Algemene Loopthread

Bijna 3 weken na mijn boosterprik heb ik eindelijk weer het gevoel dat ik kracht heb om nog eens door te duwen tijdens het lopen. Ik vraag me af of ik in dezelfde periode niet gewoon echt besmet was.

Gisteren de vraag gekregen of ik de marathon van Gent loop, vrienden van ons wonen niet ver van de start en gaan er een ganse middag rond maken, er lopen nog wat mensen mee die ze kennen. Toch eventjes aan het twijfelen geslagen, maar 70 euro om een marathon te lopen…Gent met de allure van New York ofzo? Misschien loop ik nog eens een halve, dat is al 7 jaar geleden sinds ik die nog eens in wedstrijd heb gelopen. Maar principieel vind in het moeilijk om 30 euro voor een halve / 70 euro voor een marathon te betalen.

Als je het doet om de rust, is het misschien geen beter idee om 2 rustige korte loopjes te doen en dan het 3e loopje wat langer door te gaan? Anders ziet je loopschema er redelijk monotoon uit imo (maar als dat werkt voor jou, zoveel te beter natuurlijk).

We zitten wat in dezelfde loopfase en ik was aan het afwegen om 3 keer te lopen ipv 4 om wat meer rust te hebben, maar tegelijk worden die loopkes dan wel echt lang (en veel belastender).
Wat ook goed werkt is eens 2 dagen na mekaar lopen, dan heb je nog altijd 5 dagen over om 1 keer te gaan lopen en voldoende rust te pakken. Succes!

Zo hard balen dat ik niet kan lopen met dit prachtige weer vandaag. Nog niet helemaal hersteld van mijn boosterprik vrijdag, dus geen risico genomen.

Zo hard balen dat ik niet kan lopen met dit prachtige weer vandaag. Nog niet helemaal hersteld van mijn boosterprik vrijdag, dus geen risico genomen.
Ha hier net hetzelfde... Voor volgende week ziet het er helaas een pak minder uit.

Dan morgen maar kan ik eindelijk die nieuwe schoenen eens testen. Het bleek trouwens maar één paar te zijn, geen 328 sorry boys!

Zot hoe lang dat effect kan hebben. Het is nog maar van vandaag, 13 dagen na de prik, dat mijn hartslag in rust weer onder de 70 duikt terwijl dat bij mij normaal gezien tussen 50 & 60 ligt.

Ik hou van zo'n lange avonturen en vind het zo spijtig dat de knie me zo tegenhoudt.
Ooit misschien.
Iliotibiale band dan of wat precies? Heb ik hier ook af en toe last van, al zit ik totaal niet op uw niveau qua lopen. Eerste keer was bij een bergtocht, verkeerde bottines, waardoor ik blijkbaar anders afdaalde of zo, want met andere schoenen heb ik het bij wandelen niet meer gehad. Bij het lopen heb ik het ook af en toe, ik gok dat het daar meer met overbelasting te maken heeft; als ik ineens een grotere afstand loop dan gewoonlijk of volumes te veel ineens opdrijf. De voorbije weken heb ik bijvoorbeeld mijn LSD telkens wat langer gemaakt, 2 weken geleden 20k gedaan, was eigenlijk fris thuis gekomen, maar de week erop was ik precies toch iets vermoeider en vorige zondag kwam ik na een 14km (hoofdzakelijk asfalt met mijn trailschoenen, hoewel dat normaal niet echt een probleem is) thuis en voelde ik het ineens weer opkomen. Gelukkig heb ik het tot nu toe alleen maar gehad als ik bijna thuis was, want inderdaad, ermee doorlopen geeft echt wel niet te harden pijn vind ik (een tiental jaar geleden eens gehad tijdens een halve marathon met nog een paar km te gaan, dus doorgelopen, en kon daarna een paar dagen met moeite de trap af).
Deze week heb ik er niet echt last meer van gehad, maar het vervelende is dat het precies out of the blue kan opkomen, dus aangezien ik meestal met de hond loop, vandaag bijvoorbeeld toch af en toe gestretcht als het beest een plasje deed :p
Komende week toch nog wat rustig aandoen (normaal zit ik rond de 100-120km per maand, nu aan 170, dus misschien iets te veel ineens) en wat meer core oefeningen beginnen doen, denk ik (zittend beroep). Ik vind het wel motiverender om bijna iedere dag te gaan lopen heb ik gemerkt. Als ik 2 of 3 dagen niet gelopen heb, is de drempel daarna precies al groter om terug te vertrekken, dus denk dat ik gewoon wat tragere, kortere loopjes ga doen.

