Prime Amazon Prime

Langs de andere kant, veel streamingdiensten komen gewoon niet uit de kosten. De modellen worden overal aangepast.
Iedereen vergeet ook wel een beetje dat wat we kijken, gewoon geld kost. En soms heel veel geld. Als je als bedrijf merkt dat je er niet uit komt, moet je iets doen. Netflix doet het door reclame toe te voegen aan de goedkoopste abo's, en is ook gestopt met die series in batch erop te zetten. Je kunt niet meer 1 maand Prime nemen en de hele serie bekijken, tenzij je wacht tot hij is afgelopen. En net dat gebeurt dus ook veel. Accountdelen wordt aangepakt, omdat dat een makkelijke recuperatie is. Disney is aan het bekijken hoe ze het in het vervolg gaan aanpakken.

Als iedereen overkop gaat omdat het product te goedkoop wordt verkocht, wordt het product misschien te goedkoop verkocht. Ik ga zeker niet pleiten voor het "arme" Amazon, maar niemand wil betalen voor content, maar we willen wel allemaal de duurste series ooit zien om dan nog te klagen over de productiekwaliteit.

De manier van Horse is in dat opzicht de snelste manier om geen VOD meer te hebben op deze manier.
Jep, streamingdiensten gaan alleen maar duurder en inventiever worden. Het business model is niet rendabel gebleken. Spotify blijft maar verlies maken terwijl hun aantal abbonees blijft stijgen. Die laatste gaan o.a. ook hun prijzen doen stijgen.

Prime kost ook nog altijd maar een belachelijke 2,99 EUR hier in BE/NL 🤷‍♂️ (wat een kwestie van tijd is dat het ook naar de prijzen van de andere landen gaat, maar toch)
 
Jep, streamingdiensten gaan alleen maar duurder en inventiever worden. Het business model is niet rendabel gebleken. Spotify blijft maar verlies maken terwijl hun aantal abbonees blijft stijgen. Die laatste gaan o.a. ook hun prijzen doen stijgen.

Prime kost ook nog altijd maar een belachelijke 2,99 EUR hier in BE/NL 🤷‍♂️ (wat een kwestie van tijd is dat het ook naar de prijzen van de andere landen gaat, maar toch)
er is dan ook geen hol op prime.

Je kan kiezen voor enkel nederlandse taal te zien , en raad is wat je dan ziet? Franstalige films en series zonder NL subs.

OLOL.
slechtste app ooit.

(ik heb dat genomen voor Clarckson's farm en dat is het)
Mag eigenlijk weg van mij.
Disney is nog goed voor Star wars content, en Netflix is toch ook echt wel minder aan het worden.

er staan betere films gratis op vtm go en Vrt nu
 
Het kost ook maar €3 per maand. Bij ons kost een belegd broodje €5.6 om maar een dom voorbeeld te geven. Ik heb er al een paar steengoede films op ontdekt (laatste was echt goed met Ben Affleck) en bv The WolfPack is toch echt genieten (als je graag wielrennen kijkt)
 
er is dan ook geen hol op prime.

Je kan kiezen voor enkel nederlandse taal te zien , en raad is wat je dan ziet? Franstalige films en series zonder NL subs.

OLOL.
slechtste app ooit.

(ik heb dat genomen voor Clarckson's farm en dat is het)
Mag eigenlijk weg van mij.
Disney is nog goed voor Star wars content, en Netflix is toch ook echt wel minder aan het worden.

er staan betere films gratis op vtm go en Vrt nu
Ieder zijn goesting, ik heb al veel series gekeken op Prime de afgelopen jaren en voor die kleine prijs krijg je veel content. Ik kijk amper films, of NL subs zijn voor mij niet nodig. Het kost dan ook maar een derde van Netflix/Disney+.

Het kost ook maar €3 per maand. Bij ons kost een belegd broodje €5.6 om maar een dom voorbeeld te geven. Ik heb er al een paar steengoede films op ontdekt (laatste was echt goed met Ben Affleck) en bv The WolfPack is toch echt genieten (als je graag wielrennen kijkt)
Zo'n domme vergelijking is dat niet. Het kost inderdaad even veel als ocharme 1 brood.
 
Laatst bewerkt:
Het kost ook maar €3 per maand. Bij ons kost een belegd broodje €5.6 om maar een dom voorbeeld te geven. Ik heb er al een paar steengoede films op ontdekt (laatste was echt goed met Ben Affleck) en bv The WolfPack is toch echt genieten (als je graag wielrennen kijkt)
Idem voor die prijs, vind ik het aanbod van Prime echt wel ok hoor. Al moet ik wel zeggen dat ik eerder prime heb voor de gratis verzending, en dat het video ding een extraatje is.

Ik denk dat er toch wel een markt is voor een streamingdienst met al de films uit de jaren 60 - 2000, 2010 voor 7-10€ de maand in full hd tot 4k. En hetzelfde voor de series.

