Dit is wat ik al heel lang zeg. Ofwel aanvaarden dat er subjectiviteit in het spel zit, en dat fases fout of anders beoordeeld kunnen worden dan wat jij zou willen, ofwel naar een heel ander spel evolueren.
Voetbalfans/spelers/trainers die accepteren dat iemand iets anders beoordeelt dan hoe ze 't zelf zien...in welk parallel universum zien we dat dan gebeuren?
 

Zowel de penalty in Charleroi - OHL, als in Club - KV Mechelen werd door het Refereeing Department beoordeeld als onterecht. Opvallend, bij beide penalties was Nathan Verboomen de gebeten hond gezien hij in de ene match de scheidsrechter was die de foutieve penalty floot en bij de andere match was hij de VAR die de ref erop wees dat er mogelijks een penalty was.

Ik plaats het hier om het JPL topic wat "referee-bashing" vrij te houden, zoals reeds besproken in het topic.
 
Gewoon doodjammer dat we voorlopig nooit horen of achteraf kunnen lezen wat de ref of VAR zijn oordeel was om een bepaalde fase te beoordelen. Dat zou mijns inziens zoveel meer helpen. Zowel voor ons supporters, als de spelers en staff als de andere refs.
 
Tijdje geleden in Mid Mid zat nieuw CEO manu leroy te gast.
En daar is ook de arbitrage gepraat en hij erkend dat we op dit ogenblik niet de beste scheidsrechters hebben, en dat er meer opleiding nodig is.

Maar denken dat het hier alleen is ben je ook fout in spanje is het ook huilen met de pet op. Denk in de PL wel de beste scheidsrechters zitten + die hebben de middelen ( doellijn technologie ) meer camera's

Webb ( denk scheidrechters baas ) heeft ook al enkele keren de audio vrijgegeven wat er gezegd is bij een VAR interventie.
 
Ik heb hier enkele weken terug nochtans een artikel over de arbitrage in Engeland gepost en van de 50 PL/Championship refs die fases beoordeelden, had je nooit 100% unanimiteit. Soms zelf effectief 50-50. Daar heb je dus ook situaties als hier.

En met de posts van @Fusion over de arbitrage in Spanje tegenover Deportivo, mag je de gedachte dat het in Spanje beter is dan hier, ook gewoon in de vuilbak smijten.
 
Terug
Bovenaan