Ik zie niet veel verschillen tussen Donald Trump en Joe Biden. Een compleet andere stijl, andere standpunten op vlak van klimaat maar beiden staan sowieso voor de America First politiek. Biden heeft enkele zaken van Trump teruggeschroefd maar de export ban van Covid-19 vaccins heeft Joe Biden niet opgeschort. Eerstdaags worden dosissen van het Astra Zeneca vaccin verscheept van de VS naar Mexico en Canada. Tot op heden hebben de VS amper vaccins uitgevoerd. Velen denken dat Biden een gezapige oude man is en onderschatten hem.
ondanks de expliciete vraag van Europa aan de US om vaccins.
Ik denk wel dat dit als toegift is om de migratiestroom tegen te houden.

Ik vraag me toch ook een beetje af wat de politiek is achter het beledigen van Poetin en de aanvallende houding naar China toe. Laten zien dat USA een supermacht is waar niet mee te sollen valt?

Ik vraag me toch ook een beetje af wat de politiek is achter het beledigen van Poetin en de aanvallende houding naar China toe. Laten zien dat USA een supermacht is waar niet mee te sollen valt?

Sowieso.
Joe Biden heeft 44 jaar ervaring in Washington. Het is onze media die Joe Biden een 'soft imago' heeft gegeven.

Sowieso.
Joe Biden heeft 44 jaar ervaring in Washington. Het is onze media die Joe Biden een 'soft imago' heeft gegeven.
ik heb nooit het beeld van een softe Biden gehad hoor. Wel van `rustiger` en meer beredeneerd. Een koorknaapje gaat nooit president worden, dat zijn mensen die ofwel het publiek kunnen bespelen ofwel nietsontzienende geslepen politici. Uiteindelijk moeten die zonder verpinken mensens kunnen opofferen voor het land en ongetwijfeld hebben die in hun weg naar de top al wel meerdere vuile zaakjes gedaan of met hun schouders gewerkt. Dus saai of niet heeft weinig te maken met dit: ik vraag me af wat de politieke reden is en daar heeft het imago van de president eigenlijk weinig mee te maken imo.
Zo zitten de Verenigde Staten in elkaar volgens de mainstream Europese media

Democraten = good
GOP = evil
zever.

Biden is moment van de waarheid. Eindelijk gaat de wereld zien dat Amerika niet meer almachtig is.

Bij Obama hebben we al gezien dat de macht van Amerika stagneerde. Trump kwam met "America First". Ze wilden terug naar de machtige Amerika. Uiteindelijk buiten wat protectionisme is hij niet verder geraakt. Met Biden gaan we zien dat Amerika zonder samenwerking met andere landen gewoonweg machteloos is.

Kijk naar Syrië. Rusland en Turkije kunnen samen Amerika blokkeren. Zaken zoals een solo irak-inval in 2003 zijn voltooid verleden tijd. Die tijden van macht zijn voorbij. Weinig forumleden hier beseffen dit.

Biden gaat het moeilijk hebben.

Björn Soenens en Greet De Keyzer😄.
Trump=/=GOP en Bjorn en Greet maken de media niet.
De personen die ge aanhaalt hadden het duidelijk niet voor Trump en dat scheen regelmatig door, dat geef ik toe. Op de website van de vrt was men meer neutraal.
Los daarvan:
- er zijn buiten Trump nog presidenten van de republikeinen geweest, die werden niet positiever/negatiever voorgesteld dan die van de democraten.
- Biden is nu aan de macht en het journaal heeft op enkele dagen laten zien dat het een oude man is die op zijn smikkel gaat bij het opgaan van de trappen, dat hij Poetin een moordenaar heeft genoemd en dat hij achter de minister staat die de besprekingen met de Chinezen een heel moeilijke start heeft gegeven.

Dus stop aub met dat die `media is links`-retoriek. Dat is al lang debunked.

Biden is moment van de waarheid. Eindelijk gaat de wereld zien dat Amerika niet meer almachtig is.

Bij Obama hebben we al gezien dat de macht van Amerika stagneerde. Trump kwam met "America First". Ze wilden terug naar de machtige Amerika. Uiteindelijk buiten wat protectionisme is hij niet verder geraakt. Met Biden gaan we zien dat Amerika zonder samenwerking met andere landen gewoonweg machteloos is.

Kijk naar Syrië. Rusland en Turkije kunnen samen Amerika blokkeren. Zaken zoals een solo irak-inval in 2003 zijn voltooid verleden tijd. Die tijden van macht zijn voorbij. Weinig forumleden hier beseffen dit.

Biden gaat het moeilijk hebben.

Niet meer almachtig? Al eens gezien over welke vuurkracht en militaire technologie de VS beschikken? Rusland en de Verenigde Staten zijn tot op heden nog altijd de enige landen in de wereld die beschikken over long range strategic bombers + de B2 is de enige 'stealth' lange afstands bommenwerper ter wereld.

Laatst bewerkt:
Niet meer almachtig? Al eens gezien over welke vuurkracht en militaire technologie de VS beschikken?
En toch is Rusland momenteel de nummer 1. Het gaat niet enkel om militair vuurkracht, maar Poetin zet ieder politicus in de wereld schaakmat. Poetin heeft destijds Obama ook schaakmat gezet wat betreft zijn Syrië-politiek. Obama heeft zijn eigen woorden/rode lijn moeten inslikken wat betreft gasaanvallen van Asad. Yep, allemaal door Poetin. Die tactiek van Poetin mag best in de boeken komen en bestuurd worden door studenten die politieke wetenschappen of bestudeerd worden door diplomaten/adviseurs/whatever.

