Amazon - ervaringen, discussies & vragen

Ook al gehad dat colis privé het gewoon voor de deur zet... int midden van de stad...
 
Op 50+ bestellingen nog maar 1 keer klagen gehad over Coli Privé.
Toen stond een HDD als geleverd terwijl ze die pas een dag later in de bus zijn komen duwen.

Maar echt wel de 'laatste' koerierdienst in de zin dat ze soms nog na 21u aanbellen voor een pakje. :ROFLMAO:

Dus uw ervaring met hun zal echt afhangen hoe plichtbewust of gatvegend uw koerier te werk gaat.
 
Ik heb nog maar 1 levering van Amazon gehad met Colis Privé. Toen belden ze aan, ik naar de voordeur en het pakketje stond tegen de voordeur en de witte bestelwagen zonder iets op vertrok al weer. Dus die werken ook allemaal met onderaannemers waarschijnlijk.

Doen ze dat altijd met Colis Privé nu? Mijn laatste bestellingen van Amazon (Nederland, Frankrijk en Duitsland) van eind april/begin mei werden allemaal met Bpost geleverd en nog nooit problemen mee gehad.
 
Doen ze dat altijd met Colis Privé nu? Mijn laatste bestellingen van Amazon (Nederland, Frankrijk en Duitsland) van eind april/begin mei werden allemaal met Bpost geleverd en nog nooit problemen mee gehad.
Daar is echt geen lijn in te trekken.
Sommige bestellingen worden zo zelfs uiteen getrokken dat Bpost item A/B levert terwijl Coli Privé C en D levert.
 
Laatst bewerkt:
Ik klaag eigenlijk nooit over pakjesdiensten, maar colis privé en amazon is echt dramatisch.
Elke keer ze hier moeten zijn, vinden ze mijn adres niet, en moet ik naar een telefoonnummer bellen om het adres te bevestigen.
Geen idee of het komt omdat deze straat nieuw is (alé, ondertussen 4 jaar oud), of omdat er een accent in de straatnaam zit en hun computersysteem daarop flipt;
 
Colis Privé is zo ongeveer eigendom van Amazon en dé reden waarom ik bestellen bij Amazon zoveel mogelijk vermijd buiten kleine goedkope brol die in de brievenbus past (batterijen, schoenveters, ...). Die mannen passeren hier om 9u 's avonds aan uw deur, er belt dan een Fransman een paar minuten op voorhand zodat je klaar staat in uw deurgat en ze het quasi vanuit hun auto in uw handen kunnen smijten. Dikke kans onderbetaalde koeriers met een wurgcontract.
Dan nog liever PostNL, ligt ook wel aan koerier tot koerier. Dat is hier dezelfde persoon die hier heel de gemeente doet en quasi op de klok gelijk aan de deur staat. Ik neem regelmatig pakjes aan van mijn buren en omgekeerd. Ik kom die mens hier overal tegen als hij zijn ronde doet, we zeggen mekaar nen goeiendag, dienen zwaait zelfs als we mekaar in de auto kruisen op de baan.
B-Post was ok, altijd rond 8u30 aan de deur, maar sinds het een andere postbode is bijlange niet meer, passeert op een willekeurig uur en propt de karton in de brievenbus. Maar met een postkantoor tegenover het werk laat ik zoveel mogelijk daar leveren.
 
Zijn er hier mensen die al eens bij Amazon Japan hebben besteld? Wat zijn zo de gemiddelde levertijden indien op voorraad en door Amazon zelf verkocht? En ik vermoed dat zij ook met IOSS werken zodat je hier geen inklaringskosten e.d. meer hebt?
 
Een dikke week ongeveer. Amazon Japan werkt ook met IOSS.

Het maakt weinig uit of de goederen al dan niet door Amazon zelf worden verkocht. Zolang Amazon verantwoordelijk is voor de verzending ervan, wordt de verschuldigde btw (+ eventuele invoerrechten boven €150) tijdens het afronden van je bestelling in rekening gebracht.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier mensen die al eens bij Amazon Japan hebben besteld? Wat zijn zo de gemiddelde levertijden indien op voorraad en door Amazon zelf verkocht? En ik vermoed dat zij ook met IOSS werken zodat je hier geen inklaringskosten e.d. meer hebt?

