Bij de meeste voorverkiezingen is dat een primary waar geregistreerde Republikeinen (soms ook onafhankelijken) kunnen gaan stemmen. Heel soms is dat ook een caucus.

Als GOP en RNC heb je zeker wel wat te zeggen, maar je kan niet zelf uw kandidaat kiezen. Je kan wel uw voorkeur bekendmaken, en campagne voeren. Maar de GOP heeft nog niet gebroken met Trump ook hé. Een nationale afdeling zal wel wat anders zijn, maar uiteindelijk is het normalerwijze de bedoeling als je voorverkiezingen organiseert dat uw partij onafhankelijk is, maar dat bijvoorbeeld individu'en wel hun voorkeur kunnen uitspreken. Daarvan zullen misschien veel endorsements naar andere kandidaten gaan, maar als het op het einde van de dag de mensen voor Trump kiezen, dan heeft de GOP daar weinig te zeggen.
Klopt, maar daarmee zeg je hetzelfde als ik. Dat de partij iets anders is dan de kiezers en iets anders dan de verkozenen. Waar het om ging was de macht die Trump heeft over de partij of andersom, ja? Die macht verandert niet omdat Trump toevallig nog steun heeft.

Uiteraard heeft Trump nog wel een beetje macht over de partij, maar ik kan er helemaal niet mee akkoord gaan dat de volledige Republikeinse Partij in handen is van Trump, op basis van een paar voorverkiezingen zonder dat er tegenstanders zijn.

Trump heeft voor de voorverkiezingen zelf véél meer kans dan in 2016. Hij zal de enige voormalige president in de race, is algemeen gekend en ook waar hij voor staat, en populair bij een groot deel v/d achterban. Trump is op dit moment favoriet. Ik heb nog geen enkele peiling gezien die aangetoond heeft dat Trump zal verliezen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar zoals jij het voorstelt, is het zeker niet. Jij spreekt over een kleinere kans dan in 2016. In 2016 dacht ook niemand dat het hem zou lukken, en zelfs ik dacht dat uiteindelijk de mensen voor een andere keuze zouden gaan. En we waren fout.


Dat is toch niet waar?

Wil daarom niet zeggen dat Trump gegarandeerd is om genomineerd zal worden, maar jij doet hier alsof de kans zeer klein is, zelfs kleiner dan 2016?
Je hebt gelijk over Clinton, inderdaad. Dat was een fout voorbeeld. Maar je snapt toch wat ik bedoel? Dat je op dit moment een onbekende naam vòòr de start van zijn campagne niet kunt vergelijken met iemand die al jarenlang campagne heeft kunnen voeren met onbeperkt budget? Daaruit kun je geen conclusies trekken over dat de rest geen kans maakt. Of over de steun die Trump nog zou hebben.

En ik doe niet alsof de kans zeer klein is. Ik zeg dat ik het niet meer zie gebeuren. Maar je verschuift de discussie wel een klein beetje: het ging over als Trump de cel in zou vliegen. En daarbij zei ik dat ik het sowieso niet echt meer zie gebeuren. Om de paar argumenten die ik aangeef, zie ik dat niet gebeuren. Maar dat kan zeer zeker mis zijn, want ik ga niet doen alsof dat feiten zijn of onveranderlijke waarheden, hoor. Jij ziet dat hij voormalig president is als voordeel. Ik niet, aangezien er nog maar 1 iemand in de laatste 250 jaar verkozen is nadat hij een re-election verloor. Het is niet dat die traditie groot is, van verliezende kandidaten nog een kans te geven.

Maar die dingen zijn maar wat ik denk, of hoe ik het inzie. En zeker geen zekerheden. Maar al je tegenargumenten zeggen ook niks over de waarschijnlijkheid van een burgeroorlog als Trump de cel in draait, waar het eigenlijk over ging, hè. Die zijn niet met elkaar verbonden.
 
Jij ziet dat hij voormalig president is als voordeel. Ik niet, aangezien er nog maar 1 iemand in de laatste 250 jaar verkozen is nadat hij een re-election verloor. Het is niet dat die traditie groot is, van verliezende kandidaten nog een kans te geven.

En hoeveel presidenten hebben zich dan al opnieuw kandidaat gesteld , nadat ze een re-election verloren? Ik dacht 3.

Dus om daar dan nu uit te concluderen dat het bij Trump dan ook niet zal lukken, omdat het al 250 jaar niet gelukt is, is te belachelijk voor woorden.

Wat ik vooral onthou uit de "geschiedenis" is, dat de laatste 30 jaar telkens een democraat opgevolgd wordt door een republikein. en omgekeerd.
Dus die trend zie ik wel voortzetten eigenlijk.
En eigenlijk is dat ook niet onlogisch. Telkens er iemand aan de macht is, is het normaal dat die zijn beleid aan de kaak wordt gesteld, er kritiek wordt gezocht en gevonden, en iemand anders (van een andere partij) zijn kans krijgt.

En wat wel te concluderen valt is dit:
Trump Trump Trump, bijna in elke reply gaat het hier over Trump.
Ahja want recent nog bewezen, 8 van de 10 Republikeinen die voor zijn impeachment stemden, zijn ondertussen politiek geëlilmineerd.

Dus zijn macht is onmogelijk te miskennen. Ook ik zie hem toch weer de uit te dagen kandidaat bij de republikeinen.
De Santis lijkt me ook wel een machtige kandidaat, maar zoals gebleken bij de CPAC poll recent, komt hij toch nog serieus te kort om een rol van betekenis te spelen in de nabije toekomst. Misschien als vice president?
 
En hoeveel presidenten hebben zich dan al opnieuw kandidaat gesteld , nadat ze een re-election verloren? Ik dacht 3.

Dus om daar dan nu uit te concluderen dat het bij Trump dan ook niet zal lukken, omdat het al 250 jaar niet gelukt is, is te belachelijk voor woorden.
Deels ook omdat ze weten dat hun rol is uitgespeeld op het nationale toneel of omdat er door de leeftijd (8 jaar later) soms al wat gezondheidsproblemen optreden. Zeker vroeger wanneer de gemiddelde leeftijd wat lager lag door minder vooruitgang die al gemaakt was in de gezondheidszorg kon dat wel tot een probleem leiden.

Het is trouwens wel al eens gelukt, nl. Grover Cleveland. In 1884 tot president verkozen. In 1888 verloren van Benjamin Harrison door de electoral college (want popular vote gewonnen). En in 1892 diezelfde Harrison verslagen om terug president te worden. Maar dat is wel het enige voorbeeld.

In recente jaren is het ook nooit gewoon geprobeerd dat een voormalige president nog eens een gooi doet naar het Witte Huis. Ook omdat vele recente presidenten hun herverkiezing wonnen. Sinds de tweede wereldoorlog enkel Harry S. Truman (*), Lyndon B. Johnson (*), Gerald Ford (**), Jimmy Carter, George H.W Bush en dus ook Trump die niet herverkozen waren. Johnsen heeft natuurlijk ook de termijn van JFK uitgedaan toen die vermoord werd. Maar heeft in 1968 zijn herverkiezing niet gewonnen, door in de voorverkiezingen direct belangrijke staten te verliezen, en dan terug te trekken. Diezelfde voorverkiezingen waar RFK ook zou neergeschoten worden.

Nixon is een voorbeeld van een kandidaat die genomineerd werd in 1960 door de partij. Maar verloor toen van JFK. In 1968 probeerde hij het opnieuw, en werd herverkozen in 1972 maar kreeg dan het Watergate schandaal (afluisterschandaal) waardoor hij de eer aan zichzelf hield nadien. En Ford zo zijn termijn kon uitdoen.

Scenario's waarbij een genomineerde presidentskandidaat of latere president al eerder in de voorverkiezing het probeerde, maar dan niet genomineerd werd maar later alsnog wel, komen wel voor. Voorbeelden zijn: Mitt Romney (na 2008) en Hillary Clinton (na 2008) als verliezende kandidaten in de algemene verkiezing en Joe Biden (na 1988 en 2008) en Ronald Reagan (na 1976) als winnende kandidaten. Meestal wordt zo een bid gebruikt om je eigen naam en merk te promoten, wat je soms in een betere positie brengt voor later of voor een eventuele nominatie voor vice-president.

Sowieso, het verleden biedt sowieso geen garanties voor de toekomst. De VS is nu ook niet de VS van 50, 100 of 250 jaar geleden. Het is de VS anno 2022 waarover we moeten praten. Meestal is het wel zo dat je na een verlies als een loser kan gezien worden, maar als een groot deel van zijn kiezers niet eens gelooft dat hij verloren heeft, is dat ook niet echt van tel.

(*) Beiden kwamen aan de macht doordat de president stierf. Hun eerste verkiezing wonnen ze dus wel, dat staat technisch gekend dan als de eerste termijn. Omdat de jaren voordien dan gekend staat als de termijn uitdoen van de vorige president. Maar de bid voor een tweede termijn verloren ze allebei in de voorverkiezingen, en dus werden ze niet genomineerd.

(**) Ford is iemand die aan de macht kwam na dat Nixon moest aftreden. Hij won de verkiezing in '76 om een eerste termijn te dienen niet.
 
Laatst bewerkt:
En hoeveel presidenten hebben zich dan al opnieuw kandidaat gesteld , nadat ze een re-election verloren? Ik dacht 3.

Dus om daar dan nu uit te concluderen dat het bij Trump dan ook niet zal lukken, omdat het al 250 jaar niet gelukt is, is te belachelijk voor woorden.
Niet juist, jij verwart "kandidaat stellen" met de landelijke nominatie te hebben gewonnen.
En daarnaast zou dat mijn punt net versterken: maar drie man komt al opnieuw zover. De rest is verbrand.

Wat ik vooral onthou uit de "geschiedenis" is, dat de laatste 30 jaar telkens een democraat opgevolgd wordt door een republikein. en omgekeerd.
Dus die trend zie ik wel voortzetten eigenlijk.
Niet juist, want je vergeet dat sommige presidenten een tweede termijn krijgen en anderen (Trump) niet. Obama volgde Obama op, Bush volgde Bush op. Maar goed, de laatste 30 jaar vind je wel heel tekenend en belangrijk, maar 3 presidenten is belachelijk. Jouw voorbeeld zijn er 5 😂

En wat wel te concluderen valt is dit:
Trump Trump Trump, bijna in elke reply gaat het hier over Trump.
Dat krijg je nogal eens bij nieuws over Trump.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Niet juist, jij verwart "kandidaat stellen" met de landelijke nominatie te hebben gewonnen.
En daarnaast zou dat mijn punt net versterken: maar drie man komt al opnieuw zover. De rest is verbrand.
Maar als er maar 3 die zich kandidaat stelden, nadat ze een herverkiezing verloren hebben, dan heeft er wel 1 uiteindelijk de nominatie gewonnen. Die drie kandidaten waren Martin Van Buren, Grover Cleveland en Theodore Roosevelt. Cleveland won, en die 2 anderen deden dat voor een andere partij dan waar ze president voor waren. Van Buren voor de Free Soil partij en T. Roosevelt voor de Progressive Party. Ik vind het ook niet relevant, want al die voorbeelden zijn al minstens van de jaren stilletjes geleden, en dat is zaols je zegt omdat de rest vaak gewoon verbrand is na een verlies. Maar Trump is Trump, en het verleden is geen garantie voor de toekomst. Uiteindelijk moet elke verkiezing nog plaatsvinden, en op dit moment is Trump nog steeds favoriet.

Niet juist, want je vergeet dat sommige presidenten een tweede termijn krijgen en anderen (Trump) niet. Obama volgde Obama op, Bush volgde Bush op. Maar goed, de laatste 30 jaar vind je wel heel tekenend en belangrijk, maar 3 presidenten is belachelijk. Jouw voorbeeld zijn er 5 😂
Ik denk dat hier verwezen wordt naar twee verschillende kandidaten van eenzelfde partij die zich opvolgen. En de laatste keer was H.W. Bush die Reagan opvolgde van dezelfde partij, maar voor dit voorbeeld moet een partij al 12 jaar het witte huis in hebben (of 1 president ervoor kiezen om geen gooi te doen naar het presidentschap en de partij die dan toch wint, terwijl er meestal een reden is waarom iemand zich niet herverkiesbaar stelt. hint: lage populariteit. Ziekte, een schandaal of overlijden kunnen ook een reden zijn.

Echter zou volgens die logica als Biden in 2024 wint de trend zich ook doorzetten, omdat Biden gewoon een tweede termijn dan krijgt. Ik zie de trend dus ook wel doorgaan, want op overlijden na van Biden of Biden die zich niet herverkiesbaar stelt voor redenen, zal de trend bij een herhaling van Biden tegenover Trump of een andere republikein zich gewoon doorzetten. Het is een wat nietszeggend argument van @Messiah; , en ook puur hypothetisch en statistisch van aard, zoals gezegd ook wel vanuit sociologische redenen verklaarbaar. In de meeste democratische landen moet een partij na de macht enkele jaren of een periode in handen te hebben de macht dan toch vroeg of laat aan de oppositie overlaten. Maar daar zijn uitzonderingen op, denk aan Japan bijvoorbeeld.

Ik weet wel niet goed waar die vijf naar refereert. Maar ik denk wel dat Loser gelijk heeft hier, omdat het gewoon een slecht en te alomvattend argument is.

Dus die trend zie ik wel voortzetten eigenlijk.
En eigenlijk is dat ook niet onlogisch. Telkens er iemand aan de macht is, is het normaal dat die zijn beleid aan de kaak wordt gesteld, er kritiek wordt gezocht en gevonden, en iemand anders (van een andere partij) zijn kans krijgt.

En technisch gezien zou vanuit deze redenering er juist met de trend gebroken worden, omdat Trump eigenlijk dan opnieuw een kans krijgt, ondanks dat zijn beleid al lange periode aan de kaak wordt gesteld. Ook dat is niet onlogisch, want je evolueert naar een politiek landschap waar de base blind is voor kritiek vanuit de andere kant, omdat die als partijdig wordt afgedaan, en dat was niet altijd het geval in de VS.

Klopt, maar daarmee zeg je hetzelfde als ik. Dat de partij iets anders is dan de kiezers en iets anders dan de verkozenen. Waar het om ging was de macht die Trump heeft over de partij of andersom, ja? Die macht verandert niet omdat Trump toevallig nog steun heeft.

Uiteraard heeft Trump nog wel een beetje macht over de partij, maar ik kan er helemaal niet mee akkoord gaan dat de volledige Republikeinse Partij in handen is van Trump, op basis van een paar voorverkiezingen zonder dat er tegenstanders zijn.

Als Republikeinen al niet vrijuit hun gedacht kunnen zijn uit schrik om voor de bijl te gaan bij de voorverkiezingen, terwijl Trump tevens in 2018, 2020 en nu ook naar richting 2022 toe winsten boekt met mensen te verkiezen die achter hem en zijn ideologie staan, dan denk ik dat de partij voor een groot deel nog onder zijn controle is, ook al dat niet altijd van harte zijn door sommigen. Maar op dit moment - zoals ook te zien in de voorverkiezingen - is Trump bekritiseren, gewoon niet de juiste move, tenzij je inderdaad ethisch niet correct vind wat er gebeurt, en zelf niet meer over de politieke ambitie beschikt.

Als de partij keuzes maakt of achter overtuigingen staat, waar de kiezer het niet mee eens is, word ze afgestraft. Dat is nu éénmaal zo in een democratie, en met voorverkiezingen. Volledig in handen van de Republikeinse Partij is inderdaad niet juist, maar de nationale partij is dat wel voor een vrij aanzienlijk deel. Voor de camera's al wat meer, dan achter de schermen.

Je hebt gelijk over Clinton, inderdaad. Dat was een fout voorbeeld. Maar je snapt toch wat ik bedoel? Dat je op dit moment een onbekende naam vòòr de start van zijn campagne niet kunt vergelijken met iemand die al jarenlang campagne heeft kunnen voeren met onbeperkt budget? Daaruit kun je geen conclusies trekken over dat de rest geen kans maakt. Of over de steun die Trump nog zou hebben.

Ja, daar heb je gelijk in. Er kan op twee jaar altijd veel gebeuren. Maar Clinton won uiteindelijk wel, ook al leidde ze jaren aan een stuk de peilingen. Het is geen garantie, maar het is wel een goede uitgangspositie en toont wel aan dat Trump op dit moment nog steeds de favoriet is, en dat een groot deel van de Republikeinse kiezers nog steeds achter hem staat. Dat kan veranderen, zeker en vast. Maar dat kan ook zijn dat het uiteindelijk allemaal niet baat. Trump zal zeker oppositie krijgen, en het niet cadeau krijgen, maar de vraag is of hij uiteindelijk ook te kloppen valt (ervanuitgaande dat hij mag strijden voor president).

