Niemand die toch zegt dat dit niet mag? Wel dat er in het geval van bewust extra tijd winnen er tijd moet bijkomen
 
Dat is wel een understatement. Is vooral extra motivatie voor klop en schop ploegen, om x-tijd 10 tegen 11 te kunnen spelen. door, liefst een verdediger, eens goed aan te pakken, en mss een geel karton te pakken, al is dat vaak ook gewoon niet het geval.

Dat kan dan gecounterd worden door de overtreder eveneens van het veld te sturen voor dezelfde tijd. Dader en slachtoffer alletwee een minuut van het veld af. Zo voorkom je die mentaliteit om de tegenstrever van het veld te schoppen, want je vliegt er zelf ook vanaf.


En ja, het niveau van de scheidsrechters daalt elk jaar. Zowel in Belgie als in andere landen. Maar waarom? Omdat het namelijk een activiteit is die jaar na jaar minder kandidaten lokt. Als je minder mensen hebt om een taak uit te voeren, zal de kwaliteit op lange termijn altijd dalen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Waarom zijn er minder kandidaten jaar na jaar? Eerst de zwakke verloning in zo'n miljardensport. Alsook de vele aandacht, 20 jaar geleden (en langer) zagen enkel de mensen in het stadion jou bezig en in de samenvattingen van Goal of Stadion, maar tegenwoordig heb je 10 camera's op je gericht, wordt elke actie uitvergroot en in slowmotion herhaald, niet iedereen kan met die druk om. Maar het grootste pijnpunt is natuurlijk de agressiviteit op en naast het veld. Waarom zou je voor zo'n habbekrats jezelf elke week laten beledigen en beschimpen voor het vuil van het straat? En in de lagere reeksen heb je zelfs af en toe te maken met fysiek geweld. Als er tijdens een JPL-match 5 gasten op u afvliegen om te reclameren dan ben je nog een beetje secuur in de gedachte dat die miljonairs geen gekke dingen gaan doen wegens alle camera's. Maar in de lagere reeksen heb je dat soort zekerheid niet en dat weegt toch op mensen.
Voor de een of andere redenen is het compleet bon ton om de scheidsrechter als de aartsvijand te bestempelen en hem/haar zo te behandelen.
Scheidsrechters zouden veel beter betaald moeten krijgen. Professionaliseer (nog meer dan nu) die hele opleiding en laat ze vanaf het laagste niveau serieuze premies krijgen gebaseerd op hun prestaties. Laat de voetbalclubs maar wat afdragen aan de Voetbalbond om die kosten te dragen. 1% van het jaarlijkse budget bv, zodat scheidsrechters goed betaald krijgen. Stopt ten eerste omkoping en zorgt voor een betere kwaliteit van scheidsrechters.
In Spanje verdient een actieve, goeie scheidsrechter in La Liga om en bij de 200.000 euro per jaar, in Engeland en Nederland tussen de 50.000 en de 150.000 euro. In Belgie verdienen onze topscheidsrechters ongeveer 20 tot 30.000 euro per jaar. Vind ik toch aan de lage kant, dat is niet iets wat je professioneel kan uitvoeren en zal je dus moeten combineren met een gewone job. Als je goeie scheidsrechters wil, ga je er toch voor moeten zorgen dat ze dit als fulltime job kunnen beleven.
In de lagere klassen is het nog belachelijker, in 1e provinciale krijg je een premie van 25 euro per match. 4e klasse 30 euro en 3e klasse (1e nationale) 37,5 euro. 37,5 euro voor een match in 1e nationale te fluiten, komop zeg. En dan verwonderd zijn dat er niet genoeg nieuwe kandidaten te vinden zijn om de kwaliteit te waarborgen...
 
Ik weet niet waar jij die cijfers haalt maar dat is verkeerd.
De juiste vergoedingen:

Refs:
1e N: €52
2e A: €47
3e A: €40

1P en 2P: €34
3P en 4P: €29
Jeugd: €25

Assistent-refs:
1e N: €45
2e A: €40
3e A: €34

1P, 2P, 3P en 4P: €25

Verder ga ik niet akkoord om refs in fulltime dienst te laten draaien en dus hun job (velen zijn managers, vertegenwoordigers, ...) te moeten opgeven.
Wat als die wordt ontslagen bij de bond of een zware blessure oploopt? En arbitreren (op prof niveau) doe je niet tot aan uw pensioen.
 
