen was het snel in orde, want dat vonden ze echt niet leuk toen.

Ooit ook per ongeluk een pak cola (6x1,5l) onderaan in de winkelkar gezet maar aan de kassa rats vergeten die op de band te zetten. Eens ik aan mijn wagen was, merkte ik dit op. De kassierster had het dus ook niet gezien. Ik ben niet terug naar binnen gegaan sé.
 
Laatst bewerkt:
Als een artikel 1000€ kost in VDB en dat artikel staat geprijst aan 900€ (Als de naam van het artikel juist is, als het om een kast gaat en het papierke zegt een stoel dan natuurlijk niet), en ze weigeren dit mee te geven dan neem ik foto's (Tenminste deels op voorhand voor ik aan de kassa sta) en dien ik klacht in, en stap ik desnoods naar de rechtbank. 100% kans dat VDB aan het korste eind trekt.

100€ korting is in dit voorbeeld realistisch en dan moeten ze dit gewoon verkopen aan de lagere prijs.

PS. Als je wil dat ik bovenstaande bewijs dan moet ik wel eerst zo'n artikel vinden .. dat is het grootste issue eigenlijk ..
Vind je dat nu zelf niet marginaal? Dat mensen daar geen schaamte voor kennen vind ik eigenlijk echt gek.
 
Vind je dat nu zelf niet marginaal? Dat mensen daar geen schaamte voor kennen vind ik eigenlijk echt gek.
Ooit ook per ongeluk een pak cola (6x1,5l) onderaan in de winkelkar gezet maar aan de kassa rats vergeten die op de band te zetten. Eens ik aan mijn wagen was, merkte ik dit op. De kassierster had het dus ook niet gezien. Ik ben niet terug naar binnen gegaan sé.
dat ge dat nog moet vragen :p
 
Vind je dat nu zelf niet marginaal? Dat mensen daar geen schaamte voor kennen vind ik eigenlijk echt gek.
Tonerider is mij voor. Nope, je hebt gelijk dat dit een beetje marginaal is, maar ik heb daar echt géén problemen mee.

Bij een kleine zelfstandige zou ik het wel niet doen, maar bij een grote winkelketen met dikke rijke aandeelhouders heb ik er weinig problemen mee.

Onlangs gaf een kassierster 50€ te veel terug, dat gaf ik dan WEL gewoon terug hoor. Want die kassierster heeft een klein salaris en als die haar kassa niet klopt (op het einde van de dag), dan moet die dat achteraf bij betalen hé, dat trekken ze dan af van haar salaris. Dan ben ik wel eerlijk hoor.
 
dat ge dat nog moet vragen :p
Zou jij dan wel terug naar binnen gaan en zeggen dat ze het pak niet hebben aangerekend?

Ik heb ooit een PS4 in de media markt gekocht waar 1 gratis spel bij zat. Ik kocht er ook nog 2 andere games bij, echter dacht de jobstudente achter de kassa dat die 2 extra games ook bij de gratis games hoorde. Toch ook een mooi cadeau van +- 100 euro, dan ga ik ook mijn mond niet opentrekken om te zeggen dat ze die games moet aanrekenen hoor.
 
Zou jij dan wel terug naar binnen gaan en zeggen dat ze het pak niet hebben aangerekend?

Ik heb ooit een PS4 in de media markt gekocht waar 1 gratis spel bij zat. Ik kocht er ook nog 2 andere games bij, echter dacht de jobstudente achter de kassa dat die 2 extra games ook bij de gratis games hoorde. Toch ook een mooi cadeau van +- 100 euro, dan ga ik ook mijn mond niet opentrekken om te zeggen dat ze die games moet aanrekenen hoor.
Tuurlijk doe ik dat, ik zou graag hebben dat mensen dat zouden als het mijne winkel was.
Ik heb overlaatst 2 pottekes stoofvleessaus gehad. Niet mijn fout en ben er niet speciaal voor terug gegaan, maar ik heb dat de volgende keer wel gezegd en gezegd dat ik het wel wou betalen aangezien ik het in de diepvries had gestoken voor later.
Dat is gewoon eerlijk zijn.
Ik hoop dat ge dan in ieder geval consequent zijt en ook niet gaat zagen als ze u iets vergeten meegeven zijn of ge iets teveel hebt betaald.
Maar ik ben dan ook opgevoed met het principe: behandel een ander zoals ge zelf behandeld wil worden. Als iedereen dat zou doen zaten we in een veel betere wereld.
 
Tuurlijk doe ik dat, ik zou graag hebben dat mensen dat zouden als het mijne winkel was.
Ik heb overlaatst 2 pottekes stoofvleessaus gehad. Niet mijn fout en ben er niet speciaal voor terug gegaan, maar ik heb dat de volgende keer wel gezegd en gezegd dat ik het wel wou betalen aangezien ik het in de diepvries had gestoken voor later.
Dat is gewoon eerlijk zijn.
Ik hoop dat ge dan in ieder geval consequent zijt en ook niet gaat zagen als ze u iets vergeten meegeven zijn of ge iets teveel hebt betaald.
Als ik opmerk dat ze te veel hebben aangerekend of iets niet mee hebben gegeven zal ik daar uiteraard wel mijn beklag over doen. Het is nu ook niet dat ik moedwillig met spullen buiten probeer te wandelen. En als ze opmerken (in het geval van die games) dat het een vergissing was dan zal ik die games gerust betalen.

Maar eens ik betaald heb en een winkel buiten ben gewandeld heb ik mijn deel van de deal voltooid. Tegenover mijn betaling staat een bepaald product, en uiteraard is het aan de winkel om dat product in zijn volledigheid te leveren. Als ik een kast bestel, betaal en die wordt geleverd zonder deuren ga ik daar uiteraard mijn beklag over doen.
 
