Artikel niet geleverd wegens fout geprijsd, legitiem?

XYRIS

Member
Heb onlangs een webcam gekocht, een Trust Tyro voor 17.99 inclusief.
Wat kan ik hier tegen doen?

Nu krijg ik eerst:

- een bevestiging van bestelling 7 maart, dan

- dan deze email 9 maart:

"Via deze e-mail willen we je graag de wekelijkse update doen over de levering van je order xxxxxxxxx.

Je hebt op dit moment een bestelling bij ons openstaan voor een . Onze leverancier verwacht het product naar ons te kunnen verzenden op dinsdag 9 maart 2021, 2 tot 3 werkdagen daarna zal het product bij jou bezorgd worden."

......

En vandaag:

U heeft bij ons een order geplaatst met hierin artikel 3297153 Trust Tyro – Webcamera.



Helaas is gebleken dat het artikel niet goed gekoppeld heeft gestaan op onze website in de periode dat u het artikel in uw order heeft geplaatst.

Wij hebben op onze website meer dan 150.000 artikelen, die elke nacht automatisch geüpdatet worden. Helaas komt het soms voor dat hier fouten inzitten omdat de leverancier ons geen correct bestand aanbiedt. Het is voor ons onmogelijk om al deze producten elke dag te controleren en daardoor komt het jammer genoeg voor dat er soms een aantal producten tussen door glippen. Wanneer wij hier achter komen proberen wij de klant hier altijd zo snel mogelijk van op de hoogte te brengen en dit ook aan te passen.



De marktconforme prijs van dit artikel is rond de €64,99 inclusief BTW per stuk.

De prijs zoals op onze site even gestaan heeft is zo afwijkend van de marktconforme prijs, dat we kunnen spreken van een ‘kennelijke fout’.

Ik wil graag benadrukken het zeker niet onze insteek is om klanten op deze manier te lokken, dus door producten extreem laag aan te prijzen en deze later weer in te trekken. Daar hebben wij maar ook u niets aan.



Wij kunnen dit artikel niet uitleveren voor €17,22 inclusief BTW en willen u graag de volgende oplossingen aanbieden.

- We bieden deze webcam aan tegen kostprijs, dit betekent €59,95 inclusief BTW.

Hou wel rekening met een onbekende levertijd.



- We bieden onderstaand alternatief aan.

https://azerty.nl/4369756

Uit coulance voor het ongemak bieden wij deze webcam aan voor €25,00 inclusief BTW.



- U heeft zelf een alternatief gevonden en wij wijzigen de order voor u.

Hou dan rekening met een prijsverschil die wij naar de wijziging met u communiceren.



- U kunt de order annuleren en u ontvangt het bedrag van ons teruggestort.



Met welgemeende excuses voor het ongemak en de prijsfout, hoop ik u hiermee een oplossing aangeboden te hebben, en zie uw reactie graag tegemoet.
 
Zij kunnen dat ja. Helaas voor jou.
zij kunnen dit niet en zeker niet nadat ze eerst wel accepteerden.
enkel in geval van een heel duidelijke vergissing,vb. een tv die normaal 1500 kost staat aan 1,5€ kunnen ze beroep doen op `een kennelijke vergissing`.
 
zij kunnen dit niet en zeker niet nadat ze eerst wel accepteerden.
enkel in geval van een heel duidelijke vergissing,vb. een tv die normaal 1500 kost staat aan 1,5€ kunnen ze beroep doen op `een kennelijke vergissing`.
Je haalt een artikel aan waar ook staat "Het klopt dat een verkoper mag weigeren te leveren omdat er een fout is met de prijs."

Het verschil was procentueel toch groot genoeg ook? (70 naar 15)
 
Ze mogen dit zoals LouGarou zegt wel. Als een artikel van 60 euro plots aan 18 euro staat, kan je vermoeden dat het niet klopt.
Ze bieden correcte oplossingen aan, waaronder een volledige terugbetaling. Winkeliers mogen trouwens niet verkopen met verlies, behalve tijdens de soldenperiodes. Als ze het verkopen aan die prijs, verkopen ze gegarandeerd met verlies.
 