Laatst bewerkt:
Gisteren de Pines and Dunes trail 100K gedaan.

Had eind vorige week corona opgelopen maar meer dan 1 dagje lichte koorts en enkele dagen keelpijn was het niet.
Was donderdag gaan loslopen en het gevoel zat gelukkig goed.

De trail was meer een zicht hoe de knie er voor stond, tijd was onbelangrijk.
Toen ik vertrok zat het gevoel meteen goed. De darmen die ook eens goed leken mee te werken.

Normaal probeer ik om de x-tijd te eten. Maar voor een keer at ik wanneer ik honger kreeg en waar ik zin in had. Ik had dan zelf ook niets meegenomen. CP's genoeg. Veel fijner om te doen op deze manier.

Na 20km mijn koplamp afgenomen. Na wat lopen opeens gemerkt dat men gsm uit men zak was gevallen. Ik wist meteen waar het was gebeurd. Met het heen en weer lopen toch 5km extra gelopen. Was verder dan ik dacht.

Het ging tot half weg. Daar ruim de tijd genomen om te eten. Bij het vertrekken was de pijn in de knie opeens weer daar.
Lopen ging niet meer. Ik heb 16 km afgezien. Bergaf moest ik achterwaarts doen van de pijn en de laatste km's vaak moeten stoppen van de pijn.
Mentaal vooral vermoeiend en ik wist niet hoe ik ooit terug ging geraken.
Toen aan de CP even met een medeloper gebabbeld en die bood me paracetamol aan.
Ik neem niet graag iets in, maar ik was echt radeloos. Zo'n pijn had het nog niet gedaan maar ik moest thuis geraken natuurlijk. Het was dan ook nog 35km.

15 min later ging het beter, en kon ik afwisselend wandelen en lopen.
Hoe graag ik ook wou blijven lopen, de keuze gemaakt om te blijven afwisselen om de knie niet te hard te belasten.
De pijn was nog lichtjes daar, maar ik kon terug volop genieten.

Tegen het einde toe 2 wandelaars tegen gekomen die beiden niet meer konden lopen door kniepijn. Ik ben dus niet alleen.

Al bij al heb ik er toch enorm van genoten. Relatief fris gefinished en geen enkel keer een dipje gehad.
Moest het langer zijn geweest, ik zou het niet erg hebben gevonden. Integendeel.

106,5 km / 15H15 in de voor mij de fijnste trail die ik in vlaanderen al heb gedaan.
Vlak parcours met enkele steile terrils in.
Zeer weinig verhard en gok toch wel +70% single tracks? Dikke aanrader.

Ik hou van zo'n lange avonturen en vind het zo spijtig dat de knie me zo tegenhoudt.
Ooit misschien.
Mooi gedaan! Zal het ook eens onthouden, wie weet voor later ;-)

Merci voor het advies allen. Is het zeer waarschijnlijk dat ik +€200 ga uitgeven bij zowel runnerslab als time2run voor de schoenen alleen? Kheb vroeger nooit echt veel uitgegeven aan loop/basket-schoenen.
Vroeger ook altijd goedkope schoenen,stopte altijd na een tijd met lopen met een verdere afstand door zeer.
Nu heb ik schoenen via een sportwinkel(op loopband daar getest met advies)

Een wereld van verschil,koste me 150 euro maar wel pijnloos nu.

Dit weekend een LSD die toch iets langer was dan normaal, en ik merk dat die nog wat in de benen zit. Normaal heb ik dat niet zo met LSD's, maar het herstel is iets minder vlug nu.

Nu was ik al een tijdje nieuwsgierig naar compression socks, werden die me gisteren nog aangeraden door een kameraad. Dragen jullie die? En wanneer dan? Want ik lees dat het vooral na de trainingen zou helpen?

Zot hoe lang dat effect kan hebben. Het is nog maar van vandaag, 13 dagen na de prik, dat mijn hartslag in rust weer onder de 70 duikt terwijl dat bij mij normaal gezien tussen 50 & 60 ligt.