Ja dat was wel wat ik ook dacht toen hij zei, in den Delaize. Ik geloof gerust als iets nen euro verkeerd staat dat ze er daar niet naar gaan kijken.
Maar in andere zaken zoals ne vandenborre, of gelijk waar, ne Weba ofzo. Daar ga je echt niet naar buiten stappen met een korting van 100€ ofzo omdat er een verkeert papierke op een product ligt of hangt. Als het systeem ook verkeerd is, dan misschien wel, maar niet vanwege een ticketje.
Nochtans heeft mijn Pa een aantal weken geleden €100 korting gehad op ne PC uit den Aldi. In de winkel stond hij €599, in het reclamebladje van den Aldi €599, in het reclameke in de gazet €499... hij heeft hem toch meegekregen aan €499. Tzal wel een serieuze uitzondering zijn want in dat geval kan je zeker vermoeden dat het over foutieve info gaat maar bon... het kan dus wel degelijk, ook voor grotere bedragen.
 
@Carrion Dat is gewoonweg hypocriet. En ik denk dat ge dat ook wel weet. Er is geen deftige reden om weg te wandelen met producten waarvan ge weet dat ge ze eigenlijk had moeten betalen.
 
Ik vind wat Carrion zegt toch nog iets anders dan foto's staan maken en van uw tak te gaan maken + dreigen met iemand een proces aan te doen.
Zo de marginaal uithangen voor ocharme 100 euro, dat mensen zich daar voor laten kennen is echt wel triest.
 
Tuurlijk doe ik dat, ik zou graag hebben dat mensen dat zouden als het mijne winkel was.
Ik heb overlaatst 2 pottekes stoofvleessaus gehad. Niet mijn fout en ben er niet speciaal voor terug gegaan, maar ik heb dat de volgende keer wel gezegd en gezegd dat ik het wel wou betalen aangezien ik het in de diepvries had gestoken voor later.
Dat is gewoon eerlijk zijn.
Ik hoop dat ge dan in ieder geval consequent zijt en ook niet gaat zagen als ze u iets vergeten meegeven zijn of ge iets teveel hebt betaald.
Maar ik ben dan ook opgevoed met het principe: behandel een ander zoals ge zelf behandeld wil worden. Als iedereen dat zou doen zaten we in een veel betere wereld.
Ik ga niet in detail treden (daar heeft niemand iets aan), maar ik ben in mijn jongere jaren, nét door altijd eerlijk te zijn, meermaals slecht behandeld geweest.

Maar goed, ik ben blij dat jij zo'n zaken nog niet hebt meegemaakt. Zoveel te beter.

Als iedereen dat zou doen zaten we in een veel betere wereld.
Dat is waar. Helaas is dit niet zo. Mensen kunnen echt wreed zijn. (Uit eigen ervaring)
 
Laatst bewerkt:
Aftrekken van kassierster haar salaris doen ze niet , maar ontslagen wel als het verscheiden keren voorkwam .
 
Aftrekken van kassierster haar salaris doen ze niet , maar ontslagen wel als het verscheiden keren voorkwam .
Of het legaal is weet ik niet, maar als mijn moeder haar kas vroeger niet klopte op haar werk, dan trok de baas dat weldegelijk van haar salaris af.
 
Ik ga niet in detail treden (daar heeft niemand iets aan), maar ik ben in mijn jongere jaren, nét door altijd eerlijk te zijn, meermaals slecht behandeld geweest.

Maar goed, ik ben blij dat jij zo'n zaken nog niet hebt meegemaakt. Zoveel te beter.


Dat is waar. Helaas is dit niet zo. Mensen kunnen echt wreed zijn. (Uit eigen ervaring)
euhm, hoe kom jij tot de conclusie dat ik zoiets niet heb meegemaakt? Mijn cynische kijk op de mensheid komt niet doordat ik altijd goed behandeld ben geweest hoor.
Maar ik wil zelf zo niet zijn. Ik wil een eerlijk iemand zijn in alles. Zoals ik zei: ik leef volgens de stelregel: behandel zoals je zelf behandeld wil worden. Niet: behandel anderen zoals jij ooit bent behandeld geweest.
Ongeacht hoe slecht ik de wereld ook mag vinden, ik ga toch proberen om zelf geen schade aan anderen toe te brengen. Het slechtste dat ik wil zijn is `neutraal`. Maar dingen meenemen die niet betaald zijn is niet neutraal: daar schaad je mogelijk iemand mee, zelfs in een grote winkel.

wat ik zeker niet wil zeggen is dat ik beter ben dan anderen of `heilig`. Ik maak fouten, neem verkeerde beslissingen en heb een eigen beeld van de wereld, gevormd door eigen ervaringen en daarom sowieso niet correct. Maar in dat pakket probeer ik wel goed te zijn, o.a. door eerlijk te zijn, ook al zou oneerlijk zijn me iets opleveren. en hoe je het draait of keert, welke excuses je voor jezelf moogt vinden: iets meenemen waar je van weet dat je het eigenlijk had moeten betalen, is diefstal en niet eerlijk.
 
Of het legaal is weet ik niet, maar als mijn moeder haar kas vroeger niet klopte op haar werk, dan trok de baas dat weldegelijk van haar salaris af.

Dat is zeker niet legaal , veel vrouwen in men familie werken ook in winkels en dat is zeker niet legaal , als het heel veel gebeurd kunnen ze u wel ontslagen maar uiteraard niet na 1 a 2 keer .

Iedereen kan een fout maken .
 
Terug
Bovenaan