Ik weet niet waar jij die cijfers haalt maar dat is verkeerd.
De juiste vergoedingen:

Refs:
1e N: €52
2e A: €47
3e A: €40

1P en 2P: €34
3P en 4P: €29
Jeugd: €25

Assistent-refs:
1e N: €45
2e A: €40
3e A: €34

1P, 2P, 3P en 4P: €25

Verder ga ik niet akkoord om refs in fulltime dienst te laten draaien en dus hun job (velen zijn managers, vertegenwoordigers, ...) te moeten opgeven.
Wat als die wordt ontslagen bij de bond of een zware blessure oploopt? En arbitreren (op prof niveau) doe je niet tot aan uw pensioen.


Cijfers van 2019, goed te horen dat ze zijn opgetrokken. Maar we spreken nog altijd over 10 euro maar extra.

Uw argumenten zijn maar bizar. Wat als hij ontslagen wordt? Tsja, wat doen mensen nu die ontslagen worden? Die zoeken een andere job he. Zelfde met de blessure, die genezen en komen dan terug. Dat is nu toch ook het geval? Bij een zware blessure komt hun hoofdberoep trouwens ook in gevaar. Daar is dus geen verandering in.
We zijn overigens 2022, carriereswitchen zijn toch hoegenaamd niet nieuws en er zijn geen maximumleeftijden voor scheidsrechters. Er zijn tal voorbeelden te vinden van scheidsrechters (via google) die nog actief zijn na hun pensioenleeftijd, het is dus best mogelijk om dit tot late leeftijd te doen zeker als je dit als full time job kan doen en je dus puur kan focussen op je job als arbiter. En achteraf als je de fysiek voor 1A/1B niet meer aankan, kan je gaan uitbollen in de lagere reeksen waar je ook nog een deftige matchpremie zou kunnen krijgen (in mijn voorstel).

Maar bon, ik zei dus dat de beste manier om het niveau van scheidsrechters te verbeteren, is om hun de KANS te geven om dit als een full time job op te pakken. Kans, niet verplichting. Zolang men dit maar als hobby dient te bezien, gaan er meer en meer mensen afhaken omwille van de toxische omgeving.
Al uw argumenten gaan feitelijk ook op voor voetballers, en die hebben nog eens een grotere kans om een carriere-beeindigde blessure te ervaren. Best allemaal een "echte" job laten zoeken dan? En dan heb ik het niet over de voetballers van Real Madrid. De mannen van Club Nxt bv, best afraden om voetbal als fulltime job te bezien daar nen hoop het niveau van 1B niet gaan overstijgen?

De discussie gaat over hoe het niveau van scheidsrechters verbeterd kan worden, wat zijn jouw inzichten als scheidsrechter zijnde?
 
Level of fluidity is een totaal verkeerde term hier IMO, vals bijna zelfs. Playing time staat los van toegevoegde tijd, dat staat ook zo in de regels dus dit is perfect mogelijk (en in mijn ogen ook nog logisch).
Volledig akkoord dat dat totaal verschillende termen zijn, en dat men in 1e instantie vooral moet mikken op het maximaliseren (=correct toepassen) van de playing time, en niet per se het maximum level of fluidity.

Vorig jaar (of 2 jaar geleden) had je daarrond ook eens statistieken hier gepost, hoe lang het duurde voordat men een doeltrap, inworp of hoekschap nam, ook bij een 0-0 stand, en dat dat gemiddeld genomen bijna even traag was als bij een goed te maken achterstand. (ja het voelt traag aan, dat vind ik vaak ook al ergerlijk)

Heb je toevallig daar ook historische cijfers rond die een evolutie kunnen aantonen? Ik geloof eens een artikel gelezen te hebben (maar kan het helaas niet terugvinden), dat men tegenwoordig significant meer tijd neemt voor die spelhervattingen dan pakweg 20 jaar geleden. En als dat het geval is, dan vind ik wel dat je ook moet durven nadenken over het verbeteren van het level of fluidity (daarmee zeg ik niet dat de stopklok de oplossing is).
 
