Amazon - ervaringen, discussies & vragen

bestaat er nergens geen site die prijzen tussen verschillende amazon domeinen vergelijkt? Op hardware tussen bijvoorbeeld een .es site en .de kan de prijs makkelijk tot 20% schelen, maar t'is natuurlijk ambetant da ge dat tussen ieder domein moet vergelijken :sop:

hier een voorbeeld:

190 in spanje
205 in italie
239 in frankrijk
253 in duitsland

Beetje terugkijken in de thread:

denk wel dat de Belgische versie er al bij staat
 
Doeme ik heb mezelf in de voet geschoten. Het hernieuwen van m'n Prime lidmaatschap op de Duitse website ging weer niet automatisch via de Mastercard, dus ik dacht, ik eindig het lidmaatschap en start het opnieuw op. Nu gaat dat toch wel niet meer zeker sinds dat de Belgische versie gelanceerd is?! Enkel mensen uit Duitsland, Oostenrijk of Luxemburg kunnen nog nieuw lid worden van Amazon.de Prime 😭
 
Doeme ik heb mezelf in de voet geschoten. Het hernieuwen van m'n Prime lidmaatschap op de Duitse website ging weer niet automatisch via de Mastercard, dus ik dacht, ik eindig het lidmaatschap en start het opnieuw op. Nu gaat dat toch wel niet meer zeker sinds dat de Belgische versie gelanceerd is?! Enkel mensen uit Duitsland, Oostenrijk of Luxemburg kunnen nog nieuw lid worden van Amazon.de Prime 😭
verander gewoon uw land: https://cybernews.com/how-to-use-vpn/amazon-prime-video-change-country/

volgens mij zou da zelfs moeten lukken zonder vpn.

*edit*

iemand die weet of er nu enige nadelen zijn bij het bestellen uit de UK? importkosten ofzo?
want de pc hardware is daar voor sommige onderdelen een serieus stuk goedkoper
 
verander gewoon uw land: https://cybernews.com/how-to-use-vpn/amazon-prime-video-change-country/

volgens mij zou da zelfs moeten lukken zonder vpn.

*edit*

iemand die weet of er nu enige nadelen zijn bij het bestellen uit de UK? importkosten ofzo?
want de pc hardware is daar voor sommige onderdelen een serieus stuk goedkoper
Als je pakket onder 150 EUR blijft en de verkoper Amazon zelf is (dus geen externe verkoper) betaal je BTW aan Amazon die dat doorstort aan de EU. Gevolg: Bpost (of andere koerier) moet gewoon uw pakje hier leveren en rekent u geen kosten meer aan.
 
Black Friday actie op Amazon.com.be:

€10 korting op €50 met de code BLACKFRIDAY op alles verkocht en verzonden door Amazon (geldig t.e.m. 28/11).

Wel opvallend om te zien dat alle e-mails van Amazon.com.be een maand later nog steeds als ongewenst worden gemarkeerd.
 
kging eigenlijk net mijn post editen dak ene gevonden had


bol.com, krefel en coolblue vergelijkt ie der ook bij


we hebben wel een paar verontrustende searches in onze top 100... zoals een red dot lasersight en peniskooi
:unsure:
en de walen hebben erectieproblemen
Onlangs robotstofzuiger gekocht. Bol.com 1599 euro. Amazon 899 euro... Ik hoop dat ik niet de kartonnen doos van de robotstofzuiger gekocht heb. Hij is nog niet toegekomen. Wel immens prijsverschil. Ook verschil in prijs van 300euro tussen amazon.fr en amazon.nl.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Dit viel voor:
op Amazon.nl. Buy now. Vraagt om verificatie. Het is 2u30, ik kan dan wel niet slapen maar voor €10 had ik ook geen zin om naar beneden te gaan en met die kaartlezer aan de slag te gaan (ik weet dat je dat ook met de app kunt maar ik ben de lezer gewoon en 99% van de keren winkel ik op een gewoon uur en is dat rap genoeg gedaan). Dus ik sluit de tab. Zet ik mij nu mét kaartlezer om dat popje te kopen. ‘We hebben uw rekening geblokkeerd wegens ongewone activiteit’.

Ik heb dus het scherm van mijn bankapp doorgestuurd met daarop mijn naam, kaartnummer en zelfs een vorige aankoop (geverifieerd met kaartlezer). Maar dat is niet voldoende voor hen. Ze willen een bankafschrift (de papieren versie had idd én naam én adres én nummer kaart én aankopen) maar dat krijg ik gewoon niet, ik gebruik de app. Eerste mail om aan te geven dat account geblokkeerd is, was in het Engels. Daarna krijg ik als antwoord een halve standaardtekst in het Nederlands maar met ‘relève bancaire’ dus die zijn daar in drie talen bezig. Waar ze vragen om bewijs voor een kaart met laatste cijfers XY maar de enige kaart die ik heb is met laatste cijfers AB. Wat zijn die daar aan het uitspoken?
 
Is er nu een verschil tussen amazon.nl en amazon.be? Ik heb altijd amazon nl gehad voor alles (ook prime) maar nu .be er is zou ik alles overzetten, of niet veel nut?
 
Weer zoiets onnozel. Ik wil een item op Amazon kopen. Ik bekijk de verschillende Amazons (dus Duitsland, Frankrijk etc.) in EU die het allemaal in stock hebben en waar het door Amazon zelf wordt verkocht. Gewoon om te zien kijk ik dus ook eens op Amazon UK en daar is het niet in stock bij Amazon zelf, enkel van externe verkopers. Koop ik het op Amazon FR want goedkoopste. Net verzonden en komt dat toch vanuit UK.
 
Toch straf welke prijsverschillen je nog altijd kan zien op de verschillende amazon-domeinen zeker als je vergelijkt met andere webshops. Ik zocht één specifieke baardtrimmer en vond het volgende:

coolblue: €88
bol.com: €75
amazon.com.be: €74
Amazon.nl: €58
Amazon.de: €45

Het loont nog steeds de moeite om rond te kijken. Wel goed om te weten dat retouren via sommige amazon domeinen gelijk amazon.it vereisen dat ge zelf uw retour betaalt waarna je achteraf dit kan terug recupereren via hun klantendienst, maar tis toch een stukje onpraktischer.
 
AMAZON België (en mss andere ook) is nu gestart met leveringen via transporteur:

COLIS_PRIVE_BELU​

wat een ramp.... lees ook maar eens de commentaren op TrustPilot. Nagenoeg de ganse eerste bladzijde zijn allemaal rode 1 ster beoordelingen. en ik heb ook een slechte ervaring: Volgens hun Track & Trace is het pakket vorige vrijdag vanuit hun lokaal uitleverpunt (oostende) vertrokken, en kon niet bij mij afgeleverd worden wegens "verkeerd of onvolledig adres". Dat adres zit al jaren in mijn Amazon account, en nog nooit problemen gehad. Maar het knappe is vooral dat Colis Privé Belux dat kan doen 3 dagen VOOR het pakket bij Amazon vertrok. Ze hebben dus fake transacties doorgegeven in het systeem. Wat volgens de commentaren op Trustpilot continue gebeurt. De woorden als "bedriegers", "zelfs geen 1 ster waard", enz zijn de toon op Trustpilot. Iemand kan eens slecht varen, maar die eerste bladzijde "says it all"...

Afgelopen maandag bericht dan gehad van Amazon dat het pakket verzonden is (Dag 5, en dat met Prime), en vandaag een melding dat het vandaag zou toekomen... maar ook weer niemand van Colis Privé Belux gezien.

Commentaar klantendienst Amazon: "ik kan daar ook weinig aan doen, en omdat dat een vreemde partij is die de verkoop doet, kan ik dat ook niet opnieuw opsturen. Ik zal het morgen opvolgen, en indien morgen niet geleverd, betalen wij dat terug". Mijn antwoord: "ja, maar daarmee heb ik mijn aankoop nog niet". A: "ik kan niks anders doen"..

Als Amazon met COLIS PRIVE BELUX verder doet, is het voor mij AFGELOPEN !!!!
Bij deze zijn jullie ook gewaarschuwd !
 
Als Amazon met COLIS PRIVE BELUX verder doet, is het voor mij AFGELOPEN !!!!
Bij deze zijn jullie ook gewaarschuwd !
Gelijkaardige ervaring gehad met deze transporteur in december.
Ze zetten de status op 'geleverd', maar nooit iets ontvangen.
Het pakket was wel verzonden vanuit Amazon.

Amazon heeft uiteindelijk wel het bedrag teruggestort.

Daarna hetzelfde opnieuw besteld en ditmaal goed ontvangen via bpost.
 
Hier nog geen negatieve ervaringen gehad met Colis Prive. Laatste 10 bestellingen zijn hiermee verzonden.
 
Ik kan er ook niets slecht over zeggen. Al heel wat geleverd hier thuis ermee. Is al lang via Amazon DE/FR.

Toch straf welke prijsverschillen je nog altijd kan zien op de verschillende amazon-domeinen zeker als je vergelijkt met andere webshops. Ik zocht één specifieke baardtrimmer en vond het volgende:

coolblue: €88
bol.com: €75
amazon.com.be: €74
Amazon.nl: €58
Amazon.de: €45

Het loont nog steeds de moeite om rond te kijken. Wel goed om te weten dat retouren via sommige amazon domeinen gelijk amazon.it vereisen dat ge zelf uw retour betaalt waarna je achteraf dit kan terug recupereren via hun klantendienst, maar tis toch een stukje onpraktischer.
Gewoon een addon voor Chrome/FF/Edge gebruiken, kan je vanop een product pagina de prijzen zien over de verschillende Amazon shops.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan