De vorige keer? Je bedoelt toen het Capitool bestormt werd?Goh, de vorige keer dat Trump werd verkozen moesten we ons ook allemaal klaarmaken voor de Derde Wereldoorlog. Ik neem dat soort artikels met een dikke korrel zout.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De vorige keer? Je bedoelt toen het Capitool bestormt werd?Goh, de vorige keer dat Trump werd verkozen moesten we ons ook allemaal klaarmaken voor de Derde Wereldoorlog. Ik neem dat soort artikels met een dikke korrel zout.
De vorige keer? Je bedoelt toen het Capitool bestormt werd?
Waar de meerderheid van zijn aanhang (lees: cult) die daar niet aanwezig waren, het allemaal oké vonden.Dat was na de termijn van Trump en een actie van een deel van zijn aanhang.
Er is géén maar. Heb het eingelijk gehad met al die excuusjes om Trump maar niet verantwoordelijk te houden voor al deze gebeurtenissen.Geen beleidsbeslissing van hemzelf ofzo. En ja, Trump had gerust meer kunnen doen om dit voorkomen, maar dit neemt niet weg dat zijn beleid in schril contrast stond met de doemscenario's die sommigen ons wilden doen geloven.
Dat was tijdens de termijn van Trump hoor. De bestorming was op 6 januari en zijn termijn liep tot 20 januari.Dat was na de termijn van Trump en een actie van een deel van zijn aanhang. Geen beleidsbeslissing van hemzelf ofzo. En ja, Trump had gerust meer kunnen doen om dit voorkomen, maar dit neemt niet weg dat zijn beleid in schril contrast stond met de doemscenario's die sommigen ons wilden doen geloven.
Dat was tijdens de termijn van Trump hoor. De bestorming was op 6 januari en zijn termijn liep tot 20 januari.
Punt blijft wel wat @Conradus aanhaalt, we zijn toen dus geëindigd met een bestorming van een democratisch instituut door een hoop mensen die allemaal geloofden dat de democratie best omver zou geworpen worden, aangestookt door jaren in te spelen op hun wantrouwen en uiteindelijk te verklaren dat de verkiezingen "gestolen" waren.Fair enough. Op het einde van zijn termijn dan. Maar dat verandert niets aan mijn stellingname.
Er zijn bewijzen dat zijn kabinet het mee heeft aangestuurd. Schril contrast met zijn beleid is fout.Fair enough. Op het einde van zijn termijn dan. Maar dat verandert niets aan mijn stellingname.
Punt blijft wel wat @Conradus aanhaalt, we zijn toen dus geëindigd met een bestorming van een democratisch instituut door een hoop mensen die allemaal geloofden dat de democratie best omver zou geworpen worden, aangestookt door jaren in te spelen op hun wantrouwen en uiteindelijk te verklaren dat de verkiezingen "gestolen" waren.
Er zijn bewijzen dat zijn kabinet het mee heeft aangestuurd. Schril contrast met zijn beleid is fout.
Hij heeft herhaaldelijk tijdens zijn presidentschap ten eerste de scheiding der machten geschonden (= dictatuur) en ten tweede de macht van het presidentschap te breed geïnterpreteerd door oa te zeggen dat staten naar hem moesten luisteren, staatsfondsen af te pakken van gouverneurs, de nationale garde te willen inzetten… en ten derde ongezien veel executive orders te gebruiken. Daarnaast meer dan welke president ooit in de geschiedenis vriendjes en familie benoemd zonder bewijs van competentie (exact wat er dus in dat artikel staat).
Gohja, maakt het iets uit? De gevestige instituten waren de vijand en ondertussen wijst alles erop dat de verkiezingen niet gestolen waren. Voor mijn part zeg je dat ze het wel goed bedoelden, als je dan als betoger zij aan zij staat met mensen die pakweg Pence willen lynchen, vind ik dat nogal praat voor de vaak.Die betogers geloofden inderdaad effectief dat de verkiezingen getolen waren. Bestormden ze het Capitool dan niet net in naam van de democratie (al dan niet foutief)?
