Algemene Loopthread

Die zien er wel heel nice uit! Heb gisteren de pegasus 38 in ontvangst mogen nemen. Ook beetje laten meeslepen met de marketing, €10 meer omwille van het kleurtje haha .:ROFLMAO:
0A04BAADE444BB1E7E34D7F5CDF36E78ABd0.1000x1000.jpg
Ik doe altijd de tegenovergestelde beweging: ik koop de schoenen die het goedkoopst zijn, en dus meestal in de lelijkste kleur of zwart of de pegasus die ik nu heb in wit met roos en lichtblauwe accenten :rofl:

Me een beetje laten meeslepen met de hype en de Nike Zoomx Streakfly gekocht. Het kan maar een extra motivatie zijn om hard te werken aan m'n herstel (voet) zodat ik deze schoenen ten volle kan benutten in de lente+zomer tijdens wat 5 en 10k stratenlopen.

zoomx-streakfly-racicvj61.jpeg
Toevallig kreeg ik net reclame in m'n inbox voor de loopwedstrijd Dwars door Brugge in mei. De 5km loop is helaas nooit 5km, eerder 4.8km, wat zeer jammer is. Een organisatie die zichzelf iets wat serieus neemt, gaat geen 5km promoten die 200m te kort is.

Ik doe altijd de tegenovergestelde beweging: ik koop de schoenen die het goedkoopst zijn, en dus meestal in de lelijkste kleur of zwart of de pegasus die ik nu heb in wit met roos en lichtblauwe accenten :rofl:
Ik vind die dat jij hebt eigenlijk nog nice, Pegasus lijn zijn allemaal maar saaie kleuren imo

Vandaag terug 5 km gelopen.
Na 2 maanden niets meer gedaan te hebben nu na de 3 de x terug voluit gegaan.

In zone 3 gelopen met een tijd van 7:17/km
Hopelijk snel beter en betere hartslag.

Reeds 2 maandjes aant lopen... Rustig tempo/afstand aan het opbouwen en het gaat langzaam vooruit. Mijn schoenen lijken me echter tegen te werken.... Ik gebruik onderstaand paar

Iemand suggesties voor een maatje 48 / platvoeten....? Ik twijfel of k een speciale zool misschien moet insteken, een beter paar kopen... Sportdokter consulteren of misschien gewoon een winkel instappen en advies vragen

Iemand suggesties voor een maatje 48 / platvoeten....? Ik twijfel of k een speciale zool misschien moet insteken, een beter paar kopen... Sportdokter consulteren of misschien gewoon een winkel instappen en advies vragen

Ik heb een 47 (loopschoenen 48 tot zelfs 49) en platvoeten. Ik loop zonder steunzolen, volgens sportkine ook niet nodig.

Schoenadvies gekregen bij loopanalyse in Runner's Lab - ik loop met Hoka (Clifton voor duurlopen, Rincon voor intervallen en wedstrijden).

Kan het alleen maar aanraden om eens een Runner's Lab of dergelijk op te zoeken en een loopanalyse te laten doen.

Ik heb een 47 (loopschoenen 48 tot zelfs 49) en platvoeten. Ik loop zonder steunzolen, volgens sportkine ook niet nodig.

Schoenadvies gekregen bij loopanalyse in Runner's Lab - ik loop met Hoka (Clifton voor duurlopen, Rincon voor intervallen en wedstrijden).

Kan het alleen maar aanraden om eens een Runner's Lab of dergelijk op te zoeken en een loopanalyse te laten doen.

Top, dank je. Filiaal in Paal-Beringen, lekker dichtbij! Eens een afspraak maken :)

Ik zou runnerslab proberen, daar kunnen ze je in de juiste richting wijzen waar je moet beginnen te zoeken. Ik heb altijd met Asics gelopen, heel content van en nu sinds 1 jaar overgestapt op Hoka Clifton (7), die vind ik nog iets beter maar het was wel wennen om de overstap te maken. Nu wissel ik af tussen mijn Clifton's en mijn Asics.

Merci voor het advies allen. Is het zeer waarschijnlijk dat ik +€200 ga uitgeven bij zowel runnerslab als time2run voor de schoenen alleen? Kheb vroeger nooit echt veel uitgegeven aan loop/basket-schoenen.

Merci voor het advies allen. Is het zeer waarschijnlijk dat ik +€200 ga uitgeven bij zowel runnerslab als time2run voor de schoenen alleen? Kheb vroeger nooit echt veel uitgegeven aan loop/basket-schoenen.
Prijzen zijn ongeveer gelijk bij ze allebei. Meer als 200 euro voor 1 paar is een zware overschatting.

Ik zit meestal rond de 140.

Ik verkies time2run boven runnerslab. Meer persoonlijk advies.

Maar das een persoonlijke keuze.

Ik gaf vroeger (5 jaar terug) ook max 50€-60€ uit aan loopschoenen. De laatste 2 jaar zit dat rond de 120€-140€. Ik ben content van mijn Hoka's van pakweg 140€, maar om te zeggen dat die nu zoveel beter waren dan mijn Asics van 70€? Kan ik moeilijk beoordelen.

Tip: eens je weet met welke schoenen je goed zit, kijk dan uit naar promoties.
Net een paartje Rincon 2 opgepikt aan 79, en Clifton 7 aan 109.

Volle prijs is dat 110 en 140 of iets dergelijks.

Was ik ook al van zin te doen maar nu komt de arahi 6 uit ipv de 5.
Toch maar langs de winkel. En ook omdat ik overgestapt ben op middenvoetla ding in plaats van haklanding.

Misschien toch een andere schoen dan de arahi aan te raden.

Nee. 200€ of meer betaal je enkel voor de carbon wedstrijd modellen. Voor een deftig loopschoen betaal je tegenwoordig tussen de 100€ en 140€.

Op zich vind ik RunnersLab naar de service die zij bieden altijd redelijk schappelijk qua prijs. Ge kunt ook altijd vragen naar modellen uit het vorige seizoen als ge de prijs wat wil drukken. Of gewoon het budget dat ge voor ogen hebt van in het begin meegeven.

Ik heb Trenara weer eens geïnstalleerd en als doel een marathon <4u op 15 augustus ingegeven. De bedoeling is om wat inspiratie uit hun trainingsschema te halen, geen idee of ik effectief een marathon ga lopen (zal wrs eerder een 20-30k trail worden, vind ik veel leuker).

Ik heb de gratis versie en krijg nu constant meldingen dat ik een training gemist heb (omdat ik de dag er voor / er na gelopen heb), of dat de training te veel afweek (bvb. vandaag 10km gelopen ipv 8km, maar wel aan hetzelfde tempo).

Houdt Trenara rekening met de loopjes die ik ondertussen wel doe? Houdt hun algoritme er rekening mee dat ik ondertussen wel nog vooruitgang boek?

Terug
Bovenaan