Mezelf dan maar even quoten

De bril die ik hier heb is dit:
Inmo Air 3
Ervaringen tot nu toe:
1) Het werkt gewoon op Android (14). Enerzijds top, want je installeert gewoon random apps. Maar je merkt wel dat dat OS niet voor brillen gemaakt is. Je wil eigenlijk een OS waarbij het startscherm zwart is met van die groene letters met de belangrijkste info.
2) Chinees merk, bijgevolg is de support ook niet wat het zou moeten zijn
3) Als het scherm afstaat zie je die waveguides niet, behalve als je naar een ander scherm kijkt, dan zie je alles meerdere keren. Wat best wel belemmerend is.
4) Hoewel de glazen op sterkte zijn,is het gevoel toch niet alsof je een gewone bril op hebt. Je merkt dat je door 2 glazen kijkt
5) het scherm zelf is véél beter dan ik had verwacht. Je kan echt perfect netflixvideos in hoge kwaliteit kijken (je ziet geen pixels).
6) Er moet nog een betere manier bedacht worden om die dingen te besturen. Er zit een trackpad en een soort airmouse bij, maar beide werken niet ideaal aangezien je in Android ook vaak moet typen.
7) Het mist bvb een GPS. Dat zijn dingen die handiger werken in de brillen die wel een companionapp nodig hebben, dan heb je veel minder sensoren in de bril zelf nodig.
Ik zie wel een toekomst in een protocol dat wireless streaming tussen een "processor/geheugen/..." unit in uw broekzak en dan enkel batterij en scherm in de bril zelf. Zoiets als Android XR bril maar dan zonder de kabel.