Winkeliers mogen trouwens niet verkopen met verlies, behalve tijdens de soldenperiodes. Als ze het verkopen aan die prijs, verkopen ze gegarandeerd met verlies.
Het gaat hier om een Nederlandse retailer.

Het idee van een vastgelegde koopjesperiode bestaat niet in Nederland. Nederlandse winkeliers mogen het hele jaar door kortingen aanbieden. De term 'solden' wordt daar overigens niet gebruikt. Men heeft ook geen vooropgestelde regels op verkoop met verlies, uitgezonderd boeken.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat hier om een Nederlandse retailer.

Het idee van een vastgelegde koopjesperiode bestaat niet in Nederland. Nederlandse winkeliers mogen het hele jaar door kortingen aanbieden. De term 'solden' wordt daar overigens niet gebruikt. Men heeft ook geen vooropgestelde regels op verkoop met verlies, uitgezonderd boeken.
Niet gezien dat het om een NL shop ging.
Maar dan nog, dat verandert niets aan het feit dat ze het kunnen annuleren.
 
Geannuleerd, Tyro hier kunnen bestellen in PC winkel aan €49.99

enkel standaard mail op terug gekregen dat ik geld terug krijg
 
In de winkels is het zo als iets geprijsd staat aan Bv 10€ maar anders 80€ kost ze het moeten geven aan die prijs , nu weet niet hoe dat op internet zit of wetgeving in bv een ander land , maar als ik in de Delhaize zoiets voor heb ook al is het veel verschil moeten ze dat geven en ik heb daar al veel gebruik van gemaakt lol
 
In de winkels is het zo als iets geprijsd staat aan Bv 10€ maar anders 80€ kost ze het moeten geven aan die prijs , nu weet niet hoe dat op internet zit of wetgeving in bv een ander land , maar als ik in de Delhaize zoiets voor heb ook al is het veel verschil moeten ze dat geven en ik heb daar al veel gebruik van gemaakt lol
Zelf dat is niet waar. Als bij het inscannen in hun systeem €80 staat gaat gij €80 betalen.
 
Zelf dat is niet waar. Als bij het inscannen in hun systeem €80 staat gaat gij €80 betalen.
Het wordt anders wel gedaan in sommige winkels (source: eigen ervaring en heb een tijd in een supermarkt gewerkt een aantal jaren terug). Het verschil tussen € 10 en € 80 is volgens mij wel te groot dat ze zoiets toelaten. Indien de bedragen dichter naar elkaar liggen, zijn ze meer geneigd dit te doen.
 
Het wordt anders wel gedaan in sommige winkels (source: eigen ervaring en heb een tijd in een supermarkt gewerkt een aantal jaren terug). Het verschil tussen € 10 en € 80 is volgens mij wel te groot dat ze zoiets toelaten. Indien de bedragen dichter naar elkaar liggen, zijn ze meer geneigd dit te doen.
Ja dat was wel wat ik ook dacht toen hij zei, in den Delaize. Ik geloof gerust als iets nen euro verkeerd staat dat ze er daar niet naar gaan kijken.
Maar in andere zaken zoals ne vandenborre, of gelijk waar, ne Weba ofzo. Daar ga je echt niet naar buiten stappen met een korting van 100€ ofzo omdat er een verkeert papierke op een product ligt of hangt. Als het systeem ook verkeerd is, dan misschien wel, maar niet vanwege een ticketje.
 
Ik ken iemand dat in een Lidl werkt en ze moeten het aan de prijs geven dat het aangegeven is , ik geloof u best dat ze bij duurdere dingen niet willen geven .
 
