Algemene Loopthread

Ik ben vandaag gestart aan 6:06 en geëindigd aan 6:08. Tussendoor eerste stuk aan 10,5km/u en het tweede stuk aan 11,5km/u.
Dus gemiddeld ondanks een trage start en einde net géén 11km/u (5:28 gemiddeld) - 13,3 km in totaal.

De snelheden hierboven haal ik belange niet .. maar bon .. ieder zijn tempo hé ;)

Laatst bewerkt:
Het goede nieuws, allee minder slechte, is dat het niet de achillespees zelf is, maar de aanhechting aan de spierbuik. Dus wel het doorbloedde gedeelte, waardoor het herstel sneller zou moeten kunnen gaan. Nu wat rust, ijs, kiné, ontstekingsremmers en fingers crossed!

Gisteren trouwens de 5 km gehaald ! Het slechte nieuws is dat ik al een kleine week last heb van spierpijn achter mijn nek en in de rug.... Of dat nu een bijwerking van corona is of niet, geen idee, kan ook gewoon van t lopen zijn maar zou ik aan de ene kant verrassend vinden want had sinds kort ook niet echt meer ergens last van. Dat onderrugprobleem is (voorlopig) ook weg omdat die dat lopen nu aan kan. Ik merk dat de pijn het vervelendst is als ik wat lang uit neer lig.

Ik was ook vertrokken met het idee dat de regen wel niet zo erg zou zijn, ik had toch mijn regenjasje aan. Helaas waren mijn broek en schoenen minder waterdicht, not cool. Maar ik vond vooral de wind het ergste, op sommige stukken was het echt er tegenin beuken.

Ondanks dat, of misschien net daardoor omdat ik sneller terug thuis wou zijn, heb ik zonder het bewust te proberen mijn beste tijd op de 10 km verbeterd: 56:47. Een minuut er af.

Gisteren avond was het ook al serieus aant waaien, meewind is leuk maar je moet ook terug naar huis he :lol:

Regen stoort me zelden, vertrekken vergt even wat moed maar eens ik buiten ben, gewoon gaan!

Ben net ne halve gaan lopen.
Het was echt afzien met die wind en regen 😅
Toch nog aan 5:21 kunnen lopen, zeker niet mn beste tijd maar gezien het weer viel 't mee en probeer nog niet te hard te lopen, doesn't make sense ook niet echt. Corona besmetting is ook nog niet zo lang geleden en al.

Wel helemaal uitgeregend en uitgewaaid thuis gekomen. Die stukske lang recht met wind op kop waren dodelijk 😅
Morgenvroeg recup loopje maar dan gaat alles toch goed moeten drogen 🤣

Ik heb vandaag toch de loopband verkozen boven buiten tegen de wind in te beuken. Laatste tour van Tour de Zwift meegepikt.

Ik heb ervoor gekozen 3x achter elkaar te lopen (donderdag, vrijdag en zaterdag). Vandaag dan wel een dagje rust, het is uiterst zelden dat ik 3x achter elkaar loop, maar ik had echt géén zin om te lopen met dit strontweer. :tongue:

Na 4km ging gisteren even het licht uit, ik heb dan snel een gelleke ingenomen en 2km verderop was ik terug helemaal in orde. Ik had wat energie te kort door zoveel achter elkaar te lopen, dus dan moest ik toch véél sneller iets met suiker eten. Uiteindelijk was ik totaal niet moe op het einde, aan dit ritme had ik nog dubbel zolang kunnen doorlopen.

Maar goed, gisteren was nog eens een echte ouderwetse LSD loop. HR 142 (zone 1) - 5:48 - 14,3 km

Welke gels gebruiken jullie tijdens het lopen? Ik ben etixx gewoon van tijdens het fietsen, maar ik vind die zo ongemakkelijk op te openen, moet serieus hard trekken met handen/tanden soms om het open te krijgen en dat is het gaatje soms echt klein waardoor ik serieus moeten duwen om alles binnen te krijgen. Op de fiets ging de redelijk vlot altijd, maar al lopend vond ik dat toch minder evident. (of ben ik er gewoon niet handig in? :unsure:)

SIS gellekes. Ze gaan nog redelijk vlotjes open, het zijn snelle suikers en als je echt leeg bent qua energie maar niet kapot wegens de inspanning zelf, dan voel ik echt een héél groot verschil. Het helpt (logischerwijze) alleen tegen te weinig brandstof.

Haha gewoonweg vandaag gelopen zonder regen, 25,6km aan 4m56s, mss wat te snel, maar werd voorbijgestoken halverwege toen ik terugkeerde en dan tegen de wind de andere loper zitten volgen, waardoor sommige kilometers tegen 4m30s gingen. Deze week in totaal 85Km, tweede keer in mijn leven meer dan 80km op een week. Hier ook SIS-gellekes, enkel bij wedstrijden en soms bij lange duurloop.

Welke gels gebruiken jullie tijdens het lopen? Ik ben etixx gewoon van tijdens het fietsen, maar ik vind die zo ongemakkelijk op te openen, moet serieus hard trekken met handen/tanden soms om het open te krijgen en dat is het gaatje soms echt klein waardoor ik serieus moeten duwen om alles binnen te krijgen. Op de fiets ging de redelijk vlot altijd, maar al lopend vond ik dat toch minder evident. (of ben ik er gewoon niet handig in? :unsure:)
Sis gellekes wanneer mijn trainingen langer dan een uur duren. Tevreden van. Nooit iets anders gebruikt dus kan niet vergelijken.

Gisteren eerste keer podium gehaald in 2022 op de estafetteloop in Sint-Truiden. Het doel is om met twee zoveel mogelijk kilometers te halen in een uur waar ge om de kilometer wisselt. Samen met een clubgenoot in totaal 18.01 km gelopen wat goed was voor een 4de plaats in het algemeen klassement en een twee plaats in het mannen +70 klassement.

Rondjes gelopen tussen de 3:10 en 3:15 op een "grind" parkoers waar er toch een vervelende haarspeldbocht in zat en de "hoogtemeters" die er waren toch wel even pikte. Als ik zie dat ik in augustus op een km all out 3:13 liep en dat nu 9 keer na elkaar doe kan ik niet anders dan tevreden zijn.

Ik ben beginnend loper, net couch to 5k afgerond en een paar x nu 5km gelopen. Doel is om ooit een halve marathon te lopen.
Iemand tips om mijn hartslag omlaag te krijgen? Ik had ergens gelezen om te trainen met de MAF methode maar dan ik beter gewoon gaan wandelen want ik krijg mijn hr onmogelijk al lopend onder 140 🙈

Ik ben beginnend loper, net couch to 5k afgerond en een paar x nu 5km gelopen. Doel is om ooit een halve marathon te lopen.
Iemand tips om mijn hartslag omlaag te krijgen? Ik had ergens gelezen om te trainen met de MAF methode maar dan ik beter gewoon gaan wandelen want ik krijg mijn hr onmogelijk al lopend onder 140 🙈
Ik denk dat je nog iets te vroeg bent om echt op hartslag te gaan letten, het beste is om het voorlopig te houden op een intensiteit waarop je gemakkelijk kan praten. En als je toch eens wilt proberen om het onder 140 te houden, dan zit er wrs niets anders op dan zo traag mogelijk lopen en wandelen af te wisselen 😉

(En smijt er af en toe ook eens wat snellere / interval loopjes tussen)

Vanavond toch nog naar buiten voor m'n 16K LSD. Ging voor het grootste deel relatief ok (wel veel wind) tot ik op 3km van huis in een storm terechtkwam. Zware regen tot hagel in m'n gezicht en ferme rukwinden. In mum van tijd echt doorweekt.

En... Ik vond het een schitterende ervaring 😂

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan