Waar haal je de trolling?
Onrealistisch tijdsdoel?
Of bedoel je het afvallen?
Of dat afvallen en lopen niet samengaan?
Het is nu niet dat ik 1.20u als tijd gezet heb hé.
All of the above

Ik vind het een onrealistisch tijdsdoel gezien de korte voorbereiding. Als je dan ook nog eens gaat sporten om af te vallen, dus in deficiet gaat zitten de hele tijd, komt daar nog een grote en langdurige belasting bij voor je lichaam. Als je dan ook nog eens 10kg op 14w kwijt wilt, is dat òòk nog eens heel kort en waarschijnlijk niet de gezondste manier.
Let wel: Ik ben geen diëtist, geen sportarts en geen trainer. En ik heb je nog nooit gezien of gesproken. Kan best dat je het onder strikte begeleiding wel op die manier kunt doen, hè. In je eentje lijkt het me moeilijk om een zekerder pad naar blessures of andere verwikkelingen uit te stippelen.
Puur praktisch: Als je over 14w een halve marathon wilt lopen aan zo'n tempo, ga je toch tegen de 20-30km/w moeten zitten. Vanaf 0 en stijgend aan 10% per week, gaat dat een heel stevige worden om niet overbelast te raken. Je zult ook bijna 1kg/w moeten afvallen, terwijl een halve eigenlijk beter zou zijn. Maar 14 weken in energiedeficiet zitten, kan tot grote problemen leiden ivm je stofwisseling en energiesysteem (zoek maar eens op RED-S syndroom). Dat energiedeficiet belast je gestel ook nog eens, waardoor je recovery minder zal zijn en de blessures ook op de loer liggen.
Daarbovenop zul je heel intensief core-oefeningen moeten doen als "pre-hab". En ik heb je schema van de vorige keer nog in het achterhoofd, waarbij je héél veel HIIT ging doen. Opnieuw: megabelastend. Ik ben altijd te voorzichtig en kijk heel hard uit voor blessures, omdat ik weet dat ik met mijn hypermobiliteit daar problemen mee heb. Maar mijn officiële PR op de HM is 1u55. Op gps heb ik er als eentje in m'n eentje gelopen op 1u50. Onder de 1u50 is 5:12 gemiddeld. Dat is doorpoten. En als ik dan toch de lijn mag trekken die ik niet graag trek

Ik woog toen 76kg voor m'n 1m82. Da's geen 100.
Ik denk wel dat het kan lukken, maar ik denk ook dat het een roofbouw is die ik niemand zou aanraden, en dat je ofwel daarna stopt omdat je geen zin meer hebt (en de kilo's er weer bij komen, als dat je motivatie was), ofwel je moet stoppen door een overbelasting. Ik zou kiezen voor een realistischer doel dat op lange termijn houdbaar is, en dan maar één doel. Bijvoorbeeld: een HM onder de 2u en opbouwen naar een goeie winter om volgend jaar op gewicht te kunnen starten met een goeie basis om je PR aan te vallen. En dan je kcal onder controle houden, en zien waar je strandt met het afvallen (dat er automatisch wel zal komen). Maar nu ben ik toch weer ongevraagd advies aan het uittypen