Amazon - ervaringen, discussies & vragen

Lap, t'is weer van dat... vorige week 3 dingen besteld bij Amazon.. . Twee daarvan met bpost geleverd 2 dagen daarna. Vandaag zou het 3e pakje geleverd worden door Collis Privé (voor 20u volgens Amazon vanmorgen). Zonet een mail van Amazon: "uw pakje heeft één of twee dagen vertraging opgelopen"... weeral met Collis Privé.
 
Het is niet meer mogelijk via de android app om te wisselen van land. Nog mensen dit gemerkt? Super irritant, heb nog Duitse amazon prime die ik absoluut niet wil opgeven maar soms is iets interessanter op amazon.nl of .com.be.
 
Het is niet meer mogelijk via de android app om te wisselen van land. Nog mensen dit gemerkt? Super irritant, heb nog Duitse amazon prime die ik absoluut niet wil opgeven maar soms is iets interessanter op amazon.nl of .com.be.
Wanneer je op 'mijn account' drukt, en dan rechts bovenaan op de Belgische vlag, kan je nog van land wisselen.
 
Betekent dat ook dat ik met mijn Belgische prime, ook gratis levering kan krijgen bij de Duitse of Nederlandse amazon? Of begrijp ik dat verkeerd? Ik dacht dat dat maar telde voor het land waar je je prime had.
 
Nee, dat gaat niet.

Heb net weer trial Prime gepakt op amazon.nl omdat ik toch nog altijd daar betere deals heb dan op .com.be. Smeerlappen hebben dat goed gezien om alles scherp te prijzen in 't begin om mij overstag te laten gaan, maar nu blijkt alles wat ik nodig heb toch a) duurder te zijn op .com.be of b) zelfs niet beschikbaar te zijn op .com.be.

Dacht dat het niet mogelijk was om te swappen van BE naar NL, maar dus NL erbij pakken (en dan BE stopzetten) kan dan wel?
Asking just to be sure.
 
Ik merk eerder het omgekeerde, dat de Belgische amazon een stuk goedkoper is geworden dan in het begin, waar het vroeger heel zelden was, is het nu al in de helft van de gevallen goedkoper dan de omliggende amazons.

Ik heb ook gemerkt dat er weer 10 euro is bijgekomen als minimumbedrag voor gratis verzending bij die omliggende amazons.
 
Ik merk eerder het omgekeerde, dat de Belgische amazon een stuk goedkoper is geworden dan in het begin, waar het vroeger heel zelden was, is het nu al in de helft van de gevallen goedkoper dan de omliggende amazons.

Ik heb ook gemerkt dat er weer 10 euro is bijgekomen als minimumbedrag voor gratis verzending bij die omliggende amazons.
Ook vandaag gemerkt. Ik had voor 2 artikelen 17 tal euro, bij Amazon.de, en er moest nog voor 22,... euro bijgekocht worden om van gratis verzending te kunnen genieten. Dus ligt dat bedrag al op 40 euro dan, of bezie ik dat mis ? Ik heb het niet gaan uitzoeken, en dus gewoon maar 3,5 euro verzending betaald. Artikels waren niet beschikbaar op amazon.com.be, anders had ik daar wel gekocht...
 
Ze proberen steeds meer om hun Prime door te duwen, wat wss kadert in de beweging naar permanente inkomsten, die we op veel plaatsen zien (SAAS, ...). Alhoewel prime kleine bedragen zijn... maar blijkbaar wel lonend)

Het merkwaardige is dat als je dingen via amazon België bestelt het toch geregeld uit het Duitse depot komt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan