Desalniettemin sterven er altijd meer Palestijnse burgers in Israëlische tegenaanvallen dan Israëlische burgers bij Palestijnse aanslagen.
Hier zijn verschillende redenen voor. In Israël zijn het voornamelijk soldaten die worden ingezet in het conflict door de het Israëlische (politieke) bestuur, in Palestina zit Hamas de bevolking aan te moedigen om actief deel te nemen aan de gevechten (ook d.m.v. terroristische aanslagen). Als je je bevolking inschakelt als soldaten ga je al snel veel meer slachtoffers hebben aan de burgerzijde. Daarlangs heeft Israël een veel beter verdedidingssysteem tegen aanvallen (zie bijv. de dome), terwijl Palestijnen dat nauwelijks hebben en ook nog eens veel drukker bevolkt zijn.

Een en ander heeft natuurlijk te maken met de dichte bevolkingsgraad in Gaza, maar toch Israël raakt ook burgerdoelwitten.
Er vallen langs Palestijnse zijde burgerslachtoffers, maar de Israëlische aanvallen zijn gericht op Hamas officiers en niet op de Palestijnse bevolking. Dat is het grote verschil met die raketten die vanuit Palestina worden afgevuurd.

Als je de moeite doet om het hier te komen posten, waarom dan niet meteen ook de moeite doen om niet bij die 8 out of 10 te horen? :sarcastic:

Dat snap ik dus niet. Ligt de lat dan echt zo laag? Ik lees ook totaal niet alles maar ik probeer wel enkel een mening te uiten over dingen die ik wél gelezen heb. Waarom post je over iets dat je al niet genoeg interesseert om te lezen?

Leg de logica dan maar eens uit :)
Israël is al 3.5 decennia een belangrijke strategische bondgenoot van de USA. Ze hebben onder andere Syrië jarenlang onder controle gehouden als Sovjetbondgenoot en de Israëlische luchtmacht heeft een dominante positie in de omliggende regio. Israël is ook een belangrijke provider van militaire informatie in een regio waar de USA zelf niet zit (en veel vijanden heeft) en Israël is een sterke militaire bondgenoot i.g.v. het nodig zou zijn tegen bijv. Rusland of extremistische islamitische groeperingen (zie bijv. hoe IS onlangs ontstond).

Daarlangs zijn er in de USA ook veel (rechstere) Christelijke groeperingen die pro-Israël zijn en de strijd tussen Joden & Palestijnen zien als een verderzetting van het Bijbelse confict tussen Joden en Filistijnen, waarbij God het land aan de Joden heeft beloond.
Ariel Sharon genoot vroeger redelijk wat gezag van vertegenwoordigers binnen deze Christelijke groeperingen.

Als je de moeite doet om het hier te komen posten, waarom dan niet meteen ook de moeite doen om niet bij die 8 out of 10 te horen? :sarcastic:

Dat snap ik dus niet. Ligt de lat dan echt zo laag? Ik lees ook totaal niet alles maar ik probeer wel enkel een mening te uiten over dingen die ik wél gelezen heb. Waarom post je over iets dat je al niet genoeg interesseert om te lezen?
Goh ja mss om dat de wereldproblematieken na mijn eerste tas koffie op donderdagmorgen niet de hoogste prioriteit zijn?
Maar uw post catalogeer ik wel onder de open doelkans.. ik zou het ook niet laten om te scoren.

“Strategisch bondgenoot” : Ze funden en gebruiken Israël eerder als manier om toch as always invloed te kunnen hebben in het MO. wat betreft IS ... Created by your beloved US of A.

En historische beloftes van de jaren stillekes ( millennia geleden ) is, zoals al een bajillion times hier aangehaald, geen argument :)

Try again om de wandaden van Israël te justyfen

En historische beloftes van de jaren stillekes ( millennia geleden ) is, zoals al een bajillion times hier aangehaald, geen argument :)

Try again om de wandaden van Israël te justyfen
Ze verdedigen zich gewoon in de situatie waar ze inzitten. Ik zie niet in waarom zij zich nu moeten verantwoorden voor hun tegenreactie nadat Hamas duizenden raketten op burgerdoelwitten afvuurt.

Goh ja mss om dat de wereldproblematieken na mijn eerste tas koffie op donderdagmorgen niet de hoogste prioriteit zijn?
Maar uw post catalogeer ik wel onder de open doelkans.. ik zou het ook niet laten om te scoren.

Je moet dat zo niet zien. Ik snap best dat het geen prioriteit is (voor mij ook niet, hence geen mening), maar waarom kom je het dan posten?

Kom, laat dat nu maar rusten. Hij gaf (met een kwinkslag) tenminste toe dat hij fout zat. Als iemand dat kan, is dat voor mij al goed.

Weer wat anti-Trump verhaaltjes debunked:

Watchdog Report Says Police Did Not Clear Protesters To Make Way For Trump Photo-Op​

www.npr.org/2021/06/09/1004832399/watchdog-report-says-police-did-not-clear-protesters-to-make-way-for-trump-last-?t=1623415487917

Covid origin: Why the Wuhan lab-leak theory is being taken seriously​

And some scientists who were once sceptical of the idea have expressed fresh openness to it.
A classified US intelligence report - saying three researchers at the Wuhan laboratory were treated in hospital in November 2019, just before the virus began infecting humans in the city - began circulating in US media this week.

Study shows hydroxychloroquine and zinc treatments increased coronavirus survival rate by almost three times​

Of hoe de media & talking heads hun kar weer draaien als een andere president aan de macht is.

Laatst bewerkt:
Weer wat anti-Trump verhaaltjes debunked:

Watchdog Report Says Police Did Not Clear Protesters To Make Way For Trump Photo-Op​

www.npr.org/2021/06/09/1004832399/watchdog-report-says-police-did-not-clear-protesters-to-make-way-for-trump-last-?t=1623415487917
Onderzocht. Goed, toch? Kunnen ze blijkbaar niet alleen leugens schrijven, maar ook de waarheid soms.

Study shows hydroxychloroquine and zinc treatments increased coronavirus survival rate by almost three times​

Of hoe de media & talking heads hun kar weer draaien als een andere president aan de macht is.
HCQ+zink voor zwaar zieke patiënten doet bij acuut en kort gebruik de overlevingskans stijgen.
Trump slikte het preventief, en was ervan overtuigd dat het ten eerste beschermend zou werken tegen corona en ten tweede corona zou genezen. Beiden kloppen niet.

Hoe draaien de media hun kar? Door onderzoek af te wachten en feiten te posten wanneer die aan de orde zijn?

Onderzocht. Goed, toch? Kunnen ze blijkbaar niet alleen leugens schrijven, maar ook de waarheid soms.

HCQ+zink voor zwaar zieke patiënten doet bij acuut en kort gebruik de overlevingskans stijgen.
Trump slikte het preventief, en was ervan overtuigd dat het ten eerste beschermend zou werken tegen corona en ten tweede corona zou genezen. Beiden kloppen niet.

Hoe draaien de media hun kar? Door onderzoek af te wachten en feiten te posten wanneer die aan de orde zijn?
Neen en neen. Hoe je toch weer een invalshoek moet zoeken om hem toch geen gelijk te kunnen geven.
Ja. Hij nam dat ook preventief. Dat is één aspect waar hij sprak over HCQ & zink. In de lijn van baat het niet dan schaadt het niet.
Hij heeft ook meermaals gezegd dat het als behandeling voor Covid kan gebruikt worden en dat het effectief is.
Wat deze laatste studie ook aantoont.

Heb je de studie al gelezen @Legatus ? Dan weet je ongetwijfeld ook dat het om een studie gaat die nog niet eens doorheen de peer review fase is, laat staan dat dokters hun medisch advies erop zouden moeten baseren.
Beetje vreemd dat dat nergens in het Yahoo artikel vermeld wordt. Tot je natuurlijk de auteur gaat opzoeken: een conservatieve politieke journalist voor The Washington Examiner.

Hou toch eens op met de wetenschap zo te politicizeren.

Heb je de studie al gelezen @Legatus ? Dan weet je ongetwijfeld ook dat het om een studie gaat die nog niet eens doorheen de peer review fase is, laat staan dat dokters hun medisch advies erop zouden moeten baseren.

Beetje vreemd dat dat nergens in het Yahoo artikel vermeld wordt. Tot je natuurlijk de auteur gaat opzoeken: een conservatieve politieke journalist voor The Washington Examiner.

Gohjah, tis ook niet omdat het nog niet door peer-review is en gepolitiseerd dat het daarom niets waard is hé. Als HCQ helpt bij covid-overlevingskansen is dat alleen maar goed nieuws.

Maar dat wil niet zeggen dat Trump niet nog altijd een debiel is die dat woord gewoon ergens had opgevangen en verspreid zonder er ook maar iets van af te weten. Er waren toen niet afdoende bewijzen dat HCQ hielp en het was dus nog altijd enorm verantwoordelijk van hem, ook al blijkt hij misschien achteraf correct te zijn. Beetje Nostradamus effect, die braakte zoveel onzin uit dat er af en toe wel eens iets correct zal blijken.

Gohjah, tis ook niet omdat het nog niet door peer-review is en gepolitiseerd dat het daarom niets waard is hé. Als HCQ helpt bij covid-overlevingskansen is dat alleen maar goed nieuws.

Maar dat wil niet zeggen dat Trump niet nog altijd een debiel is die dat woord gewoon ergens had opgevangen en verspreid zonder er ook maar iets van af te weten. Er waren toen niet afdoende bewijzen dat HCQ hielp en het was dus nog altijd enorm verantwoordelijk van hem, ook al bleek hij achteraf correct te zijn. Beetje Nostradamus effect, die braakte zoveel onzin uit dat er af en toe wel eens iets correct zal blijken.
Ik vind het zeer onverantwoordelijk dat men in bepaalde kringen zonder enige vorm van kritiek of voorzichtigheid medische papers als waarheid gaat verkondigen terwijl die nog niet eens door de peer review fase zijn geraakt. En daarmee doe ik geen enkele uitspraak over de validiteit van de paper zelf, enkel over het feit dat er een zeer goede reden is dat het peer review proces bestaat.

Moest ik toch even om lachen. De ironie.

Additionally, some migrants say there is a widespread perception that it’s become easier—and more inviting—to enter the U.S. under President Biden than under former President Donald Trump.

“Expectations were created that with the government of President Biden there would be a better treatment of migrants,” Mexican President Andrés Manuel López Obrador said at his daily press conference on Tuesday. “And this has caused Central American migrants, and also from our country, wanting to cross the border thinking that it is easier to do so.”

Yea. No shit.

Stemmen kopen voor de toekomst.

Terug
Bovenaan