Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heeft te maken met 1) leeftijd en 2) conditie.Ik zit met een ander probleem: Ik krijg mijn hartslag niet meer omhoog
Het is te zeggen: Op zich gaat hij vlot omhoog en ik recupereer ook telkens snel. Maar het is nu al een paar maanden dat ik totaal niet meer aan mijn max-HR kom. Paar jaar geleden was dat 196, maar vandaag ook: 10x200m interval met 200m rust, echt all out op een paar stukken. En mijn max is 180!
Overtraining heb ik al ooit gehad, en zo voelt het totaal niet. Dus ik ga er niet vanuit dat het dat is. Vermoeidheid ook niet echt, want ik had het ook na een korte taper. Oké, daar viel het beter mee: In de laatste km van een 10k-race was het 188.
Ik ben in die periode wel gewisseld van horloge, maar ik gebruik nog altijd dezelfde polar H10 borstmeting. Komen jullie bij intervallen dichter bij je max-HR? Of moet ik het toch echt elders zoeken (leeftijd -> lagere max HR)
Oké. Ik zit maar te denken dat mijn Garmin horloge minder goed kom kan met mijn H10, of de leeftijd idd... maar dat zou straf zijn op een jaar tijdHeeft te maken met 1) leeftijd en 2) conditie.
Een gebrek aan conditie zorgt er voor dat uw lichaam veel harder moet werken om bepaalde inspanningen te doen. Uw hart is hier niet veel gewoon en moet onmiddellijk hard werken voor een inspanning. Naarmate je meer traint verbetert jouw conditie en zal je die inspanningen gemakkelijker, beter en langer kunnen volhouden. Uw hart wordt sterker en kan zwaardere belasting aan. Wil je nu je maximale hartslag halen ga je veel harder en langer moeten werken. Met 200m gaat ge er niet komen, probeer eerder 1.5km all out.
Als ge u goed voelt op dit moment zou ik mij niet te veel van die maximale hartslag aantrekken.
De aftakeling is begonnen!!
Klinkt inderdaad logisch dat je bij beter getraind te zijn ook minder snel in overdrive moet gaan. Raar dat ik er zo nog niet over had nagedacht.Moest ge een goeie helling in de buurt hebben, probeer eens 5-10 minuten op te warmen en dan helemaal los gaan op de helling. Dan zult ge wel in de buurt van uw max HR komen. En probeer de kots binnen te houden.Oké. Ik zit maar te denken dat mijn Garmin horloge minder goed kom kan met mijn H10, of de leeftijd idd... maar dat zou straf zijn op een jaar tijdDe aftakeling is begonnen!!
Maar ik zal het houden op "te goed getraind", da's altijd mooierKlinkt inderdaad logisch dat je bij beter getraind te zijn ook minder snel in overdrive moet gaan. Raar dat ik er zo nog niet over had nagedacht.

. Geen mirakels deze keer helaas. Dat wordt voorlopig fietsen en cross trainer als alternatief. Bummer22 januari had ik hetzelfde voor als jij Blub. Met goede moed vertrokken nadat ik mij eerder die week, blesseerde, na exact 3 km was het hier ook gedaan met lachenSinds zondag was pijn in de kuit weg, dus ik was al licht euforisch voor een snel herstel en toch meevallende blessure. Kiné gaf go op rustig te beginnen lopen.
Met goede moed vertrokken, na 3 km was het al gedaan met lachen. Geen mirakels deze keer helaas. Dat wordt voorlopig fietsen en cross trainer als alternatief. Bummer
en de week meteen geëindigd (25 km) en dan bijna 5 dagen helemaal niet gelopen.
Bij mij was het wel een pees in de voet en niet de kuit ... maar goed ..Hint: Ipv een interval te doen, rijd je even met de wagen naar Heist Op Den Berg. Loop eerst enkele kilometers héél rustig ergens op het vlakke. Dan loop je richting de Heistse Berg en versnel je een beetje. Aan het pleintje, terwijl je al hijgt gelijk ne ketter (want dat is al stevig bergop) net na het pleintje, loop je dan zo hard als je kan (alles moet eruit !!!) richting die smallle en steilste straat richting de kerk en je blijft doorbeuken tot aan de kerk.Ik zit met een ander probleem: Ik krijg mijn hartslag niet meer omhoog
Het is te zeggen: Op zich gaat hij vlot omhoog en ik recupereer ook telkens snel. Maar het is nu al een paar maanden dat ik totaal niet meer aan mijn max-HR kom. Paar jaar geleden was dat 196, maar vandaag ook: 10x200m interval met 200m rust, echt all out op een paar stukken. En mijn max is 180!
Overtraining heb ik al ooit gehad, en zo voelt het totaal niet. Dus ik ga er niet vanuit dat het dat is. Vermoeidheid ook niet echt, want ik had het ook na een korte taper. Oké, daar viel het beter mee: In de laatste km van een 10k-race was het 188.
Ik ben in die periode wel gewisseld van horloge, maar ik gebruik nog altijd dezelfde polar H10 borstmeting. Komen jullie bij intervallen dichter bij je max-HR? Of moet ik het toch echt elders zoeken (leeftijd -> lagere max HR)

Zeer zeker gewoon leegConclusie: het was super maar 4h slaap en een lege maag is toch niet zo aangewezen. Ook verslechterde mijn loopvorm na de 15 km teveel. Waarschijnlijk gewoon leeg.

Biljlartvlak is het hier. Ik moet al bruggen (of brugjes, over het stadspark) zoeken om hoogteverschil te maken. En lang duurt dat niet.Moest ge een goeie helling in de buurt hebben, probeer eens 5-10 minuten op te warmen en dan helemaal los gaan op de helling. Dan zult ge wel in de buurt van uw max HR komen. En probeer de kots binnen te houden.![]()
Voor de duidelijkheid: Het is niet mijn doel om weer bij m'n max-HR te komen. Maar vroeg me eerder af waarom dat nu niet meer ging. En nu zit ik in een rustweek, dus ik laat het maar zo 
Haha, grappig. Ik heb ze dus vorige week ook gekocht, omdat ik er maar bleef over lezen.Ik ben heel blij met mijn stox steunkousen hé, maar de moed zinkt mij toch altijd in mijn schoenen als ik die moet aandoen.
Consistent traag blijven lopen, je zult wel zien na een maand of 2Terug conditie aan het opbouwen.
Loop nu terug 5 km aan 7:30 per km.
Mijn hartslag zit aan de 165.
Hoe krijg ik mijn hartslag omlaag en mijn snelheid omhoog.
What he saidConsistent traag blijven lopen, je zult wel zien na een maand of 2

Dus een tijdje dit tempo aanhouden en proberen de kms uit te breiden ?What he said
Probeer uw volume ook uit te breiden met de 10% per week. Hoe meer km’s, hoe beter de conditie, hoe sneller ge gaat, hoe lager uw hartslag zal zijn.
Niet te snel proberen lopen en meer kilometers ja, maar zoals gezegd 10% per week opbouwen, meer kan risico geven op blessures.Dus een tijdje dit tempo aanhouden en proberen de kms uit te breiden ?