Een dikke week ongeveer. Amazon Japan werkt ook met IOSS.

Het maakt weinig uit of de goederen al dan niet door Amazon zelf worden verkocht. Zolang Amazon verantwoordelijk is voor de verzending ervan, wordt de verschuldigde btw (+ eventuele invoerrechten boven €150) tijdens het afronden van je bestelling in rekening gebracht.
Voila. Ook eens een bestelling geplaatst vorig weekend. Woensdag vorige week verzonden. Eerste van de 2 werd vrijdag al geleverd met DHL. Het tweede vandaag. Geen bijkomende kosten en op de facturen staat IOSS en 21% BTW mooi vermeld. Zo moet het. 👌
 
Weer een volledig beschadigd hardcover boek ontvangen, het zoveelste al. Amazon slaagt er gewoon niet in een boek op een normale manier te verzenden. Gewoon los in een zak gesmeten. Gelukkig full refund gehad. De chat is tegenwoordig ook wel ver te zoeken. Als je niet precies weet welke volgorde van support topics aan te klikken raak je er helemaal niet.
 
Als ge iets retour wilt sturen,via wat is dat dan b post?
Als ik het wil lezen staat alles in het Frans, op Amazon .be.
Ik denk met Bpost. Als je bij uw bestelling voor retour kiest, moet je enkele stappen doorlopen (waaronder uw retourlabel aanmaken en printen) en ik vermoed dat het daar wel zal bij staan.

Ik zie dat die pagina bij mij inderdaad ook in het Frans staat. Ergerlijk. Maar op de Nederlandse Amazon staat er op die pagina precies ook niet bij wie dat behandelt.
 
Ik heb Prime op de Duitse Amazon, maar nu wil die mijn mastercard niet aanvaarden. Het blijft op "opgeschort" staan. Ik heb de mastercard verwijderd en terug toegevoegd (KBC ellende met hun kaske), dat hielp dus niet.... Iemand een idee hoe die op te lossen?
 
Ik zie op amazon.de een kamera staan voor €700 die normaal 2,4k kost. Het is een nieuwe camera met gewoon de standaard productpagina en de verkoper heeft goede reviews. Wat zou hier de catch kunnen zijn? Annuleren ze het order eens je besteld? Maar wat winnen ze hierbij?
 
Ik zie op amazon.de een kamera staan voor €700 die normaal 2,4k kost. Het is een nieuwe camera met gewoon de standaard productpagina en de verkoper heeft goede reviews. Wat zou hier de catch kunnen zijn? Annuleren ze het order eens je besteld? Maar wat winnen ze hierbij?
Dus omdat er iets zoals deals bestaan moet er een catch aan zijn.
De TV die begin dit jaar te koop stond voor 5k en nu buiten gaat voor 3k daar is iets defacto mis mee ? Die roborock die begin dit jaar aan 1200€ staat en nu aan 800€... daar is iets mis mee ?

Ik zie echt niet in waarom daar iets mis mee zou moeten zijn... of waarom je daar ineens zo over moet denken.
 
Dus omdat er iets zoals deals bestaan moet er een catch aan zijn.
De TV die begin dit jaar te koop stond voor 5k en nu buiten gaat voor 3k daar is iets defacto mis mee ? Die roborock die begin dit jaar aan 1200€ staat en nu aan 800€... daar is iets mis mee ?

Ik zie echt niet in waarom daar iets mis mee zou moeten zijn... of waarom je daar ineens zo over moet denken.
Een sale van 70% voor een vrij nieuw product vind ik vrij verdacht ja. If it sounds to good to be true...
Nu misschien is het wel het proberen waard. Via amazon kan er vrij weinig verkeerd lopen denk ik.
 
Ik kreeg een mailtje van Amazon dat ze de bestelling annuleren en het bedrag terugbetalen. Dus toch iets fishy.
Ik vraag me wel af wat je als verkoper hiermee kan winnen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan