Amazon - ervaringen, discussies & vragen

De Belgische website is in elk geval geen toegevoegde waarde als je gewoon bent van op .de te bestellen. Net even wat spullen vergeleken (voornamelijk speelgoed in aanloop naar Sinterklaas) en ongeveer alles is goedkoper op de Duitse site :]
Duitse site toont wel met 19% BTW dacht ik verstaan te hebben. Maar bij checkout passen ze wel de juiste 21% BTW toe als ik mij nog goed herinner.
 
Artikel over Amazon BE op De Standaard: https://www.standaard.be/cnt/dmf20221018_97628259 .

Vooral dit stukje is interessant:
Ook de prijszetting laat nog te wensen over. Op zoek naar een kleurboekje met eenhoorns voor uw kind van 4? Daar betaalt u in de Belgische webshop 16,37 euro voor. In de Nederlandse is dat 6 euro voor exact hetzelfde boekje. Wanneer we het bij Amazon voorleggen schrikken ze. Dat de prijzen tussen shops in verschillende landen verschillen is niet onlogisch, klinkt het. En dat zal je tegenkomen in beide richtingen. Maar prijsverschillen van dit kaliber zijn volgens Amazon van het goede te veel. Het bedrijf trekt op onderzoek, en zegt wat later dat het een fout betrof. ‘Dit is dag 1’, zegt Faict. Vertaal: er is nog werk voor boeg.

Nochtans zijn er nog meer zulke grote prijsverschillen op de andere sites die al langer bestaan en waar het dus niet om 'dag 1' gaat. Getuige mijn post over de Swiffer doekjes. Die zijn zelfs op Amazon FR rond de 20 EUR. Dat is 12 EUR verschil met de Duitse.
 
Was bij de launch van Amazon NL toch niet anders.. Heeft een tijdje geduurd voor alles op orde was. Ik bestel eigenlijk nog altijd op de Amazon website waar het goedkoopste is.
 
Ah want wou vanmorgen een paar Lp's bestellen maar korting werd niet toegepast, was ook al tot de laatste stap gegaan.
 
Voor mij is het handig dat je naar Bpost-afhaalpunten kan laten leveren op de Belgische site. Blijkbaar wel geen automaten? Ik kan hier iets naar het postkantoor laten leveren of naar de lokale dagbladhandel, maar niet de nabije Bpost-automaat.
 
zijn er eurodeals op de belgische amazon website qua boeken ?
De boekenprijzen zijn meestal de aanbevolen prijs, hier en daar enkele euro's af, maar niet erg veel. Een aantal jaren geleden heeft België een vaste boekenprijs ingesteld (voor bepaalde duur) en dat maakt dat kortingen zeldzaam zijn.

Ik heb enkele Vlaamse schrijvers opgezocht en op hun boeken staat 0 euro korting. Als internationaal bedrijf hebben ze ook weinig aanbod in die sectie, het is makkelijker zoeken in Standaard Boekhandel. Op Engelstalige boeken staat er soms wel een beetje korting.
 
Laatst bewerkt:
De verpakkingen blijven toch ook soms goed. Inkt voor mijn printer besteld. Dat zit zelf in een klein doosje. Hun verpakking is dan een A3 formaat. :crazy:
 
Terug
Bovenaan