Deels waar, maar het was zijn eerste termijn. "Checks and Balances" werkte nog en hij werd regelmatig teruggefloten.Goh, de vorige keer dat Trump werd verkozen moesten we ons ook allemaal klaarmaken voor de Derde Wereldoorlog. Ik neem dat soort artikels met een dikke korrel zout.
enDat was na de termijn van Trump en een actie van een deel van zijn aanhang. Geen beleidsbeslissing van hemzelf ofzo. En ja, Trump had gerust meer kunnen doen om dit voorkomen, maar dit neemt niet weg dat zijn beleid in schril contrast stond met de doemscenario's die sommigen ons wilden doen geloven.
Die bestorming was een direct resultaat van hem en heel zijn administratie die alles uit de kast getrokken hebben om de verkiezing als "gestolen" te bestempelen.Die betogers geloofden inderdaad effectief dat de verkiezingen getolen waren. Bestormden ze het Capitool dan niet net in naam van de democratie (al dan niet foutief)?
Trump:
Former president Donald Trump denigrated his domestic opponents and critics during a Veterans Day speech Saturday, calling those on the other side of the aisle “vermin” and suggesting that they pose a greater threat to the United States than countries such as Russia, China or North Korea. That language is drawing rebuke from historians, who compared it to that of authoritarian leaders.
Zijn hele strategie bestaat nu (indien hij verkozen zou worden) om dat terugfluiten tot een minimum te herleiden of zelfs onmogelijk te maken.Ok, maar als hij hier effectief de wetten overtreed die de democratische rechtstaat vormgeven wordt hij daarvoor toch gewoon teruggefloten? Verder is er nog heel wat ruimte tussen een 'autoritaire president' en een dictatuur.
Letterlijk toegeven dat hij ook maar enige politiek tegenstander die een beetje tractie zou krijgen, gelijk de DOJ op hen zou afsturen, en beginnen aanklagen...Trump’s plan includes asserting more White House control over the Justice Department, an institution the former president has said he would utilize to seek revenge on his critics, including former allies.
“I will appoint a real special prosecutor to go after the most corrupt president in the history of the United States of America, Joe Biden, and the entire Biden crime family,” the former president said in June after his arraignment in Florida. “I will totally obliterate the Deep State.”
During a recent interview with Univision, Trump took it a step further.
“If I happen to be president and I see somebody who’s doing well and beating me very badly, I say go down and indict them,” he said.
Hunter Biden wilt wel getuigen maar publiekelijk maar de republikeinen willen dit niet. Want dat is namelijk moeilijker om te manipuleren en zo hun kiesvee te beliegen.En de Republikeinse partij is in de aanval gegaan. Impeachment procedure is goedgekeurd door het huis van afgevaardigden met alle republikeinen die voor stemden, en alle democraten tegen.
Trump heeft alle afgevaardigden mooi op een lijntje!
Nu, in deze zaak is het wel heel goed mogelijk dat Biden boter op het hoofd heeft, en Hunter die weigert te getuigen is ook geen mooi plaatje.
De kans is natuurlijk heel groot dat het allemaal verloren werk is, want uiteindelijk moet er in de senaat een meerderheid behaald worden om effectief Biden te impeachen, en daar hebben de democraten de meerderheid.
Over het bedrag valt te twisten, da’s Amerika natuurlijk. Maar de veroordeling lijkt me volledig terecht. Guiliani nu wel compleet bankroet vermoed ik.Rudy Giuliani heeft een beetje stevige whoopsie aan zijn been.
Net veroordeeld tot het betalen van 148 miljoen dollar aan twee verkiezingsmedewerkers.
Tijdens de mediacampagne van team Trump om de verkiezing als gestolen te verkopen heeft Rudy twee medewerkers ( moeder en dochter) zo goed als beschuldigd van massale fraude ,volstrekt onterecht, waardoor Trump aanhangers hun leven een tot een quasi hel hebben herleid.