Ook weer sterk staaltje framing.

Hij sprak de katholieken en joden aan die normaal nooit gaan stemmen. Die moeten nu gaan stemmen om alle onzin dat aan het gebeuren is naar wetgeving voor geslachtsverandering zonder toestemming ouders etc terug te draaien. Ze moeten nu gaan stemmen en niet binnen 4 jaar omdat tegen dan al anti-christelijke wetgeving zal teruggedraaid hebben waar heel zijn betuig over ging tiens.

Maar dat wordt door de lionise fake news media natuurlijk vertaald als “trump zei dat er geen nieuwe verkiezingen maar zullen komen”.
Je bent wel héél zeker van jouw persoonlijke interpretatie, die alleen maar klopt als je
1. Vergeet dat de volgende president dezelfde wetten weer kan terugdraaien, dus dan zou de zin niet kloppen en moeten ze wel nog gaan stemmen. Denk je dat hij dat niet snapt?
2. Project2025 negeert, waarin letterlijk dat staat, en een tiental andere keren dat hij dat vermeldt.

Je bent wel héél zeker van jouw persoonlijke interpretatie, die alleen maar klopt als je
1. Vergeet dat de volgende president dezelfde wetten weer kan terugdraaien, dus dan zou de zin niet kloppen en moeten ze wel nog gaan stemmen. Denk je dat hij dat niet snapt?
2. Project2025 negeert, waarin letterlijk dat staat.
En jij bent precies nog heel zeker dat Trump project 2025 gaat uitvoeren.

En jij bent precies nog heel zeker dat Trump project 2025 gaat uitvoeren.
1 punt van de 3? Ik denk dat als ik 3 dingen actief moet negeren voor ik een interpretatie kan geloven, en geen enkele voor ik een ándere interpretatie kan geloven, ik het wel weet.

2. Project2025 negeert, waarin letterlijk dat staat, en een tiental andere keren dat hij dat vermeldt.
Natuurlijk snapt ie dat, waar ie hier op gepakt zou moeten worden is dat ie liegt tegen die mensen, iets dat ie nog wel eens durft te doen. Net even online gezocht en er is veel over te vinden maar niemand lijkt iets te zeggen over dat er in project 25 zou staan dat verkiezingen gaan afgeschaft worden.

Ah Weer het gebruikelijke; "hij bedoelde het ni zo".
Da's hetzelfde als zeggen dat Biden met zijn bullseye comment opgeroepen heeft om Trump te vermoorden en dan als iemand dat ontkent met zo'n comment af te komen. Als je elke vage uitspraak op de slechts mogelijke manier gaat interpreteren dan zegt iedereen best wel wat verschrikkelijke dingen.

Moest je in je quote de paar vorige zinnen ook toevoegen dat zie je al dat het gezegd wordt in de context van ze te motiveren om te gaan stemmen.

Da's hetzelfde als zeggen dat Biden met zijn bullseye comment opgeroepen heeft om Trump te vermoorden en dan als iemand dat ontkent met zo'n comment af te komen. Als je elke vage uitspraak op de slechts mogelijke manier gaat interpreteren dan zegt iedereen best wel wat verschrikkelijke dingen.

Moest je in je quote de paar vorige zinnen ook toevoegen dat zie je al dat het gezegd wordt in de context van ze te motiveren om te gaan stemmen.
Met het verschil dat Biden nooit geprobeerd heeft om een verkiezingsuitslag om te draaien om zelf aan de macht te blijven. Trump heeft al vaker gealludeerd op zijn dictatoriale fantasieën.

Ik zou, zeker in her geval van Trump, toch echt wel gewoon afgaan op wat hij zegt en wat hij al meermaals aangehaald heeft van plan te zijn. Na zijn vorige termijn zou niemand hem nog het voordeel van de twijfel mogen geven.

Met het verschil dat Biden nooit geprobeerd heeft om een verkiezingsuitslag om te draaien om zelf aan de macht te blijven. Trump heeft al vaker gealludeerd op zijn dictatoriale fantasieën.
Inderdaad, en daar mag ie keihard voor aangepakt worden, maar dit is duidelijk niet wat ie hier bedoelde of je moet je het toch al duidelijk de meest vergezochte interpretatie nemen. Het is niet omdat Trump onaanvaardbare dingen doet dat het nu ok is om zijn uitspraken overal te gaan vervormen. Het is exact dit soort houding dat tot polarisatie leidt, een Trump aanhanger die dit in de media ziet zal, terecht, denken dat die media aan het liegen is over Trump en ook de rationele beslissing nemen om al de rest niet meer te geloven.

Trouwens, moesten mensen echt denken dat Trump hier zonet het omverwerpen van de democratie heeft afgekondigd dan denk ik dat dit wel iets belangrijker nieuws zou zijn dan de regen op de openingsceremonie van de olympische spelen.

Trouwens, moesten mensen echt denken dat Trump hier zonet het omverwerpen van de democratie heeft afgekondigd dan denk ik dat dit wel iets belangrijker nieuws zou zijn dan de regen op de openingsceremonie van de olympische spelen.
Dat vind ik een zeer zwak argument. Er is gewoon een kwestie van gewenning.

In de Gazastrook vallen nog altijd zeer veel doden en is het, qua grootteorde, niet echt veel beter dan maanden geleden. Maar desondanks is dit minder nieuws. Het is gewoon minder 'nieuw'. Dat wilt niet zeggen dat het minder erg is.

Idem hier.

Dat vind ik een zeer zwak argument. Er is gewoon een kwestie van gewenning.

In de Gazastrook vallen nog altijd zeer veel doden en is het, qua grootteorde, niet echt veel beter dan maanden geleden. Maar desondanks is dit minder nieuws. Het is gewoon minder 'nieuw'. Dat wilt niet zeggen dat het minder erg is.

Idem hier.
dus een CNN wiens laatste artikel over Trump vandaag nog dit was:
Trump once trashed bitcoin as ‘based on thin air.’ Now, he’s addressing crypto’s largest convention
Jul 27, 2024
zou het nieuws zo moe zijn dat zelfs als Trump voor de eerste keer ooit zegt dat als ie verkozen wordt de verkiezingen afgeschaft zullen worden; dit zelfs geen artikel meer waard is?

zulke holle termen helpen het gesprek niet vooruit
dus een CNN wiens laatste artikel over Trump vandaag nog dit was:
Trump once trashed bitcoin as ‘based on thin air.’ Now, he’s addressing crypto’s largest convention
Jul 27, 2024
zou het nieuws zo moe zijn dat zelfs als Trump voor de eerste keer ooit zegt dat als ie verkozen wordt de verkiezingen afgeschaft zullen worden; dit zelfs geen artikel meer waard is?
Omdat Trump dat ook niet gezegd heeft en dit fake News is.

Hij heeft enkel gezegd dat gelovige mensen die normaal nooit gaan stemmen nu voor 1x echt moeten gaan stemmen zodat hij die absurde wetten kan tegenhouden of terugdraaien.

Bekijk zijn volledige speech zou ik zeggen, maar ik vermoed dat 99% van de mensen dit niet doen en fake News left media als zoete koek slikken.

Dat is wel een heel straffe interpratie. Het is een verdere ondergraving van de democratie, niet het in een keer omver werpen ervan. Trump Wil de hongarije methode volgen en proberen legislatief democratie te ondermijnen. Het zodanig verankeren van kerk in staat zodat christensen niet meer moeten gaan stemmen is daar maar een onderdeel van.

Dat is wel een heel straffe interpratie. Het is een verdere ondergraving van de democratie, niet het in een keer omver werpen ervan. Trump Wil de hongarije methode volgen en proberen legislatief democratie te ondermijnen. Het zodanig verankeren van kerk in staat zodat christensen niet meer moeten gaan stemmen is daar maar een onderdeel van.
Da's dan toch wel het tegenovergestelde van wat ie hier volgens sommigen hier doet: bruutweg zeggen dat er geen verkiezingen meer gaan zijn, dat doet zelfs een Putin niet. Veel meer "in één keer omverwerpen" kan je niet gaan.

Da's dan toch wel het tegenovergestelde van wat ie hier volgens sommigen hier doet: bruutweg zeggen dat er geen verkiezingen meer gaan zijn, dat doet zelfs een Putin niet. Veel meer "in één keer omverwerpen" kan je niet gaan.
Het staat nochtans gewoon in project2025, autoritair regime is beter, president voor het leven. Hij heeft er nog al op gezinspeeld, dit is echt niet de eerste keer, hoor.

Edit: heel waarschijnlijk is het niet dat hem dat lukt of dat hij het zelfs gaat proberen, he. Maar daar gaat het toch niet om? Hij heeft ook gezegd dat hij de verkiezingen niet zou erkennen en dat heeft hij toen ook niet gedaan. Ook al zeiden ze toen ook: hij bedoelt dat niet zo.

Zegt daar ook niet dat hij geen christen is?
Die heeft toch onlangs zijn eigen bijbels staan te verkopen en ook verklaard dat het zijn favoriete boek is?
Wie gelooft die man nog?

Hij heeft enkel gezegd dat gelovige mensen die normaal nooit gaan stemmen nu voor 1x echt moeten gaan stemmen zodat hij die absurde wetten kan tegenhouden of terugdraaien.

Bekijk zijn volledige speech zou ik zeggen, maar ik vermoed dat 99% van de mensen dit niet doen en fake News left media als zoete koek slikken.
Aha, de klassieker! Hij bedoelde het niet zo! Het is fake news! Jullie interpreteren hem gewoon fout!

Trump fans zijn echt iets wereldvreemds en logica is vaak ver zoek.

Volgens zijn aanhangers vertelt Trump tegelijkertijd "de waarheid zoals het is" en "bedoelt hij het niet echt zo".

Zegt daar ook niet dat hij geen christen is?
Die heeft toch onlangs zijn eigen bijbels staan te verkopen en ook verklaard dat het zijn favoriete boek is?
Wie gelooft die man nog?
Welke sane human being gelooft ook dat Trump gelovig is?

'On day one I will sign a new executive order to cut federal funding for any school pushing critical race theory, transgender, insanity and any other inappropriate racial, sexual or political content... on to the lives of our childeren'.

Aub...

Lees dat woord voor woord en kom dan nog eens zeggen dat je daar op zou stemmen.

Als dat geen gevaar is voor elk modern Westers land, dan weet ik het ook niet meer.

Ik wil volledig meegaan in jouw interpretatie, maar kan je nog verduidelijken waarom gelovige mensen dan volgende keer niet moeten gaan stemmen?

Terug
Bovenaan