Ik ken iemand dat in een Lidl werkt en ze moeten het aan de prijs geven dat het aangegeven is , ik geloof u best dat ze bij duurdere dingen niet willen geven .
Weer een grootwarenhuis... daar kan ik nog inkomen voor kleine bedragjes, gewoon voor de klantenservice en alles vlot te laten lopen.
De enige reden dat ik zei dat het niet zo is, is vanwege je voorbeeld van €10 vs €80.
 
Spijtig lol

Juist ff gegoogled van in:

De webwinkel wil je het bestelde product niet voor de getoonde prijs leveren, omdat er een foute prijs was vermeld.​

  • Als je bestelling is bevestigd mag je ervan uitgaan dat de prijs op de website klopt. Maar ook hiervoor geldt dat dit anders ligt als je redelijkerwijs kon weten dat die prijs niet kan kloppen. Bijvoorbeeld als de prijs die op de website staat veel te laag is. Dan had je kunnen weten dat de verkoper een foutieve prijs heeft aangegeven (kennelijke vergissing). Als daar geen sprake van is, is de koop rechtsgeldig. De verkoper moet dan het product voor die lagere prijs op de website aan je leveren.
 
Paar weken terug in een winkel, fietswiel hangde er ticket aan. 19 euro, en eigenlijk aan allemaal hangde er ticketjes aan met verschillende prijzen. Kassa gekomen, das dan 75 euro. Ik zeg nee 19 euro en toon het ticket van 19eur, maar ik ga toch de baas keer roepen. Ja nee das 75 euro en niet mee gekregen aan die 19 euro ze.
Had ook geen zin in heel gedoe ben dan maar naar buiten gegaan zonder fietswiel. Prijs dan je dingen goed aan, heel dat rek hande met verkeerde prijzen. Het is ook de enige prijs dat aan het wiel hing, stond ook geen prijs van boven op een kaart.

Heb toch al vaker gehad, vroeger in bart smit met games dat er verkeerde sticker op hing.
Die deden daar eigenlijk niet moeilijk over. Was soms ook verschil van 30 euro.
 
Paar weken terug in een winkel, fietswiel hangde er ticket aan. 19 euro, en eigenlijk aan allemaal hangde er ticketjes aan met verschillende prijzen. Kassa gekomen, das dan 75 euro. Ik zeg nee 19 euro en toon het ticket van 19eur, maar ik ga toch de baas keer roepen. Ja nee das 75 euro en niet mee gekregen aan die 19 euro ze.
Had ook geen zin in heel gedoe ben dan maar naar buiten gegaan zonder fietswiel. Prijs dan je dingen goed aan, heel dat rek hande met verkeerde prijzen. Het is ook de enige prijs dat aan het wiel hing, stond ook geen prijs van boven op een kaart.

Heb toch al vaker gehad, vroeger in bart smit met games dat er verkeerde sticker op hing.
Die deden daar eigenlijk niet moeilijk over. Was soms ook verschil van 30 euro.
Ze zijn dan ook failliet gegaan xD
 
Maar in andere zaken zoals ne vandenborre, of gelijk waar, ne Weba ofzo. Daar ga je echt niet naar buiten stappen met een korting van 100€ ofzo omdat er een verkeerd papierke op een product ligt of hangt. Als het systeem ook verkeerd is, dan misschien wel, maar niet vanwege een ticketje.
Als een artikel 1000€ kost in VDB en dat artikel staat geprijst aan 900€ (Als de naam van het artikel juist is, als het om een kast gaat en het papierke zegt een stoel dan natuurlijk niet), en ze weigeren dit mee te geven dan neem ik foto's (Tenminste deels op voorhand voor ik aan de kassa sta) en dien ik klacht in, en stap ik desnoods naar de rechtbank. 100% kans dat VDB aan het korste eind trekt.

100€ korting is in dit voorbeeld realistisch en dan moeten ze dit gewoon verkopen aan de lagere prijs.

PS. Als je wil dat ik bovenstaande bewijs dan moet ik wel eerst zo'n artikel vinden .. dat is het grootste issue eigenlijk ..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan