Algemene Loopthread

Ik heb het zo lang mogelijk proberen uitstellen, maar deze winter dan toch gevallen voor leggings thights (nooit gesnapt waarom dat bij mannen anders genoemd wordt). Werkt prima onder de 10 graden met regen en modder :)

Storm getrotseerd met m'n 1080v11, ze zijn tikkeltje te groot helaas, waarschijnlijk omdat ze iets lichter gebouwd zijn dan m'n andere New Balances. Gelukkig is het vrij miniem. Deze verdragen precies wel minder grind/gras dan de Vongo's maar bon asfalt genoeg hier.

Ook voor het eerst met een lange broek gelopen omdat shorten niet gewassen waren, straks bestel ik nog 5 shorten bij :laugh:

Jaloers op die schoenen! Ik zit met de 880V11 en vind die 1080 echt een knappe schoen :love:
Ik loop niet zooo veel dus ik mag hooguit nog 1 schoen bijkopen dit jaar en dat zou dan idealiter mijn schoen zijn voor een ten miles / 20km van brussel/... Weet niet of die 1080 daar de perfecte schoen voor is. Nog even windowshoppen.. :)

voila, bij deze ook ingeschreven voor de grizzly 100k opnieuw.
Doel is terug de finish halen en hopelijk beter dan vorig jaar ;)

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Net na een paar weken nog es threadmill gelopen met mn garmin forerunner.
Die was al redelijk goed gekalibreerd

Maar nu maakte die van 6km iets van 1.2km en bij kalibreren kon ik maar max tot 4.12 km gaan ipv 6 :s

Vandaag de Adidas Takumi Sen 8 voor de eerste keer getest tijdens mijn intervallen op de piste. Moet zeggen dat ondanks de goeie reviews ik toch wel enorm aangenaam verrast ben. Hele fijne schoen om interval training mee te doen. Enorm veel energy return en niet de hoge stack van de vaporfly's waardoor deze ook veel stabieler loopt. Onze piste is door zijn leeftijd altijd wel wat glad in de bochten waardoor mijn andere schoenen daar altijd wat grip verlies, met de Takumi Sen 8 heb ik daar geen last van gehad. Ik loop met een hoge cadence, tijdens wedstrijden haal ik gemakkelijk 195. Deze schoen voelt op dat vlak veel beter dan de vaporfly.

Dit en volgende week twee wedstrijden. Ben nu toch wel aan het overwegen om de Takumi Sen 8 voor een van beide te gebruiken. Enorm benieuwd wat dat geeft.

De blauwe.
De blauwe of zwarte versie? Ziet er niet alleen een snelle maar ook mooie schoen uit.
De blauwe. Puur zwart is not my style :) Zelfs mijn vriendin vond dat ik deze keer mooie loopschoenen gekocht had ... Deze mogen wel in de inkomhal blijven staan 😂

Laatst bewerkt:
Iemand toevallig ervaring met de volgende halve marathons: Gorinchem (nl), riwals dordrecht (nl) endurance hamme (belgie)? zo ja vlak en snel parkoers?

Toch wel wat last bij het lopen van mijn knie en pees die naar mijn enkel gaat. Nu lig ik een weekje stil door een verkoudheid dus die rust doet wel even goed. Toch maar een afspraak gemaakt bij de dokter omdat ik twee jaar geleden mijn knie bezeerd heb bij het squashen. Toen is er een echo genomen, maar de MRI is toen afgebeld omwille van Corona en ik ben nooit er verder mee gegaan.

Daarnet zei de dokter dat die MRI er toch moet komen omdat men twee jaar geleden het vermoeden had dat de meniscus gescheurd was, zo las hij in het verslag. En logischerwijs zou dat op twee jaar niet goed hersteld zijn.

Dat was ik effe vergeten :unsure: . Bon, MRI here we go.

img_20220203_1031170rk57.jpg

Streakfly vandaag opgehaald. Volgende week eens testen tijdens een intervaltraining (week 1 marathonschema). 180g in maat 44.

Nice! Ik zou wel zot komen van de 'scheve' veters :unsure: Mijn OCD kantje is er precies gevoelig aan! :p
Vandaag tempoblokken gedaan: 5km 4:25, 5km 4:15 (marathontempo), 5km 4:05. Ondanks de wind toch zo goed als perfect kunnen pacen en voelde goed aan. Enkel krijg ik de laatste dagen last aan mijn rechterachillespees tijdens het (en na) het lopen, meestal is het na een dag terug weg. Iemand toevallig tips om dit te vermijden/verhelpen?

heel raises/drops (geen idee wat de correcte term is) op de trap? Ik deed 3x /dag serie van 15. Dat hielp wel toen ik eens last had, in tegenstelling tot rust. (Daarvoor eerst geprobeerd paar weken niet te lopen, maar dat zorgde niet voor verandering).

Nice! Ik zou wel zot komen van de 'scheve' veters :unsure: Mijn OCD kantje is er precies gevoelig aan! :p
Vandaag tempoblokken gedaan: 5km 4:25, 5km 4:15 (marathontempo), 5km 4:05. Ondanks de wind toch zo goed als perfect kunnen pacen en voelde goed aan. Enkel krijg ik de laatste dagen last aan mijn rechterachillespees tijdens het (en na) het lopen, meestal is het na een dag terug weg. Iemand toevallig tips om dit te vermijden/verhelpen?
Feit dat ge er ook na het lopen last van hebt oogt naar mijn mening niet zo goed. Daarnaast moet ge er ook rekening mee houden dat de pijn aan de achillespees mogelijks een gevolg is van een ander probleem. Dan gaan heel raises u niet veel helpen.

Daarom: ga naar een dokter of een kinesist om erger te vermijden en te zorgen dat ge kunt blijven lopen.

Laatst bewerkt:
Ondertussen in week 6 na mijn pauze van het lopen eind 2021 en ik merk nu stilletjes aan dat de vorm terugkomt. Daarnet 15km iets vlotter gelopen, met een paar snellere kilometers waarvan eentje in 3:33 en eentje in 3:31. Voelt nog iets zwaarder aan dan het zou moeten, maar het toont aan dat we terug op de goede weg zijn. Nu gewoon rustig verder blijven bouwen!

Vandaag direct na het werk naar huis gelopen, met een grote loop, 3km opwarmen dan 19km aan 4m18s, dan 3km uitbollen, ging verassend vlot, eerste 8km wel wind op kop zo langs de Schelde richting Hoboken. Ook wel leuk om te zien een halve marathon in 1u33m te lopen zelfs met die 3km opwarming, voor die tijd moest ik jaren lang dubbelplooien en dan lukt het vaak nog niet eens, kwam natuurlijk door te weinig trainen.

amai, wat een tempo, zou ik niet kunnen

vandaag eens een km doorgelopen en dat was m'n 3de snelste km aan 3:57 :)
misschien moet ik wel af en toe eens wat meer tempo erin steken, maar ja

Terug
Bovenaan