Was me nog niet opgevallen maar is hier ook zo, normaal 50-65 en nu al de hele ochtend boven de 70. Mijn lichaam is allicht druk bezig met aanmaken van antilichamen 💪💪💪

Bijna 3 weken na mijn boosterprik heb ik eindelijk weer het gevoel dat ik kracht heb om nog eens door te duwen tijdens het lopen. Ik vraag me af of ik in dezelfde periode niet gewoon echt besmet was.

Gisteren de vraag gekregen of ik de marathon van Gent loop, vrienden van ons wonen niet ver van de start en gaan er een ganse middag rond maken, er lopen nog wat mensen mee die ze kennen. Toch eventjes aan het twijfelen geslagen, maar 70 euro om een marathon te lopen…Gent met de allure van New York ofzo? Misschien loop ik nog eens een halve, dat is al 7 jaar geleden sinds ik die nog eens in wedstrijd heb gelopen. Maar principieel vind in het moeilijk om 30 euro voor een halve / 70 euro voor een marathon te betalen

Gisteren de vraag gekregen of ik de marathon van Gent loop, vrienden van ons wonen niet ver van de start en gaan er een ganse middag rond maken, er lopen nog wat mensen mee die ze kennen. Toch eventjes aan het twijfelen geslagen, maar 70 euro om een marathon te lopen…Gent met de allure van New York ofzo? Misschien loop ik nog eens een halve, dat is al 7 jaar geleden sinds ik die nog eens in wedstrijd heb gelopen. Maar principieel vind in het moeilijk om 30 euro voor een halve / 70 euro voor een marathon te betalen.

Gisteren de vraag gekregen of ik de marathon van Gent loop, vrienden van ons wonen niet ver van de start en gaan er een ganse middag rond maken, er lopen nog wat mensen mee die ze kennen. Toch eventjes aan het twijfelen geslagen, maar 70 euro om een marathon te lopen…Gent met de allure van New York ofzo? Misschien loop ik nog eens een halve, dat is al 7 jaar geleden sinds ik die nog eens in wedstrijd heb gelopen. Maar principieel vind in het moeilijk om 30 euro voor een halve / 70 euro voor een marathon te betalen
Precies toch nog last van die boosterprik? :)

Herhaling is de sleutel, dat leren ze je in elke mediatraining!

Jah, forum heeft wat kuren bij mij, die ganse tekst stond hier zogezegd nog in draft toen ik het forum weer opendeed dus weer gewoon op enter geduwd...

Laatst bewerkt:
On the fence. Op zich lijkt het mij leuk om nog eens een wedstrijd met 'supporters' te lopen. Maar langs de andere kant is een wegmarathon maar een saaie bedoening. In elk geval zou ik niet specifiek trainen om een goede tijd te lopen, het zal op basisconditie moeten gebeuren. Die zit wel wat in het slop sinds de Grizzly 100.

Nog niet
Iliotibiale band dan of wat precies? Heb ik hier ook af en toe last van, al zit ik totaal niet op uw niveau qua lopen.
Net bij de dokter geweest, zou inderdaad ITBS zijn. Ik wist er eigenlijk meer over dan de dokter zelf maar het was voor een doorverwijzing te krijgen.
Woensdag afspraak bij de kine. Hopelijk brengt het iets op.

Nog niet

Net bij de dokter geweest, zou inderdaad ITBS zijn. Ik wist er eigenlijk meer over dan de dokter zelf maar het was voor een doorverwijzing te krijgen.
Woensdag afspraak bij de kine. Hopelijk brengt het iets op.
Zullen dus waarschijnlijk heup & quadriceps stretches en knie versterkende oefeningen worden

Storm getrotseerd met m'n 1080v11, ze zijn tikkeltje te groot helaas, waarschijnlijk omdat ze iets lichter gebouwd zijn dan m'n andere New Balances. Gelukkig is het vrij miniem. Deze verdragen precies wel minder grind/gras dan de Vongo's maar bon asfalt genoeg hier.

Ook voor het eerst met een lange broek gelopen omdat shorten niet gewassen waren, straks bestel ik nog 5 shorten bij :lol:

Terug
Bovenaan