En ik doe niet alsof de kans zeer klein is. Ik zeg dat ik het niet meer zie gebeuren. Maar je verschuift de discussie wel een klein beetje: het ging over als Trump de cel in zou vliegen. En daarbij zei ik dat ik het sowieso niet echt meer zie gebeuren. Om de paar argumenten die ik aangeef, zie ik dat niet gebeuren. Maar dat kan zeer zeker mis zijn, want ik ga niet doen alsof dat feiten zijn of onveranderlijke waarheden, hoor. Jij ziet dat hij voormalig president is als voordeel. Ik niet, aangezien er nog maar 1 iemand in de laatste 250 jaar verkozen is nadat hij een re-election verloor. Het is niet dat die traditie groot is, van verliezende kandidaten nog een kans te geven.

Maar die dingen zijn maar wat ik denk, of hoe ik het inzie. En zeker geen zekerheden. Maar al je tegenargumenten zeggen ook niks over de waarschijnlijkheid van een burgeroorlog als Trump de cel in draait, waar het eigenlijk over ging, hè. Die zijn niet met elkaar verbonden.

Een letterlijke burgeroorlog geloof ik nu ook niet in. Dat heb ik misschien te slecht verwoord voorheen. Ik heb geen idee ervan wat er zou gebeuren in dat scenario, maar ik kan me voorstellen dat het zeker tot hevige protesten zal komen (en dat is dan niet hetzelfde als "een burgeroorlog"). Sowieso, een burgeroorlog is bijna ondenkbaar in een westers land. Maar een toename van geweld en gefrustreerde lone wolf terroristen kan wel, alsook een toename van een verbitterde samenleving. Het is dat scenario waar ik meer voor vrees.

Maar goed, het is allemaal speculatie. Wait and see, we kunnen alleen maar afwachten.

EDIT: ik zie nu wel dat Messiah geband is. En bij de 2e quote moest ik eigenlijk eerder Messiah quoten, maar ik quote Loser omdat ik het vertrekpunt van Messiah duidelijker wou uitleggen, maar uiteindelijk zegt dat argument ook niets, omdat het bijna altijd v. toepassing op welk scenario dan ook.
 
Laatst bewerkt:

Hij stapt naar de rechter om ervoor te zorgen dat de FBI de documenten niet mag inkijken.
Maar hij moet het wel wat omzichtiger spelen dan ervoor, want nu wordt hij beduidend minder beschermd tegen zijn flagrante obstruction of justice.
 
@Lakigigar : De eer aan zichzelf houden is wel beetje verbloemen wat Nixon deed.
Hij had een keuze : aftreden of impeachement en aangeklaagd worden. Doordat hij aftrad heeft hij een pardon gekregen en kon dus niet meer aangeklaagd worden.
Ik noem dat op zich niet 'eer aan zichzelf houden'

Advocaten van Trump moeten hun motion nauwkeuriger maken volgens de rechter. Het is te oppervlakkig wat op zich aantoont dat de motion niet minder kans heeft om aanvaard te worden.
 
2000B rescue plan, Chips act, energy/health/tax plan, allemaal supergoed beleid, voor zowel links als rechts.

Student loan relief... not so much.
Geen grote fan van.
Biden zelf ook geen grote fan blijkbaar, slechts nipt erdoor gekomen.

Vraag mij af of dit onder het algemene democratische/neutrale publiek netto positief ontvangen zal worden, met de midterms die er aan komen.
 
Wat vind je dan niet goed? Eindelijk eens wat hulp voor de arme/gemiddelde burger.

Ik zie ook zie ook niet hoe dit nipt was aangezien er niet over gestemd is. Het was al langer duidelijk dat de democraten dit gingen gebruiken om hen te helpen tijdens de midterms en dus ook vlak ervoor dit gingen aankondigen. Het lijkt me ook een goede keuze en voornamelijk positieve reacties. Natuurlijk van de GOP niet maar dat is maar logisch. Democraten zouden kunnen aankondigen dat ze kanker hebben genezen en de GOP zou nog altijd doen alsof dat iets negatiefs is.
 
Wat vind je dan niet goed? Eindelijk eens wat hulp voor de arme/gemiddelde burger.
Nee, het is redelijk regressief.
Het is eenmalig, pakt de oorzaak niet aan, en kost veel geld.

Doet mij wat denken aan de Trump tax cuts aan Republikeinse kant. Inefficiënt, kost veel geld, gewoon om specifiek eigen kiespubliek een cadeau te doen.
Ik zie ook zie ook niet hoe dit nipt was aangezien er niet over gestemd is.
Inside info zie Nyt/wsj artikel.
Democraten zouden kunnen aankondigen dat ze kanker hebben genezen en de GOP zou nog altijd doen alsof dat iets negatiefs is.
Die stelling is hier niet van toepassing, want er zijn verschillende democraten die het ook geen optimaal beleid vinden.

