Slabbakt de amerikaanse motor?
https://www.cnbc.com/2021/05/07/jobs-report-april-2021.html
ondanks het eindeloos bijprinten. Mij lijkt momenteel dat enkel de beurzen ervan profiteren.
Interessante analyse:


But another way to look at this is there is a great re-assessment going on in the U.S. economy. It’s happening on a lot of different levels. At the most basic level, people are still hesitant to return to work until they are fully vaccinated and their children are back in school and daycare full-time. For example, all the job gains in April went to men. The number of women employed or looking for work fell by 64,000, a reminder that childcare issues are still in play.

There is also growing evidence - both anecdotal and in surveys - that a lot of people want to do something different with their lives than they did before the pandemic. The coronavirus outbreak has had a dramatic psychological effect on workers, and people are re-assessing what they want to do and how they want to work, whether in an office, at home or some hybrid combination.

A Pew Research Center survey early this year found that 66 percent of the unemployed had “seriously considered” changing their field of work, a far greater percentage than during the Great Recession. People who used to work in restaurants or travel are finding higher-paying jobs in warehouses or real estate, for example. Or they want to a job that is more stable and less likely to be exposed to the coronavirus -- or any other deadly virus down the road. Consider that grocery stores shed over 49,000 workers in April and nursing care facilities lost nearly 20,000.

Ik kan me bv. voorstellen dat obers niet staan te springen om terug aan het werk te gaan voor $2 per uur. Zij moeten hun geld uit tips halen maar de restaurantsector draait allesbehalve op het normale activiteitsniveau.
 
Slabbakt de amerikaanse motor?
https://www.cnbc.com/2021/05/07/jobs-report-april-2021.html
ondanks het eindeloos bijprinten. Mij lijkt momenteel dat enkel de beurzen ervan profiteren.
Iedereen met assets gaat erop vooruit (huizen, vastgoed, stocks, commodities, trackers, edelmetalen, ...). Iedereen zonder asstes met bijv. enkel een spaarrekening of geen liquide middelen gaat erop achteruit. Ik zie vooral een stijgende ongelijkheid tussen vermogens door quantitative easing.
 
Ik kan me bv. voorstellen dat obers niet staan te springen om terug aan het werk te gaan voor $2 per uur. Zij moeten hun geld uit tips halen maar de restaurantsector draait allesbehalve op het normale activiteitsniveau.
Hebben ze een alternatief? Ik denk ook niet dat ze voor Covid stonden springen om dat te doen, maar het geld moet binnenkomen op één of andere manier.
 
Hebben ze een alternatief? Ik denk ook niet dat ze voor Covid stonden springen om dat te doen, maar het geld moet binnenkomen op één of andere manier.
Het lijkt mij als ik dat artikel lees dat er meer mensen hun jobkeuze in vraag stellen, door de rechtstreekse effecten (sluiting door COVID) maar ook door de onrechtstreekse (het politiek maken van mondmaskers en weigering om ze te dragen door klanten).

Dat effect zal ook wel groter zijn in de VS waar 2 weken verlof nemen een zeldzaamheid is, terwijl velen nu ongebruikelijk lang thuiszaten. Natuurlijk zullen veel mensen de luxe niet hebben om te kunnen kiezen, maar als die er enigzins is kan dit wel de trigger zijn om van job te veranderen. Of op pensioen te gaan, zoals ook in het artikel.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat mensen tijdens de pandemie inderdaad tijd hebben gehad om hun jobsituatie in vraag te stellen. Waarom zou je nog in de horeca of in retail gaan werken als je amper meer verdient dan thuis te zitten en geld uit te sparen op kinderzorg? Dan denk ik dat veel mensen liever overstappen op data entry jobs waar ze van thuis uit kunnen werken of warehouse jobs die flexibeler zijn en beter betalen.
 
Ik denk dat mensen tijdens de pandemie inderdaad tijd hebben gehad om hun jobsituatie in vraag te stellen. Waarom zou je nog in de horeca of in retail gaan werken als je amper meer verdient dan thuis te zitten en geld uit te sparen op kinderzorg?
Tja, ik kan ze ongelijk geven. Ik heb dat horecasysteem ook nooit goed begrepen, obers en barmannen die geen/nauwelijks een bezoldiging krijgen en het dan moeten doen van de tips.
Ik zou dat enkel doen als er echt geen ander alternatief was.
 
Verloning is natuurlijk maar één aspect van een job eh.
Ik ga het nu niet veralgemenen (en al zeker niet naar Amerika), maar ik ken toch wel wat mensen (/studenten) die in de horeca staan en die hun job gewoon keigraag doen. Zeker als je uw klanten goed kent/gekend bent.

Gelukkig zijn er nog mensen die niet enkel en alleen naar het loon zien, anders zou iedereen de 20% zelfde jobs doen.
Er zijn genoeg mensen met een diploma hoger onderwijs die vér onder hun 'niveau' werken en veel minder verdienen maar die job veel liever doen.
Chapeau voor die mensen, want geen enkele job is te min.
 
Verloning is natuurlijk maar één aspect van een job eh.
Ik ga het nu niet veralgemenen (en al zeker niet naar Amerika), maar ik ken toch wel wat mensen (/studenten) die in de horeca staan en die hun job gewoon keigraag doen. Zeker als je uw klanten goed kent/gekend bent.

Gelukkig zijn er nog mensen die niet enkel en alleen naar het loon zien, anders zou iedereen de 20% zelfde jobs doen.
Er zijn genoeg mensen met een diploma hoger onderwijs die vér onder hun 'niveau' werken en veel minder verdienen maar die job veel liever doen.
Chapeau voor die mensen, want geen enkele job is te min.
Dat is natuurlijk ook iets dat enkel opgaat als de verloning voldoende is. België/West-Europa is denk ik een betere plek om gewoon te kiezen wat je graag doet, want met een voltijdse job kan je hier meestal wel overleven.

Ik denk trouwens dat veel jobs met algemeen slechte voorwaarden vooral worden uitgevoerd door mensen die weinig keuze hebben.
 
Het zijn de Palestijnen die de bommen aan het schieten zijn op burgerdoelwitten. Biden kan daar moeilijk partij voor gaan kiezen.
 
Het zijn de Palestijnen die de bommen aan het schieten zijn op burgerdoelwitten. Biden kan daar moeilijk partij voor gaan kiezen.
Desalniettemin sterven er altijd meer Palestijnse burgers in Israëlische tegenaanvallen dan Israëlische burgers bij Palestijnse aanslagen.

Een en ander heeft natuurlijk te maken met de dichte bevolkingsgraad in Gaza, maar toch Israël raakt ook burgerdoelwitten.
 
Ook wel een pijnlijke voor de biden administratie.
https://news.yahoo.com/biden-administration-resume-border-wall-005447814.html

Amper twee weken na het aankondigen dat alle werken stoppen.
https://edition.cnn.com/2021/04/30/us/border-wall-construction-stopped/index.html

De pro en contra agrumenten van de muur is op zijn minst dubieus. Lijkt me enkel gespinned in volle verkiezingsstrijd als een maatregel die de racistische insteek van de republikeinen in de verf wou zetten. Dit terwijl elke administratie, reps en dems, door heen de jaren aan de verstevingen van de grens gewerkt heeft.
 

Hebt ge ook gelezen waarom?



Er was een dijk: daar zijn gaten ingemaakt voor Trumps muur en nu moeten ze die gaten herstellen.
.
Wall construction remains paused to extent permitted by law. Per DHS, we’ve started critical work to repair the Rio Grande Valley’s flood levee, which was excavated to make way for border wall. This remediation work will not involve expanding border barrier," USACE stated on Twitter.

BORDER CRISIS: GOP SENATOR INTRODUCES BILL ALLOWING LOCAL POLICE TO ENFORCE IMMIGRATION LAWS

The Department of Homeland Security (DHS) explained in a statement that repairs will "protect border communities from physical dangers" left in the wake of the construction. The statement claims that "large holes' were blown into the Rio Grande Valley's flood barrier system to make way for the wall which, as a result, requires repairing to prevent "catastrophic flooding."
En het cnn artikel is meer een aanklacht tov Trump imo: die heeft duizenden hectare aan natuur beschadigd, zeldzame dieren in gevaar gebracht en een muur gebouwd waar een simpel hek ook werkte. En Biden zit nu met de gevolgen.
 
Hebt ge ook gelezen waarom?



Er was een dijk: daar zijn gaten ingemaakt voor Trumps muur en nu moeten ze die gaten herstellen.

En het cnn artikel is meer een aanklacht tov Trump imo: die heeft duizenden hectare aan natuur beschadigd, zeldzame dieren in gevaar gebracht en een muur gebouwd waar een simpel hek ook werkte. En Biden zit nu met de gevolgen.
goddmanit
in my defence...
https://www.campaignlive.co.uk/article/eight-ten-people-read-headline/1374722
 
Terug
Bovenaan