Topweekje en topdag gisteren. Week van 80 kilometer en gisteren met kameraad naar Maredsous gereden om vandaar naar Dinant te lopen. Net een halve marathon, dus een leuke afstand. PR van 10K gelopen wat deels als cheating aanvoelde (want 10 kilometer dalen aan gemiddeld 10 meter per kilometer) maar anderzijds daarna dan wel nog 11 kilometer doorgelopen dus het is niet dat ik me compleet leeg kon lopen voor de 10K want ik moest nog heel wat in de tank houden.
Wel grappig want dan sta je in Dinant, moet je terug naar Maredsous, is te voet gaan of lopen echt geen optie en blijkt het openbaar vervoer maar om de paar uur te gaan
Gelukkig kwam daar aan het station wel af en toe een taxi langs dus daar de eerste gepakt. Combinatie stoffen zetels en lopers die 21 kilometer gezweet hebben en daar dus met natte broek staan is ook wel niet ideaal...
Wel grappig want dan sta je in Dinant, moet je terug naar Maredsous, is te voet gaan of lopen echt geen optie en blijkt het openbaar vervoer maar om de paar uur te gaan

Gelukkig kwam daar aan het station wel af en toe een taxi langs dus daar de eerste gepakt. Combinatie stoffen zetels en lopers die 21 kilometer gezweet hebben en daar dus met natte broek staan is ook wel niet ideaal...

.
Ik heb nu al een dikke week geen thee of koffie gedronken. Ik dronk gemiddeld 6 tassen zwarte thee en 1 tas koffie per dag. Veel, maar zeker niet meer dan maximaal aanbevolen en ook niet meer na 2 uur 's middags, ik moet daar dus ook bovengemiddeld gevoelig aan zijn. De problemen waren na 1 dag eigenlijk al weg. Ik heb wel nog enkele dagen hoofdpijn gehad toen ik stopte (ontwenningsverschijnselen zeker
Normaal zou daar deze Endurance Score net tegengewicht aan moeten geven, omdat ze traditioneel te veel waarde hechten aan de "gele" loopjes. Maar dan lees ik dit over de ES: "Je aerobe conditie, gemeten in termen van VO2 max, vormt het vertrekpunt voor de berekening van je endurancescore." Tja