Allez dat zou ik er toch nog wel aan willen geven. Nieuwe films of series interesseren mij tegenwoordig iets minder om eerlijk te zijn. De vroegere content is eigenlijk meer dan genoeg content.

In ieder geval indien het effectief zo wordt dat men de VOD diensten verder opschaalt in prijs, dan ga ik wel terug naar mijn blu rays / dvd's. Of kijk ik gewoon terug vtm go of zo. Al zit daar bij dat laatste dan eens reclame tussen.
Als dat videodelen bij Netflix effectief bij ons erdoor komt dat het afgeschaft wordt, dan zie ik mij Netflix wel niet terug nemen. Tot mogelijks eens een maandje tijdens mijn verlofperiode.
 
The Marvelous Ms. Maisel is, zoals ik hier elke keer kom zeggen als er tips op Prime worden gevraagd, een van mijn favoriete reeksen ooit. Heerlijke serie.

En wat vind je er zo goed aan? Vind je het bv een grappige reeks, en dan in het bijzonder de stand up stukjes. Na 2 afleveringen vind ik deze nogal irritant, maar voor de rest wel ok.

Als de humor de grote troef moet zijn, is het mss niet echt de reeks voor mij.
 
De reeks ademt gewoon een fantastische sfeer uit, waar ik enorm van houd. Ik vind de chemie tussen de personages ook geweldig, en in het algemeen (niet specifiek de stand-up stukken) kan ik de humor zeer smaken.
 
En wat vind je er zo goed aan? Vind je het bv een grappige reeks, en dan in het bijzonder de stand up stukjes. Na 2 afleveringen vind ik deze nogal irritant, maar voor de rest wel ok.

Als de humor de grote troef moet zijn, is het mss niet echt de reeks voor mij.

Ik vind vooral de familie momenten hilarisch. Die hectiek als iedereen met wat anders bezig is en iedereen door elkaar praat dan lig ik plat. Er zit ook echt tempo in de serie vooral dus in die familie momenten doordat iedereen met wat anders bezig is lopen er gewoon meerdere plots tegelijk en zit er dus een rotvaart in.

De stand up is niet slecht maar als je stand up wilt zien kijk je gewoon naar een stand up act natuurlijk keuze gezien normaal (al zit dat meestal op Netflix zeker?).

Ik treed dus Killalot volledig bij echt een topper die Mrs Maisel.
 
Ik snap wat jullie zeggen over de familiestukken. Die hectiek is idd wel funny. De stand up stukken en het hoofdpersonage vind ik voorlopig eerder storend en flauw.

Ga het nog een paar afleveringen een kans geven.
 
Veel minder zelfs, toch qua Netflix. Bij Prime heb je direct 4K/HDR. Bij Netflix moet je daar €18 voor dokken. Eigenlijk is Netflix wel belachelijk duur geworden.
Kost in feite 2 keer niks hé.

En wie gaat er nu ook een basic abonnement nemen op Netflix met 720p video anno 2023?
Als mijn pa Standard heeft, en mij uitnodigt (ik woon niet bij mijn pa), is dat dan inbegrepen in zijn abonnement of komt daar nog eens 4 euro extra bovenop die 13,5€?
Netflix is enkel interessant voor gezinnen maar voor 1 persoon is dat toch verschrikkelijk duur, zeker als je gaat voor full HD of 4K.
 
Daar komt 4 euro bovenop bij. 17,5 / 2 = 8.75 per maand voor fullhd.

Als je alles deelt, kom je tussen de 8.5 en 9 euro uit per gebruiker.

Premium 18 euro plus 2 gebruikers is 26/ 3. 8.66 per gebruiker voor 4k

En 9 euro voor een basic abo met 720p zonder te delen.
 
Ik vind vooral de familie momenten hilarisch. Die hectiek als iedereen met wat anders bezig is en iedereen door elkaar praat dan lig ik plat. Er zit ook echt tempo in de serie vooral dus in die familie momenten doordat iedereen met wat anders bezig is lopen er gewoon meerdere plots tegelijk en zit er dus een rotvaart in.

De stand up is niet slecht maar als je stand up wilt zien kijk je gewoon naar een stand up act natuurlijk keuze gezien normaal (al zit dat meestal op Netflix zeker?).

Ik treed dus Killalot volledig bij echt een topper die Mrs Maisel.

Dat stuk in het reuzenrad op Coney Island in seizoen 3 blijft een van de grappiste stukjes televisionele humor van de laatste jaren.

'Ethan, how's your funnelcake? Is it good?'
 
Dat stuk in het reuzenrad op Coney Island in seizoen 3 blijft een van de grappiste stukjes televisionele humor van de laatste jaren.

'Ethan, how's your funnelcake? Is it good?'

Was seizoen 4 zeker? Eerste aflevering vorig jaar? Dat is inderdaad de scene die mij ook te binnen schiet moest ik een voorbeeld geven van die familie hectiek.
 
Terug
Bovenaan