En ikzelf ook niet, terwijl ik meestal democratisch aanleun.
 
Foto’s van de gevonden documenten in Mar-a-Lago gezien? Vier documenten met klassering TS/SCI

TS = TOP SECRET – Will be applied to information in which the unauthorized disclosure could reasonably be expected to cause exceptionally grave damage to the national security

SCI : Sensitive compartmented information (SCI) is a type of classified information controlled through formal systems established by the Director of National Intelligence. . To access SCI, one must first have a favorable SSBI and be granted SCI eligibility.


Dat zijn dus documenten die nooit het Witte Huis hadden mogen verlaten, en waarvan advocaten van Trump gewoon niet mogen / kunnen beoordelen of die niet moesten terug gegeven worden. ( ze mogen ze per definitie niet lezen ) En waarvan die advocaten hebben beslist drie maand geleden ze niet terug te geven… wat aanleiding gaf tot de huiszoeking
 


Fbh29W-XkAACE9u


9orcywA.jpeg


Verrassend omdat de meesten deze race categoriseerden als Likely of Safe R. Vrij onverwacht. Tot voor kort, eigenlijk niemand die rekening hield met dit scenario.

Daarmee:
- de eerste vrouw namens Alaska die Alaska in het huis mag vertegenwoordigen
- de eerste Native American die Alaska in het huis mag vertegenwoordigen
- de eerste Democrate die een verkiezing in het huis kon winnen in Alaska sinds 1973.


Ook nog interessant, dit zag ik in een peiling, approval ratings van Liz Cheney

dEFqgM5.png


Veel populairder onder Democratische stemmers, ooit nog in een niet zo ver verleden gezien als een rijzende conservatieve/republikeinse ster, als zoon van voormalig vice-president Dick Cheney. Gepeild naar aanleiding van evt. presidentiële ambities.
 
Laatst bewerkt:
Goeie speech van Biden. Begint misschien ook eindelijk door te hebben dat je de hand niet kan uitreiken naar zulk volk.

Sterke speech maar ik maak mij geen illusies meer over de toekomst (of het gebrek eraan) van dat land.
 
Nieuwe onthullingen over huiszoekingen Mar-A-Lago


  • 45 lege mappen met "vertrouwelijk" aanduiding waar geen documenten meer inzaten. 48 lege mappen waar op vermeld stond dat ze moesten terugbezorgd worden aan de 'Staff secretary" Waar zijn die documenten naar toe?
  • Er zijn ook cadeaus terug gevonden, en er zijn aanwijzingen dat Trump ook op dat punt de wet heeft overtreden (cadeaus met een waarde > 415 USD zijn niet toegelaten)
 
In 2019 waren er trouwens al grote zorgen dat de Trump administratie gevoelige nucleaire informatie wou doorspelen aan Saudi Arabië.




Zou me niet verbazen moest dit in het verlengde liggen daarvan. Maar goed, is gespeculeer natuurlijk.
Men heeft dus effectief nucleair gevoelige informatie gevonden van een ander land in Mar-a-Lago. Wordt zo een internationaal incident.

A document describing a foreign government’s military defenses, including its nuclear capabilities, was found by FBI agents” at MAL.


Ik gok op Israël.
 
Men heeft dus effectief nucleair gevoelige informatie gevonden van een ander land in Mar-a-Lago. Wordt zo een internationaal incident.




Ik gok op Israël.
Dat slaat natuurlijk wel een deukje in zijn defense dat het een "oepsie-vergetelheidje" is.
Het feit dat hij die documenten had, is op verschillende manieren een probleem: Voor hem, omdat het verboden is. Voor zijn advocaten, omdat ze hun ambt te buiten zijn gegaan door te oordelen of ze vrijgegeven moesten worden of niet. Maar als er kwade wil bij komt te kijken, is het wéér iets helemaal anders.

Dat het meer is dan 'oeps, vergeten', dat verbaast me niks. Het was voor mij wel ofwel om iets te verbergen, ofwel om iets achter de hand te houden, want zo eenvoudig neem je zulke documenten niet even mee.
 
Terug
Bovenaan