Laatst bewerkt door een moderator:
De personen die ge aanhaalt hadden het duidelijk niet voor Trump en dat scheen regelmatig door, dat geef ik toe. Op de website van de vrt was men meer neutraal.
Los daarvan:
- er zijn buiten Trump nog presidenten van de republikeinen geweest, die werden niet positiever/negatiever voorgesteld dan die van de democraten.
- Biden is nu aan de macht en het journaal heeft op enkele dagen laten zien dat het een oude man is die op zijn smikkel gaat bij het opgaan van de trappen, dat hij Poetin een moordenaar heeft genoemd en dat hij achter de minister staat die de besprekingen met de Chinezen een heel moeilijke start heeft gegeven.

Ja ok. Ook waar

En toch is Rusland momenteel de nummer 1. Het gaat niet enkel om militair vuurkracht, maar Poetin zet ieder politicus in de wereld schaakmat. Poetin heeft destijds Obama ook schaakmat gezet wat betreft zijn Syrië-politiek. Obama heeft zijn eigen woorden/rode lijn moeten inslikken wat betreft gasaanvallen van Asad. Yep, allemaal door Poetin. Die tactiek van Poetin mag best in de boeken komen en bestuurd worden door studenten die politieke wetenschappen studeren of bestudeerd worden door diplomaten/adviseurs/whatever.
Zal niet ontkennen dat Poetin veel ballen aan z'n lijf heeft.

Los daarvan:

Ik mis wel die artikels en opiniestukken dat Joe biden dement is en zeker niet fit genoeg is om president te zijn.
Vaag herinner ik me dat Trump ooit eens van een glad hellingetje moeten stappen is (aan een trage snelheid)
https://www.japantimes.co.jp/news/2...ld-trump-unsteady-ramp-walk-health-questions/
https://www.nytimes.com/2020/06/14/us/politics/trump-ramp-water-glass-health.html
https://www.barrons.com/news/trump-s-unsteady-ramp-walk-raises-new-health-questions-01592148605
zelfs fox news!
https://www.foxnews.com/media/media-trumps-health-after-west-point-commencement

Nee tonerider de dag dat de media Joe biden identiek gaat portreteren zoals trump gaat nog heeeeeeeeeel lang op zich wachten.

Ik mis wel die artikels en opiniestukken dat Joe biden dement is en zeker niet fit genoeg is om president te zijn.
Vaag herinner ik me dat Trump ooit eens van een glad hellingetje moeten stappen is (aan een trage snelheid)
https://www.japantimes.co.jp/news/2...ld-trump-unsteady-ramp-walk-health-questions/
https://www.nytimes.com/2020/06/14/us/politics/trump-ramp-water-glass-health.html
https://www.barrons.com/news/trump-s-unsteady-ramp-walk-raises-new-health-questions-01592148605
zelfs fox news!

Nee tonerider de dag dat de media Joe biden identiek gaat portreteren zoals trump gaat nog heeeeeeeeeel lang op zich wachten.
ik ga die discussie niet weer op gang trekken. Als jij wil negeren wat je quote van mij

zelfs fox news!

Ja, het is de media die alle schandalen heeft in de krant gezet, niet Trump die ze heeft gedaan. Ze komen niet hetzelfde in de krant, omdat ze niet hetzelfde doen.

Je voorbeeld is iets van een dwaze uiterlijkheid, zoals er ook over Biden zijn. "Hij ruikt aan kinderhoofdjes = pedo". Belachelijkheid heb je aan beide kanten. Maar als je het over essentiële dingen hebt, ziet het er anders uit omdat het anders ìs.

Als Biden half de wereld begint te beledigen en 3928 leugens verkondigt gedurende zijn ambtstermijn ja dan zie ik het wel gebeuren dat ze hem identitiek portretteren als Trump.

Ja, het is de media die alle schandalen heeft in de krant gezet, niet Trump die ze heeft gedaan. Ze komen niet hetzelfde in de krant, omdat ze niet hetzelfde doen.

Je voorbeeld is iets van een dwaze uiterlijkheid, zoals er ook over Biden zijn. "Hij ruikt aan kinderhoofdjes = pedo". Belachelijkheid heb je aan beide kanten. Maar als je het over essentiële dingen hebt, ziet het er anders uit omdat het anders ìs.
Nee ik verwacht gewoon ellenlange artikels en opiniestukken over hoe biden niet fit is voor president. De geestelijke gezondheid in vraag stellen en of hij wel capabel is om de nucleaire codes te hebben.
Thats all... Veel vraag ik toch niet?

Nee ik verwacht gewoon ellenlange artikels en opiniestukken over hoe biden niet fit is voor president. De geestelijke gezondheid in vraag stellen en of hij wel capabel is om de nucleaire codes te hebben.
Thats all... Veel vraag ik toch niet?
Maar dat had vaak een grond, hè. Als hij even verwarde speeches maakt, namen van mensen die recht voor zijn neus zitten vergeet, totaal onsamenhangende teksten voorleest en honderden leugens verkoopt, zullen ze dat ook schrijven.

Maar ik heb dat toen ook belachelijk genoemd. Alleen gebruik je dit heel handig om al het andere niet onder ogen te moeten zien. De zaken die echt ertoe deden.

Maar dat had vaak een grond, hè. Als hij even verwarde speeches maakt, namen van mensen die recht voor zijn neus zitten vergeet, totaal onsamenhangende teksten voorleest en honderden leugens verkoopt, zullen ze dat ook schrijven.

Maar ik heb dat toen ook belachelijk genoemd. Alleen gebruik je dit heel handig om al het andere niet onder ogen te moeten zien. De zaken die echt ertoe deden.
Wat is al het 'ander'? Beetje vaag omschreven he? Maar inderdaad.. handige ik.... :unsure:
echt bizarre manier van disscusieren.. Ik geef je geen gelijk want al het 'ander'... case closed...

Terug
Bovenaan