Het lijkt me niet onlogisch dat ze nu meer tijd nemen voor stilstaande fases, omdat dit ook meer en meer belangrijk geacht wordt, en extra getraind wordt op de goeie uitvoering er van.

Dit verkort de spelduur dan wel, maar dat weten ploegen toch ook neem ik aan? Bijgevolg zou ik denken dat ze de kans groter achten dat ze daar mee scoren dan wat die extra tijd opleverd door het snel snel te doen... Ik zie geen reden om hierdoor de lengte van de speelduur te herevalueren (specifiek voor die case hé) of andere zaken te herzien, de ploegen kiezen hier in feite zelf voor.
 
Het lijkt me niet onlogisch dat ze nu meer tijd nemen voor stilstaande fases, omdat dit ook meer en meer belangrijk geacht wordt, en extra getraind wordt op de goeie uitvoering er van.

Dit verkort de spelduur dan wel, maar dat weten ploegen toch ook neem ik aan? Bijgevolg zou ik denken dat ze de kans groter achten dat ze daar mee scoren dan wat die extra tijd opleverd door het snel snel te doen... Ik zie geen reden om hierdoor de lengte van de speelduur te herevalueren (specifiek voor die case hé) of andere zaken te herzien, de ploegen kiezen hier in feite zelf voor.
True, maar Origi is niet akkoord.

 
Op de facebookpagina van ESPN NL staat vandaag een filmpje van ref Nijhuis voor en tijdens de match. Communicatie met de VAR en linesman. Ook een discutabele fase waar hij balvoordeel afluit en er toch een goal valt.

Zou ik hier toch ook es willen zien na de match.
Kan je zo'n filmpje hier delen ?
 
Kan er toevallig iemand uitleggen waarom Arnstad VIJF speeldagen schorsing krijgt (1 met uitstel) voor een niet eens zo smerige overtreding?

Gans ons arbitrage systeem wordt toch gewoon gerund door pure willekeur?
 
Of Gueye van Kortrijk 3+1. Of Lamkel Ze moet mensen gaan opzoeken die hem 90 minuten verweten hebben voor alles dat lelijk, zwart of aap was. Maar die racistische zaken krijgen geen straffen. Of…

Dit slaat gewoon nergens meer op
 
Kan er mij iemand uitleggen hoe die goal van Kane offside kan zijn? Die bal wordt achteruit gespeeld, dat kan toch nooit offside zijn?

 
Ik denk dat ze de lijn zodanig trekken dat het lijkt alsof Kane niet achter de voorste man vertrekt.
Maar, dit is gewoon geen clear and obvious error dus VAR moest zich helemaal niet moeien. Geldige goal onterecht afgekeurd.
 
Idd, offside wordt altijd gecheckt, maar dit is toch geen offside?
Een misvatting die hieruit is ontstaan is dat een speler enkel bestraft kan worden voor buitenspel wanneer de bal voorwaarts beweegt. Dit is echter niet correct: een speler kan wel degelijk in buitenspelpositie staan als hij voor de bal staat, maar achteruit moet lopen omdat de bal achterwaarts gespeeld wordt.
 
Een misvatting die hieruit is ontstaan is dat een speler enkel bestraft kan worden voor buitenspel wanneer de bal voorwaarts beweegt. Dit is echter niet correct: een speler kan wel degelijk in buitenspelpositie staan als hij voor de bal staat, maar achteruit moet lopen omdat de bal achterwaarts gespeeld wordt.
Hij staat voor de laatste verdediger, maar hij staat toch achter de bal?
 
volgens die lijnen die ze tonen niet.Blauwe lijn is de lijn van de bal, rode lijn is de knie van Kane (als de lijnen correct getrokken zijn). Heel nipt is het allemaal wel
Nu, in uw tekst staat ook "maar achteruit moet lopen omdat de bal achterwaarts gespeeld wordt". Dat is hier sowieso niet het geval, hij loopt duidelijk vooruit.
 
Terug
Bovenaan